Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Ramadan Syawal Lihat artikel

Atuk 89 Tahun Buktikan Tak Perlu Tubuh Sasa Nak Buat Tarawih 20 Rakaat!

Oleh: Myeonir|8-5-2019 10:55 AM Komen: 7
Saban tahun, Muslim akan mengejar untuk melakukan ibadah di bulan Ramadan kerana banyak ganjarannya.

Di bulan mulia ini, barulah kita dapat melihat ramai yang mengimarahkan surau atau masjid bagi menyempurnakan solat sunat tarawaih tidak kiralah sama ada #team8rakaat, mahupun #team20rakaat.

Tambahan pula, tak perlu tenaga yang kuat ataupun tubuh sasa untuk melaksanakan ibadah ini semua seperti dibuktikan warga emas ini yang gigih melaksanakan 20 rakaat solat tarawih walaupun sudah bongkok tua. 



Kredit foto: Facebook

Walaupun berkali-kali telah dimasukkan ke wad, semangat atuk ini tidak pernah pudar. Sentiasa memastikan hubungannya dengan Allah terjaga.

Kebanyakan netizen kagum dan terharu melihatkan atuk ini berusaha keras menjalankan ibadah tanpa merungut, padahal ramai muda-mudi yang sihat tubuh badan mengelat daripada melakukan ibadah sunat.


Kredit foto: Facebook

Terharunya tengok kesungguhan atuk ini beribadah. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 7
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote DeeHanania 15-5-2019 06:44 PM
Alhamdulillah...
Teringat pada Arwah Atuk

Lain-lain Komen

Quote adik_aza 8-5-2019 11:16 AM
respek atuk ni masih kuat lagi.. aku yang jauh muda ni pun sembahyang pun guna kerusi sbb xleh lipat lutut huhuhu
Quote Artemesiaa 8-5-2019 12:45 PM
Semangat kuat atuk ni janji dapat buat ibadat macam orang lain
Quote CikNano 10-5-2019 07:48 AM
apa yang kebiasaan dilakukan pada zaman muda pasti reflex pada zaman tua pula
Quote ikanmasin 10-5-2019 08:09 AM
alhamdulillah msh diberikan peluang utk buat amal ibadat
dlm keadaan sihat ..rindu kakek akk
Quote Pink_Purple 10-5-2019 11:37 PM
kekuatan semangat tu yang ada
Quote maheshndprm 14-5-2019 12:07 PM
British Petroleum offers MyBPCreditCard for customers via Synchrony Bank. Since the advent of online shopping, credit cards is one of the major sources that people are utilizing

________________
https://mybpcreditcard.us/
Quote DeeHanania 15-5-2019 06:44 PM
Alhamdulillah...
Teringat pada Arwah Atuk

Lihat semua komen(7)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
1.417077s Gzip On
To Top