Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Ramadan Syawal Lihat artikel

Baju Melayu Erry Putra Ada Mantel 'Thor' Boleh Jadi Sejadah, On Tak On Buat Beraya?

Oleh: LilRose|13-5-2019 01:31 PM Komen: 79
Saban tahun, setiap kali Ramadan dan Syawal menjelang tiba, maka berduyun-duyunlah pereka tempatan mengeluarkan rekaan baju Melayu dan baju Kurung dengan rekaan terkini.

Lain dari lain dan mungkin lebih prakrikal berbanding baju Melayu lain yang mementingkan rupa semata-mata, rekaan baju Melayu hasil rekaan unik Erry Putra ini dilengkapi mantel 'pelbagai guna'! Ia boleh ditanggalkan mengikut cita rasa pemakainya.



Gambar yang dimuat naik di laman Instagramnya itu mendapat perhatian ramai kerana keunikannya itu. Malah, ada yang menyamakannya dengan mantel dikenakan watak filem adi wira Thor!

Menurut pelakon itu, rekaan mantel pada bahagian belakang baju berkenaan sebenarnya boleh digunakan sebagai sejadah. Bak kata Erry, kalau malu nak beraya macam adi wira Muslim, letak atas bahu sajalah.





Nampaknya, rekaan kreatif baju Melayu ini mendapat sambutan juga. Eh, nak dibuat tudung isteri bila kecemasan? Pun boleh!




Viral tu rezeki


Kredit foto: IG Erry Putra

Ada yang nak pakai baju Melayu Erry Putra ini ketika beraya nanti? - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
5
Terkejut
1
Sedih
2
Lawak
2
Bosan
4
Komen: 79
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Ali_x 13-6-2019 12:48 AM
Laaa...tuk buat sejadah rupanya...

Lain-lain Komen

Quote makneng 13-5-2019 01:34 PM
Buat tapau lemang, ketupat, dodol pon blh dekkkk.. Multipurpose konsepnya
Quote barfi 13-5-2019 01:34 PM
Haha nampak cam mereng bila dia pakai baju ni tapi ok gak multifunction..
Quote Yeehaw 13-5-2019 01:38 PM
Balik kampung,atok uwan ko pandang xlepas. Silap2 kena laser ngan makcik bawang.
Quote buapakperut 13-5-2019 01:38 PM
kepamnya heols. design baju macam keling,
Quote prettyuglybabe 13-5-2019 01:40 PM
tak lawa langsung..
Quote nafham 13-5-2019 01:42 PM
Boleh guna buat kain lap meja smbil2 lap tangan lepas makan rendang {:shy
Quote selipar_hijau 13-5-2019 01:42 PM
Tak gamak nak pakai. Elrah juga di hati
Quote nadihazza 13-5-2019 01:43 PM
beli jgn xbeli..
Quote takayama 13-5-2019 01:46 PM
makin pelik lak bj2 sekrg
Quote Fly_over 13-5-2019 01:46 PM
Viral mmg viral. Tp laku ke idok beno nya baju melayu breastfeeding thn lepas tu? Ke setakat utk publisiti, viral jah?
Quote missDollie 13-5-2019 01:48 PM
Boleh la beli buat habuan gelak sanak sedara kaum keluarga di pagi raye
Quote unguaurora 13-5-2019 01:51 PM
Muka tembok betul heols ni
Quote kucingitam 13-5-2019 01:51 PM
ok gakla dr baju raya nenen tahun lepas...hahha
taknak guna sayap tu buka je simpan..
Quote reenz013 13-5-2019 01:53 PM
makin pelik bj raya skrg...hahaha
Quote EvieWanKenobi 13-5-2019 01:56 PM
semaknya..
Quote AbukRokok 13-5-2019 02:00 PM
wow boleh jadi superman ni
Quote AshkieLa 13-5-2019 02:03 PM
anak2 yg sekolah rendah pun belum tentu nak pakai...
kalo bapaknya.. memang pakat takde laa bergambar kenangan di pagi raya..

cer dia buat contest selfie terbaik di pagi raya dgn baju2 ni dapat hadiah..
nak gak meols tengok rupa2 jantan yg beli ni stok2 yg bagaimana...
Quote MadameOnion 13-5-2019 02:05 PM
ada ke orang nak beli?
Quote tombong 13-5-2019 02:05 PM
macam kain murah jekkk

Lihat semua komen(79)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.089006s Gzip On
To Top