CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Polis Diketawakan Guna Gambar Suspek Ketika Kanak-kanak Pada Poster Orang Dikehendaki

21-3-2019 12:45 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 2683| Komen: 11

Description: Polis daerah Zhenxiong di China mengkritik tindakan polis Yunnan kerana menggunakan gambar suspek ketika kanak-kanak pada poster individu dikehendaki polis.
Polis daerah Zhenxiong di China mengkritik tindakan polis Yunnan kerana menggunakan gambar suspek ketika kanak-kanak pada poster individu dikehendaki polis.

Memetik Shanghaiist, Polis Zhenxiong mengeluarkan notis memberi amaran bahawa Ji Qinghai dikehendakai kerana melakukan banyak keganasan dan terbabit dengan jenayah kumpulan samseng.


Mereka juga mempersoalkan bagaimana 'seorang kanak-kanak boleh melakukan kesemua jenayah yang dilaporkan'.


Foto: Shanghaiist

Polis Yunnan kemudian meminta maaf dan menjelaskan kepada wartawan bahawa tindakan mereka menggunakan gambar itu pada poster berkenaan adalah kerana ia satu-satunya gambar suspek yang mereka miliki.

Mereka juga mendakwa Ji Qinghai masih boleh dicam berdasarkan raut wajahnya.

Bagaimanapun, selepas dikecam dan menjadi bahan sindiran di Internet, mereka memohon maaf dan menurunkan poster terbabit.


Keputusan itu juga diambil selepas mengambil kira kemungkinan kanak-kanak tidak bersalah dipenjarakan kerana tersalah orang. - CARI
1

Bagus
2

Marah
1

Terkejut
1

Sedih
2

Lawak
2

Bosan

Friends Rank (9 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Bedah.Cun 21-3-2019 12:50 PM
Tak berkutik si pemuja cina pulauturtle tue bila pejawat awam lembam cina fail
Quote MarryPottet 21-3-2019 02:28 PM
adeihhhh! jadi kesian pulak bila tengok muka budak kecik jadi gambor wanted. polis pun patut pikir luar kotaklah sket utk dapatkan gambar dewasa pesalah. kalau tak boleh guna fotofit, mungkin boleh mintak kat jpn cawangan prc gambo ic dia
Quote insulin 21-3-2019 02:32 PM
Sin Chan versi Tanah Besar China.
Quote Artemesiaa 21-3-2019 03:54 PM
Baby faca sangatlah kiranya muka penjenayah ni dah dia kata dah tua pun tak banyak beza
Quote albedah 21-3-2019 04:31 PM
Aku menahan sakit perut nk berak akibat melihat berita ini...
Quote kenarikelabu 21-3-2019 05:22 PM
Bertuah la kalau jumpa. Haha
Quote sukacactus 21-3-2019 06:56 PM
Miskin sgt la tu, 1 pic tu je yg ada tp kelakar mcm penjenayah cilik
Quote ikanmasin 21-3-2019 07:58 PM
masalah nye kang bdk lain pl yg kene tangkap..muka lbh kurang jer pl tu..
Quote Nenolen 21-3-2019 08:58 PM
Quote Austranesia 21-3-2019 09:15 PM
Prc takde ic ke? Kata ada syarikat huawei bertechnology tinggi.
Quote Mary_jane 21-3-2019 09:19 PM
Baca tajuk pun dah kelakar. Ada2 jela.

Lihat semua komen(11)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-7-2022 01:48 PM GMT+8 , Processed in 0.088948 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top