Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Ramadan Syawal Lihat artikel

"Solat Tarawih Kilat"- Habiskan Solat Tarawih 20 Rakaat Dalam Masa 10 Minit!

Oleh: Myeonir|10-5-2019 12:24 PM Komen: 16
Bulan Ramadan ini, mesti ramai yang ingin mengejar pahala tambahan dengan melakukan pelbagai ibadah sunat.

Pun begitu, ramai yang pulang lewat dari pejabat pastinya penat untuk melakukan ibadah solat terawih sehingga 20 rakaat kerana kadang-kadang ia memakan masa sehingga 2 jam.

Jangan terkejut apabila anda tahu yang Masjid Padepokan Al-Busthomi di Sinarancang, Ciberon, Indonesia ini boleh menyelesaikan kesemua 20 rakaat solat terawih dalam masa hanya 10 minit! Biar betul?

Kredit foto: Liputan6
Ratusan jemaah sentiasa membanjiri masjid ini untuk menunaikan solat sunat sehingga 23 rakaat.


Melihatkan video di atas ini, memang tidak hairanlah para jemaah boleh habiskan solat terawih ini dalam masa 7 ke 10 minit.

Menurut ustaz di masjid ini, walaupun mereka solat laju dan membaca ayat yang pendek, mereka tetap menjaga adab dan tertib solat. 

Masjid ini memang menjadi tarikan penduduk setempat sejak ditubuhkan kerana solat sunatnya yang dilakukan dengan cepat.

Kalau dekat Malaysia, memang ramailah yang akan datang buat tarawih kalau macam ini lajunya -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
2
Lawak
2
Bosan
0
Komen: 16
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Sham143 11-5-2019 05:25 PM
Solat tk sah kerana tk ada tomakninah.. Kalau berat nk buat 20 rakaat, buat 8 rakaat pun dah cukup..

Lain-lain Komen

Quote buapakperut 10-5-2019 12:48 PM
laju2 nak gi mana?? mazhab dorang takdo tomakninah ke
Quote azimodin 10-5-2019 01:06 PM
laju giler. kalau baca alfathihah tanpa surah lazim pon x terkejar cara dorang ni.
Quote ninjago 10-5-2019 01:18 PM
gile ah. 20 rakaat kot 10 minit!
Quote ninjago 10-5-2019 01:22 PM
dh tgk video diorg solat. cam xde bacaan kot. allahuakbar2 je. pastu i check ustaz somad nye ceramah pasal nie, dia tekankan pasal toma'ninah. ada hadis nabi tekankan 3 kali pasal toma'ninah. klu takde, solat tak sah.


kesimpulannya, solat dorg tak sah la camtu. takde break lansung. setiap gerakan tu cam 0.005saat je. mmgla leh settle 20 rakaat 10 minit.
Quote helicornia 10-5-2019 01:50 PM
aduh berapa kali nk recycle citer ni.tiap kali ramadan je mesti ada citer ni
Quote zuuu 10-5-2019 01:55 PM
10 minit???gila laju...aq yg wat solat terawih 8 rakaat ni pon ambik masa almost 30 minit...
Quote mdhelmi 10-5-2019 02:59 PM
manade kilat
ini namanya solat terawih speedy gonzales
Quote syakuntala 10-5-2019 06:17 PM
boleh sakit urat ni
Quote mongoose_kidz 10-5-2019 10:43 PM
ni jenis x fhm konsep ni..asal buat je
nama pun tarawikh...rehat
buat tu bukan dlm keadaan rushing..boleh berhnti,rehat,baca alquran..pastu buat pulak..
dah klau cepat mcm kilat mcm ni xde makna da la tarawikhnya
Quote mohdcrow 10-5-2019 10:51 PM
Tah...kalau kilat sekelip mata jer...mana ada kilat sampai 10 minit
Quote gummiebear 10-5-2019 11:12 PM
Iols prefer yang rilek2. Ini kemain laju nak bernafas pun tak sempat nih
Quote Pink_Purple 10-5-2019 11:24 PM
tahun lepas pun ada berita ni
Quote domestobot 11-5-2019 08:53 AM
ini tarawikh HIIT ke intense semacam
Quote shroom_5 11-5-2019 10:55 AM
Setahu aku toma'ninnah termasuk dalam rukun solat. Betulkan kalau aku salah
Quote shoyuna 11-5-2019 12:16 PM
Orang tua, ibu mengandung tak boleh terawih klu macam ni

Semput sakit lutut
Quote Sham143 11-5-2019 05:25 PM
Solat tk sah kerana tk ada tomakninah.. Kalau berat nk buat 20 rakaat, buat 8 rakaat pun dah cukup..

Lihat semua komen(16)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.401834s Gzip On
To Top