CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Kau Macam Bakteria, Sebar Virus Rasis!" - Ramai Berang 'Cikgu' Maki Pelajar Pukim*K Anak India

21-3-2019 03:01 PM| Diterbitkan: Lilrose| Dilihat: 4102| Komen: 7|Original author: Oleh: LilRose

Description: Di kala orang ramai berusaha untuk menjaga hubungan baik antara kaum, muncul segelintir individu sengaja memainkan sentimen perkauman untuk memecahbelahkan masyarakat.


Di kala orang ramai berusaha untuk menjaga hubungan baik antara kaum, muncul segelintir individu sengaja memainkan sentimen perkauman untuk memecahbelahkan masyarakat.

Terbaru, tular video di sebuah sekolah di mana seorang lelaki Melayu dirakam memanggil salah seorang pelajar dengan panggilan kurang senang didengari.


Loading FB Post...

Terkilan dengan sikap ditunjukkan individu itu, seorang lelaki India, Kartik Tiben tampil meluahkan kekecewaannya terhadap keperibadian ditunjukkan lelaki terbabit yang didakwa merupakan guru di sekolah berkenaan.





Loading FB Post...

"Sebab cikgu macam awak lah cikgu lain dapat nama buruk.

"Sepatutnya seorang cikgu menunjukkan contoh baik.

"Kamu ni virus tau! Macam bakteria. Kamu sebarkan virus rasis!" ujarnya marah dan dalam masa sama, menggesa supaya pihak berwajib mengambil tindakan terhadap lelaki berkenaan.

Ramai orang Melayu lain meminta maaf bagi pihak lelaki berkenaan selain menzahirkan rasa malu di atas perlakuan biadabnya itu.



Namun, beberapa individu tampil menjelaskan lelaki terbabit bukan seorang guru seperti dakwaan orang ramai.

Sebaliknya, dia merupakan salah seorang pelajar di sekolah itu yang mengamalkan konsep pemakaian smart casual.


Kredit foto: FB Kartik Tiben

Janganlah kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. Semoga isu ini dapat diselesaikan dengan baik. - CARI
3

Bagus
3

Marah
2

Terkejut
6

Sedih
3

Lawak
3

Bosan

Friends Rank (20 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote pokaibanktokyo 21-3-2019 05:39 PM
Keling mana dia maki?
Quote kroit92 21-3-2019 05:59 PM
eh.. so, in the end.. dia bukan cikgu.. dia bukan office boy.. dia mungkin student situ..
aku dah confuse
Quote RatuDunia94 21-3-2019 08:58 PM
Ingatkn Haziq Hot FM..
Quote Sham143 22-3-2019 06:54 PM
Edited by Sham143 at 22-3-2019 07:08 PM

Sorry to say la..sebenarnya yg racist ni aku tengok kebanyakannya orang melayu..jenis yg mentaliti jumuk ni..kurang pergaulan antara kaum..jenis ni hanya bergaul dgn orang melayu saje dan pelajaran pun tk tinggi..
Quote am2020 17-5-2019 06:25 AM
Melayu mmg lahanat...bangsa pendatang indon..hidup dap..hidup ph..hidup lgbt..malaysian malaysia
Quote mohdcrow 17-5-2019 08:26 AM
orang bn/pas la tu...sapa lagi yang rasis dalam malaysia ni
Quote me_nns 24-6-2019 06:48 PM
{:laugh{:laugh{:laugh{:laugh{:laugh{:laugh{:laugh

Lihat semua komen(7)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-7-2022 02:58 PM GMT+8 , Processed in 0.078880 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top