CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Nak Kalahkan Pelari Afrika Punya Pasal, Lelaki Ini Rela Cirit Dalam Seluar

26-4-2019 06:16 PM| Diterbitkan: Lilrose| Dilihat: 7177| Komen: 23|Original author: Oleh: LilRose

Description: Hanya berbakikan enam kilometer (km), seorang peserta marathon tetap gigih meneruskan larian walaupun tercirit di tengah pertandingan.
Hanya berbakikan enam kilometer (km), seorang peserta marathon tetap gigih meneruskan larian walaupun tercirit di tengah pertandingan.

Lapor The Sun, kejadian berlaku ketika acara 'Half Marathon Shanghai' dan dek kerana terdesak mahu menamatkan larian 21km itu, Wu Xiangdong sanggup 'melepaskan hajatnya' ketika berlari.




Wu akui dia mula berasa sakit perut ketika separuh lariannya, namun nekad menuju ke garisan penamat.

Pelari dari China terpantas dengan catatan masa satu jam, enam minit dan 16 saat itu mengakui dia berasa malu dengan insiden berkenaan.

"Saya sendiri tak tahan dengan bau busuk itu.

"Tapi saya gagahkan diri meneruskan larian tanpa berhenti untuk ke tandas (tiada tandas di sepanjang laluan larian) dan saya nekad menewaskan pelari Afrika di hadapan saya," katanya kepada TODAYonline.


Kredit foto: The Sun

Ujar Wu, dia benar-benar lega sebaik tiba di garisan penamat.

"Saya yakin dapat berlari lebih pantas sekiranya insiden itu tidak berlaku di tengah-tengah larian," katanya.

Wu bagaimanapun menolak kemungkinan cirit-biritnya itu disebabkan apa yang dimakannya memandangkan dia hanya mengambil sekeping roti dan air mineral saja.

Walaupun Wu boleh berbangga dengan rekodnya sebagai pelari dari China terpantas, namun insiden itu semestinya tidak mungkin dapat dilupakan dalam waktu terdekat ini.



"Saya berasa sangat lega selepas dapat ke tandas sebaik menamatkan larian. Tapi, saya mahu melupakan pertandingan ini!" ujarnya.

Sementara itu, Shanghaiist melaporkan Wu menamatkan larian kurang dari empat minit di belakang juara, Antenayehu Dagnachew dari Ethiopia sebelum bergegas ke bilik air berhampiran.

Rasanya kalau jadi juara sekalipun, bolehkah anda melupakan insiden memalukan seperti ini? - CARI
3

Bagus
4

Marah
4

Terkejut
8

Sedih
6

Lawak
4

Bosan

Friends Rank (29 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Kurex 26-4-2019 06:55 PM
Tisu kan ada
Quote matryoshka 26-4-2019 07:09 PM
Pgawai yg tnggu kat garisan pnamat tu pun agaknye mncirit lari x thn bau cirit
Quote xtahumenahu 26-4-2019 07:53 PM
Perangai prc dimana2
Quote sfrnna 26-4-2019 07:54 PM
X pasal2 femes sbb ni. Dapat lebih perhatian daripada si juara. Hehehe
Quote LautBiru52 26-4-2019 08:17 PM
Tak pelik pun kalau dgn diorang ni
Quote matchstick 26-4-2019 09:37 PM
Dasar ummah prc.. Tgh berlari pun boleh berak
Quote buapakperut 26-4-2019 11:34 PM
cina dan mencirit berpisah tiada
Quote ArnabAtasBulan 27-4-2019 12:47 AM
Hari tu ade bace cerita sorang tu tertayang burung dia mase dok buat larian ni, hari ni ade orang tercirit lak. Hmmm...macam2..
Quote Artemesiaa 27-4-2019 10:53 AM
Bila dah tak ada perasan malu atau segan cam tu lah jadinya hanya fikir nak menang euwww
Quote lee_sakura 27-4-2019 11:12 AM
Cina biasa la sanggup buat apa saja demi duit
Quote kucingitam 27-4-2019 11:26 AM
hahaha...berak tgh jalan tu biasa kan..
Quote diss69 27-4-2019 01:37 PM
Mujur mengaku..
Quote belilies 27-4-2019 06:52 PM
Tt tau tak ENAM kilometer tu jauh mana? Cuba satu kilometer dulu sblom bagi bayangan 6km tu dekat
Quote Tudunghitam 28-4-2019 09:15 PM
Knp berita mcm Ni pun diorang lapor ye, Tak ke malu org tu
Quote chicozinn 9-5-2019 11:33 AM
CINA n cirit berpisah tiada..lagi2 ummah PRC
Quote mak_oi 21-5-2019 11:01 AM
GIgih no..
Quote iznanaziz 21-5-2019 02:54 PM
matryoshka replied at 26-4-2019 07:09 PM
Pgawai yg tnggu kat garisan pnamat tu pun agaknye mncirit lari x thn bau cirit

ha ah, mesti lah bau busuk, dgn bau peluh lagi
Quote tikusmontok 21-5-2019 03:47 PM
adoi..camana dia boleh lari dgn alur berlendir gitu.
Quote Foxey 25-5-2019 05:24 PM
Hadeh... Determination dia ni boleh dipuji but mencret dalam seluar secara sedar tu euwwwwww ngat

Lihat semua komen(23)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-7-2022 07:47 AM GMT+8 , Processed in 0.071971 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top