Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Sekarang Trend Perempuan Tudung Labuh Mencuri Ke? Memalukan!"

6-4-2019 11:30 AM Komen: 57
Susulan kejadian sebuah rakaman video minggu lalu yang menunjukkan seorang gadis bertudung mencuri telefon bimbit di sebuah kedai makan yang terletak di KL Sentral, kini sebuah lagi video menunjukkan wanita bertudung labuh mencuri tersebar meluas di Twitter.


Kredit foto: Twitter
Kali ini kejadian dikatakan berlaku di sebuah kedai telur yang terletak di Amart, Kempas Johor Bahru dan dimuat naik oleh seorang pengguna Twitter bernama Hilmi Adi Ruzaini. Dalam rakaman tersebut, wanita yang bertudung labuh dan berpakaian baju kurung kekuningan sedang melihat-lihat di sebuah ruangan kedai.


Bagaimanapun, wanita tersebut kemudiannya mendekati sebuah meja di mana telefon pintar tuan punya kedai diletakkan. Tanpa merasa takut dengan kehadiran dua orang pelanggan lelaki lain yang sedang turut menunggu tauke kedai yang sedang sibuk, wanita itu dengan pantas mengambil telefon tersebut dan kelihatan menyembunyikan di dalam begnya.

'Sekarang Trend Perempuan Bertudung Mencuri Ke ?' - Netizen Kesal Lagi Kes Pencuri Cemarkan Imej Tudung Labuh

Kredit foto: Twitter
Wanita itu kemudian bergegas keluar dari kedai tanpa menyedari semua gerak-gerinya dirakamkan dalam CCTV. Menurut Hilmi, dia mahu video itu tersebar sebagai pengajaran.


Kredit foto: Twitter
Berikutan sekali lagi pencuri menunjukkan imej Muslimah bertudung labuh, ramai netizen yang menonton video tersebut bertanya 'Adakah sekarang trend perempuan tudung labuh mencuri handphone?'


Kredit foto: Twitter
Malahan ada yang merumuskan bahawa pemakaian tudung tidak semestinya seorang itu baik. 


Begitupun, ada netizen yang membuat spekulasi bahawa wanita-wanita yang mencuri ini kemungkinan bukannya bertudung labuh pun tetapi menggunakan imej seperti ini untuk membuat kejahatan dalam diam.

Ini kerana masyarakat tidak akan menjangkakan wanita bertudung labuh boleh membuat sesuatu yang memalukan seperti mencuri, jadi mereka lebih bebas bergerak tanpa disedari.


Kredit foto: Twitter
Seorang lagi netizen rakaman-rakaman seperti ini tidak akan digunakan untuk menghakimi semua wanita bertudung labuh. 'Harap jangan pukul rata semua yang bertudung labuh,'katanya.

Yang pasti, kita tidak boleh menghakimi seseorang hanya berdasarkan pakaian mereka. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
4
Marah
4
Terkejut
2
Sedih
5
Lawak
5
Bosan
5
Komen: 57
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Maideen. 19-5-2019 06:25 AM
pyropura replied at 18-5-2019 02:01 PM
Waaahhh.... Sejok ati dengau tazkirah romdan

Tudung laboh sampai ketumit, ummah bahagia.

Lain-lain Komen

Quote Sang_Pencinta 6-4-2019 12:40 PM
Mencuri pun ada trend ke?
Quote mamarock 6-4-2019 12:52 PM
Kot selepas mencuri tudung labuh ke manapakai sbb memudahkan dia sembunyi barang je
Quote Sang_Pencinta 6-4-2019 12:56 PM
mamarock replied at 6-4-2019 12:52 PM
Kot selepas mencuri tudung labuh ke manapakai sbb memudahkan dia sembunyi barang je

Setuju, sebab senang nak sembunyikan barang je dan orang tak saspek sangat
Quote buapakperut 6-4-2019 12:57 PM
orang tu jaga telo saja pun, henpon dia cap ape je yg ko nak curik2.tah2 mahal lagi tudung ko acik gundu hai
Quote mamarock 6-4-2019 01:01 PM
Sang_Pencinta replied at 6-4-2019 12:56 PM
Setuju, sebab senang nak sembunyikan barang je dan orang tak saspek sangat

