Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

'Cikgu, Kami Tak Pernah Makan Pizza' - Guru Sanggup Buat 32 Pizza Mini Untuk Anak Murid

15-3-2019 11:13 AM Komen: 25
Seorang guru yang mengajar di sebuah sekolah di pedalaman Sarawak menambat hati netizen dengan perkongsiannya baru-baru ini yang sanggup memasak 32 pizza mini untuk anak muridnya.


Kredit foto: Twitter



Guru itu yang hanya dikenali sebagai Cikgu Alia berkata beliau mengajar murid-murid tahun dua dan kebetulan topik pada hari tersebut berkaitan makanan. Jadi saya bertanya 'Siapa pernah makan pizza'



Kredit foto: Twitter


'Rupa-rupanya hampir 32 murid saya tidak pernah merasa makanan tersebut yang dianggap mahal' tambahnya.

Beliau kemudiannya mendapat idea untuk memasak 32 mini pizza dengan bantuan ibunya yang memang pakar dalam membuat roti. 



Kredit foto: Twitter


Menurut Cikgu Alia, anak-anak muridnya sangat gembira menikmati pizza mini tersebut. Beliau juga merasa puas hati kerana berjaya menyediakan makanan yang bermakna buat mereka.

Kredit foto: Twitter


Ramai yang membaca perkongsian Cikgu Alia memuji langkah beliau. 'Semoga Allah memberikan kemurahan rezeki kepada Cikgu' kata seorang netizen.

Manakala seorang lagi netizen menyifatkan tindakan Cikgu Alia sebagai 'memberikan inspirasi' terutamanya kepada bakal guru seperti dirinya.



Kredit foto: Twitter
Kredit foto: Twitter



Semoga kebaikan Cikgu Alia akan menjadi contoh kepada banyak lagi guru-guru terutamanya mereka yang mengajar di sekolah-sekolah pedalaman. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
4
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 25
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Sang_Pencinta 18-3-2019 01:06 PM
yayangmama replied at 17-3-2019 10:21 AM
cikgu2 mmg gini kebanyakannya

suka berkongsi rezeki dgn murid

Mulianya hati kakak awak

dulu2 masa sekolah rendah cikgu cikgi selalu bagi hadiah sabun, ubat gigi, berus gigi etc kalau ada pertandingan dlm kelas

Lain-lain Komen

Quote HujanBatuTiga 15-3-2019 11:17 AM
Terima kasih Cikgu Alia. Happy belated birthday
Quote haryatie 15-3-2019 11:27 AM
bagus nya cikgu
smoga cikgu dimurahkn rezeki jugak
Quote Sang_Pencinta 15-3-2019 11:35 AM
Good job Cikgu Alia. Semoga lebih ramai cikgu seperti awak.

Tapi cikgu2 memang banyak yg terpaksa berkorban duit sendiri pu

ABM pun kadang2 beli sendiri kan?
Quote AlterEgo 15-3-2019 11:39 AM
so touched

happy belated birthday Cikgu Alia!

semoga Cikgu Alia & anak-anak tu dirahmati  
Quote pakderis 15-3-2019 01:01 PM
comelnya....moga segala kebaikan membawa manfaat dan dicontohi semua
Quote farlis 15-3-2019 01:05 PM
Edited by farlis at 15-3-2019 01:06 PM

Good job cikgu
I believe ramai cikgu2 mcm ni kt luar sana..
Semoga diberi keberkatan untuk mereka semua
Quote shernazz 15-3-2019 01:27 PM
Bagus cikgu cikgu ni sebenornye
Masa iols darjah berapa tah..
Masa tu cikgu fotostatkan buku nota...
Ada la dalam 6 7 muka surat gitu..
Pastu cikgu minta murid kumpul duit la..dlm 50sen sorang..
Pastu ada separuh kelas rupanya mmg bawak duit 20sen je gi skola..depa dpt rmt
Terus cikgu ckp .xpe..cikgu belanja..saya nak kamu semua doakan saya k..

Alhamdulillah..cikgu.tu murah rezeki dia..dpt anak.kembor..

Quote Sang_Pencinta 15-3-2019 01:29 PM
shernazz replied at 15-3-2019 01:27 PM
Bagus cikgu cikgu ni sebenornye
Masa iols darjah berapa tah..
Masa tu cikgu fotostatkan buku nota. ...

Kan? Banyak cikgu2 mulia mcm ni sanggup berkorban wang ringgit demi anak murid
Quote shernazz 15-3-2019 01:42 PM
Sang_Pencinta replied at 15-3-2019 01:29 PM
Kan? Banyak cikgu2 mulia mcm ni sanggup berkorban wang ringgit demi anak murid

Unsung heroes gitu..
Hihi..
Quote adik_aza 15-3-2019 01:49 PM
cikgu mmg terbaik.. good job
Quote kaklong32 15-3-2019 03:02 PM

semoga murah rezeki cikgu Alia
Quote AwanCikDania 15-3-2019 03:47 PM
Semoga dimurahkan rezeki cikgu tu. {:love
Quote Megikari 15-3-2019 04:36 PM
Awww... Sweetnya ckgu ni
Quote huehue 15-3-2019 04:59 PM
Good job Cikgu Alia! Semoga dimurahkan rezeki uolls.
Quote elnor_81 16-3-2019 04:11 PM
Biasa je ni...maybe sbb dia ckgu bru kot rse cm teruja dpt buat cmni.biasala..aku mula2 posting dulu hrp je xde fb/ig..klo x aku up jugak..skang dh biasa buat,so..xde la dh keterujaan tu.
Quote IzzahF 16-3-2019 04:26 PM
Buat baik dgn anak2 kecik ni...sayang dorang kat cikgu sampai ke tua nnt...dia akan igt.

Nnt2 dorang bgtau lak x penah makan nandos, dave's deli....baru lah best cikgu panggang ayam depan kelas makan ramai2 hahaha
Quote epis 16-3-2019 05:55 PM
Klu pizza hut nk promo marketing, blh je hantar berkotak2 percuma bagi adik2 ni merasa.. pastu viral then terus naik nama pizza hut yg dah semakin sendu...

Apa pun salute usaha cikgu ni~
Quote ikanmasin 16-3-2019 07:08 PM
bgs cikgu ni..teruskan niat murni cikgu ya..
Quote gorjeous 16-3-2019 07:13 PM
Alhamdullilah. Salute cikgu

Lihat semua komen(25)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.046073s Gzip On
To Top