Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Jasmin Hamid Saman 15 Individu Yang Menghina Anaknya

16-3-2019 10:18 AM|Oleh: top5complete| Komen: 69

Sumber: Instagram Jasmin Hamid

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata membawa padah. Tidak tahan anaknya dihina dan dicaci individu tidak dikenali di laman sosial, Jasmin Hamid bertindak membuat laporan polis dan menyaman 15 individu yang menghina anak beliau.

Menurut pelakon itu, dia sudah cuba untuk menyekat dan memadam komen buruk menghina anaknya di Instagram, namun tetap ada manusia yang tidak berhati perut terus-menerus melakukan perbuatan terkutuk itu.

"Cyber Bully boleh dikenakan hukuman berat, dan anda terimalah padah daripada perbuatan yang anda lakukan itu," katanya.

Segala butiran 15 individu yang tersenarai dalam surat saman telah diberikan kepada pihak berkuasa.

Jasmin juga memberi amaran, dia tidak teragak-agak untuk menambah nama mereka yang menghina anaknya selepas ini ke dalam surat saman.

"Saya harap tiada lagi nama-nama yang akan di tambah di dalam senarai cyber bully selepas ini!" tambahnya.

Tahniah kepada Jasmin Hamid kerana bertegas mengambil tidakan terhadap netizen yang tidak berhati perut ini.

Sepatutnya, media sosial digunakan untuk mengeratkan silaturahim antara manusia, bukannya disalahgunakan untuk menghina dan mencaci. - CARI


BACA JUGA:



Apa Reaksi Anda...

Bagus
6
Marah
8
Terkejut
11
Sedih
7
Lawak
4
Bosan
2
Komen: 69
Komen

Previous : Lagu Yang Pernah Ditolak, Bertukar Tangan Antara Artis Popular Tanah Air!

Next       : "Aku Pakai Proton, Hari-Hari Makan Udang Galah. Kau Pakai BMW, Makan Ikan Reject"

Komen Terbaru

Quote misspuaka 18-3-2019 03:26 PM
tp memamg muka anak angkat dia tu sesuatu

Lain-lain Komen

Quote Elle_mujigae 16-3-2019 10:20 AM
Edited by Elle_mujigae at 16-3-2019 10:21 AM

Yg kes saman ni mcm nak sokong pula...
Nampak beliau memang betul sayang kat anak walaupun anak angkat..
Quote aderaderker 16-3-2019 10:21 AM
Elle_mujigae replied at 16-3-2019 10:20 AM
Yg kes saman ni mcm nak sokong pula...
Nampak beliau memang betul sayang kat anak walaupun anak tir ...

Anak tiri?
Bukan anak angkat ka..
Quote Elle_mujigae 16-3-2019 10:22 AM
aderaderker replied at 16-3-2019 10:21 AM
Anak tiri?
Bukan anak angkat ka..

Opps..dah edit...thanks..
Quote Acikgomen 16-3-2019 10:29 AM
Elle_mujigae replied at 16-3-2019 10:20 AM
Yg kes saman ni mcm nak sokong pula...
Nampak beliau memang betul sayang kat anak walaupun anak ang ...


Khuenst saman mcm ni takpe. Nak ngajo bbnu kat ig sesuka ati nak type. Biar makbapak bdk2 tu melopong tetibe anak kena saman
Quote shernazz 16-3-2019 10:42 AM
Mcm iols.tgk kat ig erma...
Citra makan pakai tangan kiri
Dok tegur..kenapa pakai tangan kiri..sila.tgk.youtube hukum makan tangan kiri..
Konon sayang citra
Bodoh gila...kalau sayang citra..rasanya kau mesti tahu sebab apa citra tu makan pakai tangan kiri
Quote shernazz 16-3-2019 10:44 AM
Netizen ni kebanyakan judgemental juga kan..
Ngata itu ini mcm dia perfect saja..
Ngata si anak jesmin ni cm.bapok la apa lah
Quote pavlovachoc 16-3-2019 11:15 AM
Ex laki jasmin ni org mlaysia eh ... Dulu2 hensem  ex laki dia ...off topik lak
Quote lonely_surina 16-3-2019 11:20 AM
mak yg sayang anak, tak kira anak angkat pun sayang..
Quote samasam90 16-3-2019 11:24 AM
padan muka kau makcik pakcik
Quote samasam90 16-3-2019 11:25 AM
eh padahal aku pun galak menghina dulu2 .. nawuzubillah bak kata burung hnatuk
Quote sheqim 16-3-2019 12:15 PM
Perempuan kan anak angkat sheols ni? Cumanya type muka jenis mona fendi kan? Kasar gtu
Quote manjalara_01 16-3-2019 01:07 PM
moral of the story no money not talk..eheheheh
Quote Beautifulliar. 16-3-2019 01:32 PM
Ank sheols mmg pelik la. Sakit ke? Ni pertayaan ok sila duduk jgn lari
Quote R.A.M.A_mirror 16-3-2019 01:40 PM
kenapa dengan anak angkat ni ?
sakit ke ? confused..sorry
Quote LadyCarefree 16-3-2019 02:06 PM
Dahtu boleh puji saja kah?
Kalau hodoh takleh jujur ke?
Quote MatDeghem 16-3-2019 02:09 PM
surat saman dari polis ka??




Quote MatDeghem 16-3-2019 02:11 PM
polis tarak kerja kah .... orang kutuk muka anak lu...polis pegi tangkap dan kasi saman.
Saman jalan raya pun orang tarak takut lah.....
Quote famri7 16-3-2019 02:25 PM
Social media are not for softies....kalau gigih terasa baik katup kepala insaf beribadat di mesjid sis....how i miss early 2000 sarcasm and jokes..
Quote judicata 16-3-2019 02:32 PM
bagus kalau saman nak ajar netizen.

tapi kalau tanak orang keji anak... better just put her out of the limelight. prevention is better than cure

Lihat semua komen(69)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.140280s Gzip On
To Top