Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Pencuri Tabung Surau Dimandikan Di Tempat Jenazah

Oleh: Myra Rozi|14-5-2019 11:44 AM Komen: 83
Seorang lelaki yang 'kantoi' pecah tabung Surau At-Taqwa, Kampung Mulia, dekat Sungai Tiram, Johor Bahru dimandikan di atas tempat mandi jenazah.

Sinar Harian melaporkan, tindakan itu dibuat oleh jawatankuasa surau bukan berniat untuk memalukan mana-mana pihak sebaliknya sebagai pengajaran.

Timbalan Pengerusi Surau At-Taqwa, Kampung Mulia, Ramle Ahmat berkata, 

Sebenarnya kejadian pecah tabung ini sudah lima kali berlaku di surau yang sama sejak dua tahun lepas. Suspek yang tertangkap pada hari ini juga telah cuba masuk dan pecah tabung pada 10 Mei lalu.

"Kami mendapat maklumat setelah melihat CCTV dan pada hari ini, berlaku lagi orang yang sama buat, dan berjaya ditangkap oleh orang kampung serta AJK surau."


Tambahnya, kejadian berlaku sekitar jam 9.15 pagi.

Sebenarnya bukan setakat pecah tabung sahaja, ada juga kes curi beg tangan jemaah wanita yang sedang menunaikan solat pada tahun lalu dengan kerugian dianggarkan lebih kurang RM1,000 selain pecah masuk bilik imam."-CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
2
Terkejut
2
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 83
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Chairman 17-7-2019 11:13 AM
hamek bahagian..untung tak kene tibai dgn org2 surau tu

Lain-lain Komen

Quote tri-max 14-5-2019 08:17 AM
elok talkin kan sekali, moga insap
Quote card_reader 14-5-2019 08:17 AM
kebumi terus pon xpe....
Quote Burong_Hantuk 14-5-2019 08:20 AM
https://www.facebook.com/174381365962884/videos/327458177934278/?t=0


https://www.facebook.com/puteri.adriana.7564/videos/413887442782807/?t=0
Quote EvieWanKenobi 14-5-2019 08:27 AM
kat whatsapp ada yang marah pihak masjid
hukum dia macam tu..

katanya pesalah boleh saman sebab mengaibkan dia..
patutnya serah kat polis aje untuk tindakan..

Quote singajantan 14-5-2019 08:29 AM
serah pada polis ..kejap jer lepas..

mandi kat tempat jenazah tu nnti gerenti nightmare malam2...x berani nak mencuri
Quote MissVixen 14-5-2019 08:32 AM
Kena siram je. Hati hitam, selamba memcuri ni, ada kesan ke takat kena mandi di tempat jenazah?
Quote honam 14-5-2019 08:40 AM
MissVixen replied at 14-5-2019 08:32 AM
Kena siram je. Hati hitam, selamba memcuri ni, ada kesan ke takat kena mandi di tempat jenazah?

kalo ditakdirkan, berkemungkinan si pelaku akan dibuka hijab, senang2 akan nampak benda2 ghaib seperti jin dan syaitan. Aku ada sorang kawan yg boleh nampak benda2 ghaib ni. Nasib dia la kot, kalo nampak, nampak la, kalo hati tu hitam jugak memang tak bleh buat apa dah. Semoga insap la.
Quote budaktua 14-5-2019 08:45 AM
Edited by budaktua at 14-5-2019 08:47 AM
MissVixen replied at 14-5-2019 08:32 AM
Kena siram je. Hati hitam, selamba memcuri ni, ada kesan ke takat kena mandi di tempat jenazah?

tk pernah degr lg hukuman mcm tu setakat ni....
kira try & error la ni....

cu tanya yg kena denda tk puasa yg kena bawa naik round2 pekan dgn kereta jenazah tu... insof ke idok..?
yg itu dah ramai yg berpengalaman...

kt sini pun ada kot....
Quote manehnya 14-5-2019 08:50 AM
kalu jenis makan dadah,  insap ke
Quote FMKiller 14-5-2019 08:51 AM
Mandi, kapankan lepas letak dalam liang. bacakan talkin. dah setel semua baru lepaskan.
Quote leylapple 14-5-2019 08:54 AM

setuju nie setuju
Quote leylapple 14-5-2019 08:55 AM
EvieWanKenobi replied at 14-5-2019 08:27 AM
kat whatsapp ada yang marah pihak masjid
hukum dia macam tu..

aib apa.. dia sendiri yang carik bala....

unless dia dalam keadaan tak waras berbogel lepas tu ada orang sebar gambar bogel dia baru dikatakan aib...

nie pencuri nie...

yang marah2 tu mesti stok pencuri jugak.. ada jugak perasaan malu..ingatkan dah takder kemaluan sampai sanggap nak curi duit tabung dgn beg jemaah wanita
Quote ezacbee 14-5-2019 08:57 AM
Lepas mandikan, bungkus terus dlm sejam ke
Quote EvieWanKenobi 14-5-2019 08:59 AM
leylapple replied at 14-5-2019 08:55 AM
aib apa.. dia sendiri yang carik bala....

unless dia dalam keadaan tak waras berbogel lepas tu  ...

tulah.. selagi tak kena tangkap,
takdenya dia nak serik..
Quote EvieWanKenobi 14-5-2019 09:01 AM
pelik.. badan sihat.. akal normal
tapi tak nak kerja.. sanggup mencuri..
Quote leylapple 14-5-2019 09:02 AM
EvieWanKenobi replied at 14-5-2019 08:59 AM
tulah.. selagi tak kena tangkap,
takdenya dia nak serik..

dah kena tangkap berkali2 pun takkan serik punya..

sebab mencuri tu dah jadi tabiat dan darah daging dia...

dah biasa makan benda haram

polis pun sampai naik muak tgk muka2 diorang nie...
Quote dodolgemok 14-5-2019 09:03 AM
Kenapa xbagi kat polis jah, kau acah2 malaikat nak siram bunga di pusara ke? Bila org marah, kau org cakap islam dihina. Tpi kau org buat perangai setan xpe pulak? Bodoh
Quote dodolgemok 14-5-2019 09:05 AM
leylapple replied at 14-5-2019 08:55 AM
aib apa.. dia sendiri yang carik bala....

unless dia dalam keadaan tak waras berbogel lepas tu  ...

Mmg lah salah dia mencuri, tpi menggelupor gi rekod dan sebarkan watpe? Kenapa x serah polis jah? Kalau nak acah2 siram, buat senyap2 sudah lah xpayah rekod dan sebarkan. Ni batak like nak acah2 malaikat kan?
Quote ninjago 14-5-2019 09:07 AM
MissVixen replied at 14-5-2019 07:32 AM
Kena siram je. Hati hitam, selamba memcuri ni, ada kesan ke takat kena mandi di tempat jenazah?

kalau dah sejenis habit / pencuri tegar mungkin takde kesan kot. jap lagi gi carik spot lain pulak buat keje.. bkn leh caye. tapi malunya.. anak sape la nie or bapak sape la nie..kesian family satu kampung tahu.

Lihat semua komen(83)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.359540s Gzip On
To Top