Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Elizad Sharifuddin Kongsi Ucapan Selamat Hari Ibu Pun Netizen Tegur, Sedihlah!

13-5-2019 11:33 AM| Komen: 18





Sempena Hari Ibu yang berlangsung semalam, ramai yang mengucapkan kata-kata sayang kepada ibu masing-masing. Namun bagi mereka yang sudah kehilangan ibu, hanya gambar yang menjadi pengubat rindu. Aktres, Elizad Sharifudin turut memaparkan gambarnya bersama ibunya dengan meluahkan kata-kata cinta. Namun, lain pula jadinya apabila ada yang menegur berkenaan gambar tersebut lalu membuatkannya berkecil hati. Elizad meluahkan di Insta Storynya.


Kredit foto: IG

Kata-kata itu dipercayai berpunca dari sekeping gambar ini yang memaparkan Elizad ketika muda dan ibunya sebelah menyebelah. Mengucapkan kata-kata sayang kepada ibunya serta ucapan Al-Fatihah setelah ibunya pergi membuatkan netizen sebak dengan momen itu. Namun, ada juga netizen yang merasakan gambar itu tidak patut disiarkan kerana alasan tertentu.

Kredit foto:

Menurut IG Story, Elizad meluahkan kekesalannya kerana ada netizen yang menegurnya kerana mendedahkan aurat ibunya. Elizad turut menulis komen lalu bertanyakan aurat yang mana dan terus menyatakan yang dia jarang meletakkan gambar ahli keluarganya, tetapi kerana Hari Ibu dan mahu memberi penghargaan kepada arwah ibunya lalu disiarkan. Elizad juga sempat berpesan kepada netizen untuk menjaga hati orang sebelum memberi sebarang komen.
"Itu pic saya bersama arwah."
Ayat tersebut jelas ditulis oleh Elizad di dalam kapsyennya namun mungkin apa yang dimaksudkan oleh netizen tersebut ialah dia menyangka yang berbaju kuning dan berambut panjang itu adalah ibu Elizad juga kerana ia adalah dua keping gambar berbeza dengan yang bertudung. Salah faham ini lah yang mungkin menyebabkan dia menegur berkenaan aurat, sedangkan itu adalah gambar Elizad ketika muda.

Kredit foto: IG

Betul juga kata Elizad, ramai yang suka menghakimi sesuatu isu tanpa menyiasat atau bertanya terlebih dahulu hingga menyebabkan ada hati yang terluka. Mungkin niatnya bagus untuk menegur tetapi perlu ada adab yang perlu diikuti sebelum bersuara. Sebenarnya, banyak yang perlu diperbaiki dalam masyarakat kita agar sentiasa bersangka baik terlebih dahulu sebelum bertindak. Semoga Elizad tabah menghadapi dugaan ini.-CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
5
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
2
Bosan
2
Komen: 18
Komen

Previous : "Sedihnya Tengok Sampai Tak Tahan Air Mata" - Ramai Rakan Artis Terkejut Nasib Jurusolek Ini

Next       : Bergambar Dengan 'Jelitawan Sajat', Netizen Syak Aliff Syukri Menganjing Kawan Baik

Komen Terbaru

Quote Acikgomen 14-5-2019 10:10 AM
cmf_premierleag replied at 13-5-2019 12:17 PM
x minat dia ni.kalo nmpk dia belakon kt tv,cepat2 aku tukar cenel
menyampah

Khuenst sama la dgn acik. Bukan pasal minat tak minat retis ni. In fact tak perlu pun kena minat kat retis baru nak tgk lakonan / dgr lagu deyols.
Lakonan heshe mmg merengsakan
Tak kira lah watak ape heshe pegang. Yg tak boleh blah belakon jadi remaja anak orka. Selain muka pun kertu nak mampos tetek pun dah layut. Wardrobe heshe jadi remaja mmg hauk namatey
Bodo punya pengarah ambik retis gini jadi heroin

