CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

"Sudah Puas Hidup Miskin," Pengorbanan Isteri Mark Adam Ini Wajar Dipuji

29-4-2019 12:22 PM| Diterbitkan: bawangkecik| Dilihat: 9105| Komen: 24|Original author: Oleh: intan

Description: "Sudah puas hidup miskin.." Pengorbanan isteri Mark Adam ini wajar dipuji.
Penyanyi Mark Adam yang kini aktif dalam bidang persembahan komedi dan juga nyanyian nampaknya semakin popular dan meningkat naik. 

Mark yang berasal daripada Filipina telah pun berkahwin dengan Norazah Redzuan ataupun dikenali sebagai Ezan setelah 10 tahun berhijrah ke Malaysia.

Perbezaan budaya dan agama tidak menghalang Mark dan isteri untuk menyantuni keluarga masing-masing secara muhibah. Ibu kepada Mark merangkap mertua Ezan, Florenda Macaraig Echivarre, 61 kini masih menetap di Filipina bersama ahli keluarga yang lainnya. 



Namun begitu, walaupun jarang bertemu, Ezan dan ibu mertuanya sangat akrab ditambah dengan kejayaan Mark mencari rezeki di Malaysia menambahkan kemesraan antara mereka.

"Mula-mula agak kekok untuk berkomunikasi.."

Ezan mengakui pada awal tempoh perkahwinan agak sukar baginya untuk berkomunikasi dengan keluarga Mark kerana masalah komunikasi. Namun Ezan beruntung kerana mampu bertutur dalam bahasa Filipina walaupun sedikit lantas membuatkan hubungan mereka bertambah mesra.

Berkongsi pengalaman bersama keluarga Mark Adam, Ezan berasa bertuah kerana layanan ibu mertuanya sangat baik. "Saya dimanjakan seperti anak sendiri, kadang-kadang baju saya ibu yang basuh tanpa saya minta, semuanya dia buat sendiri", ujar beliau.

Ezan juga berkongsi menu masakan yang dinanti apabila pulang ke rumah mertuanya di Filipina. Udang masak bawang putih,chicken adubo ataupun di Malaysia dikenali sebagai ayam masak kicap dan pelbagai lagi.


"Niat nak bantu keluarga Mark Adam.."

Ketika ditemui oleh majalah NONA, Ezan menceritakan saat-saat awal perkahwinan beliau ketika kali pertama menjejak kaki ke rumah keluarga mertua beliau di Filipina. Kehidupan ibu mertuanya sangat daif, ditambah dengan adik beradik Mark yang ramai dan keadaan rumahnya yang sempit. Lantas Ezan berazam untuk mengubah nasib mertuanya dan kesungguhan Mark untuk berjaya juga membuatkan pasangan ini lebih bersemangat untuk meningkatkan taraf hidup.


"Makan nasi berlaukkan ikan masin, saya insaf.."

Ujarnya lagi, keluarga mertua sering makan nasi berlaukkan ikan masin dan tidur beralaskan tilam nipis. Tidak pernah tidur atas katil empuk. Ianya membuatkan saya sebak dan insaf.

Mark dan isteri berusaha mencari rumah sewa dan membeli segala keperluan seperti katil, sofa dan pelbagai barang asas untuk keluarga mertuanya. Senang hati kami lihat mereka gembira, malah tidak merungut. 

Ezan juga yang merupakan pengurus kepada Mark Adam juga berjaya menaikkan nama beliau sebaris dengan artis-artis lain. Sikap Mark yang merendah diri membuatkan beliau semakin diterima oleh rakyat Malaysia.

Mark juga mengakui beliau ingin bekerja keras dan mengubah nasib keluarga seperti mana hasrat bapanya sebelum meninggal dunia. -CARI

2

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Friends Rank (2 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote yeos 29-4-2019 12:36 PM
bagusnya pasangan ni... salute them
Quote de_ikea 29-4-2019 12:40 PM
Mark ni sgt lurus ikhlas.
Quote RatuDunia94 29-4-2019 12:50 PM
Pinoy mmg ramai hidup susah..
Tp kalau bab2 ratu cantik.. x kisah lah kebuluran ke hape.. beauty pageant tetap bauty pageant.. mcm 1 perayaan plak.
Quote Aunty_Acid 29-4-2019 12:54 PM
urg msia terutama merlayu yg suka terima pinoy, myanmar, bangla, indon dan yg sewaktu dengannya.
Quote bondeh 29-4-2019 04:07 PM
cantik Kak Ezan ni..
Quote pakderis 29-4-2019 04:10 PM
Alhamdulillah sonok tgk udah bertudung
Quote doubleA 29-4-2019 04:58 PM
bagusnya bini mark ni, niat baik mesti Allah tolong. semoga korang bahagia dengan membuat orang lain bahagia
Quote goss79 29-4-2019 05:02 PM
aku sangat suka mark ni. jenis lurus and baik. moga dia bahagia and setia dgn bininya yg satu ni. moga dipermudahkan juga derang utk dapat anak walaupun sorang, jadilah.
Quote Ratutulip 29-4-2019 05:12 PM
bagus pasangan ni.. suka tgk dorng
Quote blekkep 29-4-2019 05:37 PM
aiols x suke pinoy tp mark adam nie terkecuali

die nie baik,lurus bendol..tp x bodo..sopan sgt jmpe dpn2...wife nyer pon nmpak baik n profesional..
Quote blekkep 29-4-2019 05:39 PM
Aunty_Acid replied at 29-4-2019 12:54 PM
urg msia terutama merlayu yg suka terima pinoy, myanmar, bangla, indon dan yg sewaktu dengannya.

aiols lg rela terime pinoy mcm mark nie dr org melayu sndirik mcm sapi cip cip cip tuh
Quote ayyyyangg 29-4-2019 09:26 PM
Suka dgn mark adam. Sgt humble orangnya
Quote nazzse 29-4-2019 10:37 PM
RatuDunia94 replied at 29-4-2019 04:50 AM
Pinoy mmg ramai hidup susah..
Tp kalau bab2 ratu cantik.. x kisah lah kebuluran ke hape.. beauty p ...

Rasanya tu je hiburan dieorg and d only event utk celebrate, suka2..hari2 hidup sgtlah daif, stress..insaf iols masa gi sana
Quote TerataiMelur02 29-4-2019 10:43 PM
xingat la dalam program mana dlm 2-3tahun lepas kot, mark cakap dia ada jugak d ganggu retis2 wanita yg nak berkenalan lebih rapat tapi dia tolak cara baik sebab syg sgt kat isteri dia...

semoga mark  sekeluarga d murahkan lagi rezeki
Quote Mamidingdong 29-4-2019 10:46 PM
orang yg pernah merasa susah bila dah hidup senang sikit mesti humble & bersyukur sgt2. Yg baru2 nak kaya mcm sapi cip cip cip & muhd sajad tu tak tau la..bila kaya terus lupa diri
Quote LautBiru52 30-4-2019 12:09 AM
Menantu mcm ni memang jd kesayangan mentua la. Allah pun syg. Semoga cpt2 timang anak ye
Quote aemon 30-4-2019 12:50 PM
mark ni kalau cakap serius ke kelakar ke aku mesti aku nak tergelak.tak tahu kenapa.
Quote arm_band 30-4-2019 06:26 PM
bagusnya. semoga dapat terus berbakti kpd keluarga. aku suka mark, muka kering je buat lawak
Quote Ali_x 26-5-2019 05:40 PM
Sejuk dgr cite nk tlong famili

Lihat semua komen(24)

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-8-2022 06:58 PM GMT+8 , Processed in 0.077765 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top