Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Bakal Jurutera, Lihat Pencapaian Model Cilik Air Kordial F&N Yang Makin Cantik Ini!

9-5-2019 09:52 AM|Oleh: intan| Komen: 42

Pernah kecoh seketika mengenai siapakah gerangan model kordial F&N yang popular serta menjadi rebutan terutamanya ketika menjelang bulan Ramadan. Ramai yang meneka wajah model cilik itu adalah pelakon Liyana Jasmay namun beliau telah menafikannya. 



Rupa-rupanya, model tersebut adalah saudari Madihah Mohd Firdaus berusia 21 tahun. Gara-gara wajahnya yang comel, malah masih cantik hingga sekarang, ramai menyangka beliau akan meneruskan karier dalam bidang permodelan ataupun sewaktu dengannya. 

Yalah, wajah dah cantik mestilah jadi model kan, selalunya? Ternyata, impian dan cita-cita beliau lebih tinggi dari itu.




Beliau yang kini melanjutkan pelajaran dalam bidang kejuruteraan di Universiti Teknologi Malaysia (UTM) Kuala Lumpur ingin menjadi jutera mekatronik suatu hari nanti. 

Mengakui minat dan mempunyai hobi untuk memasang pelbagai jenis benda ketika kecil, beliau berasa gembira kerana mampu membawa diri walaupun bidang ini dipelopori kaum Adam.




Madihah juga gemar menonton video berkenaan robot ketika kecil kerana minat dan rasa seronok ketika menontonnya. Masih dalam peringkat diploma, Madihah bercita-cita meneruskan pengajian dalam bidang sama untuk peringkat ijazah di UTM.

Beliau juga sempat menceritakan mengenai pengalaman bagaimana terpilih untuk menjadi model jenama kordial terkenal itu. Pada hari berkenaan, beliau tiba ke lokasi bersama ayahnya ketika berusia lima atau enam tahun.

Madihah bagaimanapun mengakui dirinya tiada 'mood' dan tidak berminat ketika sesi fotografi. Namun, krew penggambaran dan ayahnya telah berjaya mengembalikan mood dan gambarnya masih digunakan sehingga ketika ini.




Walaupun begitu, tidak ramai kawan-kawan yang tahu bahawa dia merupakan model cilik di botol minuman tersebut kecuali teman-teman rapat. Setelah tular baru-baru ini, Madihah atau lebih dikenali sebagai dihahmfrds di Instagram menerima ramai sahabat baru. Selamat maju jaya ya, adik! - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
7
Marah
2
Terkejut
4
Sedih
0
Lawak
6
Bosan
1
Komen: 42
Komen

Previous : Juruterbang MAS Cantik Tular, Layan Lagu Rock Kapak Dalam Kokpit!

Next       : Gara-Gara Nama Nurul, Peserta Unduk Ngadau Terpaksa Bawa Surat Pembaptisan

Komen Terbaru

Quote Victorioussss 2-8-2019 09:32 PM
puteribaya replied at 2-8-2019 04:40 PM
nyempattt abe...

Ala pwinses ni kasi chance la

Aww

Lain-lain Komen

Quote Victorioussss 9-5-2019 09:54 AM
Kenduri kawen kite nnt, kite pakai air f&n oren ye sayam
Quote 234126 9-5-2019 09:55 AM
Dedulu orang kata ni liyana jasmay sebab air kordial tu ayah liyana ni owner. Hahahaa tipah tertipu la dah ni. Ceh.
Quote Themilo 9-5-2019 09:56 AM
netizen speku Liyana Jasmay kheuenzzz..
Quote dekmieDandy 9-5-2019 10:10 AM
tiap tahun F&N dapat free publisiti utk cerita ni
Quote EvieWanKenobi 9-5-2019 10:19 AM
kisah di bulan Ramadan..
Quote ninjago 9-5-2019 10:20 AM
brapa la F&N bayar dia tuk guna pic dia sampai berpuluh tahun nie agaknya..
Quote top5complete 9-5-2019 10:23 AM
lol ingatkan liyana jasmay
Quote niena90 9-5-2019 11:07 AM
Haah I pun tertipu jugak sape ntah ckp tu muka Liyana Jasmay
Quote manehnya 9-5-2019 11:18 AM
dah besaq cantik sgt dia
Quote Artemesiaa 9-5-2019 11:33 AM
Asal bulan posa je mesti ada citer macam ni maklumlah F&N selalu jadi pilihan pengguna sejak dulu sebelum munculnya perlbagai jenama baru
Quote kaklong32 9-5-2019 02:36 PM
comel loteh
Quote coolie83 9-5-2019 04:08 PM
eh eh lawo la awak
Quote gigahertz 9-5-2019 06:18 PM
ninjago replied at 9-5-2019 02:20 AM
brapa la F&N bayar dia tuk guna pic dia sampai berpuluh tahun nie agaknya..

biasanya syarikat bayar banyak.tapi dia bayar 1 kali tu je. muka budak tu tiap2 botol ada.so jadi trademark. setakat rm1juta .kacang je
Quote lee_sakura 10-5-2019 07:52 AM
niena90 replied at 9-5-2019 11:07 AM
Haah I pun tertipu jugak sape ntah ckp tu muka Liyana Jasmay

aah btol dulu pon aku percaya je tu liyana jasmay
Quote fifie_olin 10-5-2019 08:32 AM
gigahertz replied at 9-5-2019 06:18 PM
biasanya syarikat bayar banyak.tapi dia bayar 1 kali tu je. muka budak tu tiap2 botol ada.so jadi  ...

o ye ke
ingat kan selagi ada muka dia kat botol tu
selagi tu la dia dpt komisen


Quote mieymiey 10-5-2019 09:11 AM
Tak bertukar langsung packaging F&N ni dari dulu.
Quote pittjie 10-5-2019 09:12 AM
gigahertz replied at 9-5-2019 06:18 PM
biasanya syarikat bayar banyak.tapi dia bayar 1 kali tu je. muka budak tu tiap2 botol ada.so jadi  ...

walau bayar sekali je pun tapi bukan ada perjanjian ke .. ada tempoh masa tuk guna pakainya. ke jadi hak milik kekal syarikat terus? anyway .. kordial sirap f&n tu still guna gambar dia lagi ke till sekarang? sorry ... ahkaq ni mmg tak pernah beli sirap f&N. hihihi
Quote card_reader 10-5-2019 09:20 AM
pittjie replied at 10-5-2019 09:12 AM
walau bayar sekali je pun tapi bukan ada perjanjian ke .. ada tempoh masa tuk guna pakainya. ke ja ...

still guna sampai sekarang, semalam baru beli 2 botol....ntah berapa tahun f&n nak pakai gambar budak nie
Quote ninjago 10-5-2019 09:26 AM
gigahertz replied at 9-5-2019 05:18 PM
biasanya syarikat bayar banyak.tapi dia bayar 1 kali tu je. muka budak tu tiap2 botol ada.so jadi  ...

fuhhh..lepas ssgt duit kolej & beli rumah & bukak bisnes budak tu. huntonggggg

Lihat semua komen(42)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.102146s Gzip On
To Top