Tak pasal-pasal orang bertudung pulak yang dapat nama kan
Quote RatuDunia94 6-4-2019 01:27 PM
Rasa x berbaloinya curi phone mcm tu kalo kena tangkap.. entah2 phone redmi je kot..
Quote pokaibanktokyo 6-4-2019 01:30 PM
Edited by pokaibanktokyo at 6-4-2019 05:31 AM

Org cambodia la bodoh. Menyamar muslim untuk mengemis dan  mencuri
Quote nobito 6-4-2019 01:30 PM
Bodoh Nye acik muslimah...kau pergi curi telefon CEO ke, Telefon Sajat ke...yg ko curi telefon pekerja bawahan storekeeper tu kenapa????

Laknat betul perangai muslimah itu
Quote paz 6-4-2019 01:35 PM
Macam-macam orang sekarang. Tak fikir ke ada CCTV, kan muka dah terviral.
Quote najib888 6-4-2019 01:47 PM
Bukan trend la.. benda ni sentiasa je ada..
paling aku tak caya, minta maaf la kalau ada terasa, acik tudung keja kaunter bank.. 3 kes dah terjadi kat kwn2 terdekat. Withdraw duit kat kaunter, rm1500; kira balik shot rm300. Nasib baik kawan tu tak kluar bank lg.. dia muka selamba ja bagi duit balik yg kononnya tersilap kira tu
Quote glump 6-4-2019 01:51 PM
Berapa ramai yg bertudung labuh mencuri gitu sampai dikatakan trend..depa ada geng ke? Lebih sng menyamar muslimah sbb hyk tudung di jual murah dan lagi mudah kelihatan spt org Malaysia .tengok nnt nk puasa nie,ramai gak kafir bertudung dan berjubah siap UTK dot bantuan baitulmal
Quote GegarVaganja 6-4-2019 02:30 PM
Lantak la orang nak cakap apa,
At least sis bertudung konsepnya.

Quote Munshi 6-4-2019 03:01 PM
Tudung lagi.
Quote meya 6-4-2019 03:37 PM
Tipikal Malaysian...nampak perempuan bertudung labuh semua ingat suci murni jadilah macamni..bila jadi perkara macamni semua buat ala ala terperanjat tak sangka.

Dia berpakaian saja macam seorang Muslimah yang suci murni TETAPI dosa dan pahala dia sape yang tahu...pemakaian tu fizikal dia saja.

Samelah orang berkopiah sume tu.

Bukan semua tapi yelah kita hanyalah manusia..
Quote Muntz 6-4-2019 03:47 PM
Dulu selit kangkang, skarang letak dlm tudung. Adoi..
Quote FOTHER-MUCKER 6-4-2019 03:52 PM
Edited by FOTHER-MUCKER at 5-4-2019 11:57 PM

Lobai kata yang penting menutup aurat.  
Apa boleh buat ini adalah agama yang Di promot oleh lobai, Kalau tak menutup aurat nantu di kritik di hina oleh lobai.
Quote batmana 6-4-2019 03:58 PM
Airun replied at 6-4-2019 01:22 PM
sebab itu kalau cari isteri
cari yg rambut terbuka
kalau cantik memang betul cantik

alang2 rambut terbuka
buka skali bra dia,
silikon ke real

pastu rasa skali picit2 ke apa
pastu bogelkan bawahnya,
tgkla sajat ke pmpn betul

macam2 la zaman skrg
ye dak?..


#tipsmencariisteripalingbaghaldalamdunia...
Quote sukacactus 6-4-2019 05:18 PM
Wah pantas!
Br betul panjang tangan
Quote brego 6-4-2019 05:41 PM
ada ker awek cun FREE HAIR kat sini?
mai PM, kite berkenalan.

Lihat semua komen(57)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.064172s Gzip On
To Top