Lain-lain Komen

Quote ffbeauties 13-5-2019 11:43 AM
Bosan dah bab ustazah ustaz ahli lindungan kaabah sibuk jadi polis aurat.
Acah acah alim tp bertenggek kat ig retis
Quote meow_tompok 13-5-2019 11:44 AM
kan nampak kaki tu ... aurat.
benda betul org tegur pun nak sentap.  
Quote cmf_premierleag 13-5-2019 12:17 PM
x minat dia ni.kalo nmpk dia belakon kt tv,cepat2 aku tukar cenel
menyampah
Quote mieymiey 13-5-2019 12:21 PM
Muka ko dulu lain dengan yang sekarang, sebab tu acik tu tak perasan yang tu ko
Quote RatuDunia94 13-5-2019 12:28 PM
Tu gambor masa belum overhaul..
Quote pavlovachoc 13-5-2019 12:34 PM
rajin betul netizen komen kat ig retis .. iolss xkuasa
Quote haryatie 13-5-2019 01:08 PM
maybe tu jerk gmbar yg di ada kut
netizen pun..asyik nk hentam org jerk
spesis suci murni btul ni
aku pun xde gmbar arwah mak yg elok bertudung litup/menutup aurat
org dulu2..mana ada pakai gitu
abis2 selendang panjang yg jnis nipis tu..pakai letak gitu je kat kepala
pastu arwah mak aku suka pakai kebaya pendek atau labuh
agak nya kalau aku upload kat socmed mmpus kena keji bagai ni
Quote azimodin 13-5-2019 01:15 PM
zaman dulu2 mmg jarang kan orang bertudung labuh. makcik iouls dulu masuk tadarus pon pakai tudung ikat bawah dengan kebaya. nak buat macam mana, dah zman dulu  bukan macam zaman sekarang. sekarang mudah, banyak ceramah & kelas pengajian. tapi waris yang tinggal pon pandai2 la jaga maruah ahli keluarga yang dah pergi.
Quote EvieWanKenobi 13-5-2019 01:29 PM
lainnya muka Elizad before & after..
Quote AshkieLa 13-5-2019 01:47 PM
muka elizad iras2 linda nanuwil AF2 dalam gambar tu...
agaknya yg menegur ingat gambar kanan pun gambar arwah mak nya kot...
sbb berbeza dengan rupa sekarang...
Quote kucingitam 13-5-2019 02:01 PM
sopan dah tu dia jawab..netizen yg prihatin tu, pi la tegur kat ig cepwan sana..tgk berapa degree punya lahar boleh dapat..hehe
Quote lattehazelnut 13-5-2019 03:07 PM
Klau pic aurat orang 1 inci nmpak sikit pun punyelah berjela done dakwah nya..
Pic sendiri kadang2 sleeve 3/4, baju ketat, no halal gap etc, buat2 xnmpak je..
Quote bedahmulutpuaka 13-5-2019 04:00 PM
Perangai netizen ni sebijik macam jiran sebelah aku ni.. Tudung labuh ok, kire laki bini alim..Kitorang satu taman, ade grup wassap.. Semua dok post selamat hari ibu, tibe2 dia boleh post, ceramah pasal hukum sambut hari ibu.. Macam org kafir.. X phm aku manusia camni..
Tudung labuh pon, tapi kalau mengata org boleh tahan gak dpn aku.. Tu yg aku hek eleh kan je dlm hati..
Quote minah_selekeh 13-5-2019 07:58 PM
Kalau aku pun salah sangka.. Lain kot muka dia tu.. Kata nak upload gambar dia dengan mak.. Tapi tu dua gambar berbeza kan? At least ko letak la gambar ko yang current.. Baru la orang kenal..
Quote ariellin 13-5-2019 08:09 PM
cmf_premierleag replied at 13-5-2019 11:17 AM
x minat dia ni.kalo nmpk dia belakon kt tv,cepat2 aku tukar cenel
menyampah

Aku pun x suka
Dia berlakun nampak dibuat2
Rimass
Quote helicornia 13-5-2019 11:19 PM
mesti la dia sedih kan dia yg jaga maknya masa sakit.sampai stop berlakon kejap
Quote rosevelvet 14-5-2019 05:52 AM
mieymiey replied at 13-5-2019 12:21 PM
Muka ko dulu lain dengan yang sekarang, sebab tu acik tu tak perasan yang tu ko

Betul. Lain benor mukanya.
Quote Acikgomen 14-5-2019 10:10 AM
cmf_premierleag replied at 13-5-2019 12:17 PM
x minat dia ni.kalo nmpk dia belakon kt tv,cepat2 aku tukar cenel
menyampah

Khuenst sama la dgn acik. Bukan pasal minat tak minat retis ni. In fact tak perlu pun kena minat kat retis baru nak tgk lakonan / dgr lagu deyols.
Lakonan heshe mmg merengsakan
Tak kira lah watak ape heshe pegang. Yg tak boleh blah belakon jadi remaja anak orka. Selain muka pun kertu nak mampos tetek pun dah layut. Wardrobe heshe jadi remaja mmg hauk namatey
Bodo punya pengarah ambik retis gini jadi heroin

Lihat semua komen(18)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.104583s Gzip On
To Top