Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Close

Orang Kita Takut Sangat Kahwin Warga Asing - Bercinta Dengan Rakyat Malaysia, Wanita Dari China Ini Buktikan Sebaliknya

22-2-2019 03:01 PM| Komen: 22


         Artikel Oleh Adib Za | Laporan Asal Oleh Yeam Wei Qin | Video/ Suntingan Visual Oleh Tan Seok Pei | Suara Latar Oleh Maly Rosli


Berkahwin dengan warga asing? Mungkin ia menjadi igauan ngeri sesetengah pihak. Maklumlah sudah banyak laporan berita yang memaparkan jenayah 'jerat cinta' daripada orang luar ke atas warga Malaysia. 

Namun, kisah yang satu ini sangat berlainan. Warga China, Yang Xiao Tong menemui jodohnya dengan lelaki tempatan, Syaakirin Nizar. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
2
Terkejut
1
Sedih
2
Lawak
1
Bosan
2
Komen: 22
Komen

Komen Terbaru

Quote mas79 16-3-2019 08:43 PM
Ya, mereka tak minta cerai, tp lari balik negara selepas dapat paw duit laki ribu-riban. Terutama yg laki dpt keluar duit epf atau dpt duit insuran. Konon nak balik seminggu dua rupanya balik terus. Tinggal laki terkulat-kulat tunggu bini tak balik-balik.

Lain-lain Komen

Quote buapakperut 22-2-2019 03:08 PM
mungkin trauma dengan scammer niggah
Quote dauswq 22-2-2019 03:12 PM
Suaminya, anak ex mb perak rupanya.

Keluarga perempuan ini mungkin dari etnik hui china.
Quote moonbug 22-2-2019 03:20 PM
Jodoh masing-masing
Quote AbukRokok 22-2-2019 03:27 PM
memperbaiki genetik bapak agar lbh asli
Quote DayangKirana 22-2-2019 03:42 PM
my colleague pon same.

Asal chengdu, China.. Convert Islam..
dah kawin orang lokal..
skali sekala balik kampung kat sana..

sekarang ni pun dah fasih in bahasa..walaupun still ade accent.
Rajin plak tuh pegi masjid buat keje amal.
Quote kucingitam 22-2-2019 04:04 PM
macam shila amzah pun ada..

rasanya ds nizar pun ada bloodline cina
Quote Elle_mujigae 22-2-2019 04:20 PM
Lelaki kahwin warga asing yg berlainan agama lebih mudah I would say..kita perempuan nak kahwin lelaki warga asing bukan Islam fikir banyak kali..walaupun mereka tinggi dan hensem sekali pun..huhu..tapi itulah kalau dah jodoh..
Quote maslo 22-2-2019 04:52 PM
Tahniah la... moga kekal hingga ke Jannah.
Quote trisnalovezul 23-2-2019 02:09 PM
kawan lakiku bilang nikah sama warga asing lagi bahagia berbanding nikah sama wanita malaysia..dia nikah sama wanita thailan sampe skang bahagia kalo dlu nikah sama istrinya bercerai..aku juga alhamdulillah bahagia..banyak kwan2ku nikah sama duda cerai sma isteri bahagia sampe skang ya..wanita malaysia suka mintak cerai..prnah kalian lihat wanita warga asing nikah sama laki malaysia mintak cerai? trutama dri indonesia, thailan, vietnam,filipin,myammar ga ada kan..kerna kami ini setia orgnya..kerna itu rmai yang suka nikah sama wanita warga asing..psasti setiap kluarga kalian msti yang ada ahli kluarga yang nikah sama wanita asing ya jgn nipu..
Quote Idgaf 23-2-2019 05:20 PM
trisnalovezul replied at 23-2-2019 02:09 PM
kawan lakiku bilang nikah sama warga asing lagi bahagia berbanding nikah sama wanita malaysia..dia n ...

Laa ada lagi kau ni. Gaji laki uols masih 5k ke?
Quote Victorioussss 23-2-2019 06:27 PM
Iols harap amoi massage no 45 warga prc wasap iols dgn pantas untuk membina keluarga bahagia
Quote lee_sakura 23-2-2019 09:08 PM
Elle_mujigae replied at 22-2-2019 04:20 PM
Lelaki kahwin warga asing yg berlainan agama lebih mudah I would say..kita perempuan nak kahwin lela ...

btoi sgt ckp u, perempuan kawen ngan lelaki warna asing agak susah utk di didik ke arah islamik, byk dh tgk yg bercerai akhirnya
Quote hanisnabila 24-2-2019 03:32 AM
Comel akak ni, tahniah.
Quote Juju89 7-3-2019 12:31 AM
Jodoh dia semoga berbahagia
Quote fushimi 7-3-2019 10:01 AM
Idgaf replied at 23-2-2019 05:20 PM
Laa ada lagi kau ni. Gaji laki uols masih 5k ke?

ahhaahahahah gagi 5k je laki sheols
Quote Idgaf 7-3-2019 11:12 AM
fushimi replied at 7-3-2019 10:01 AM
ahhaahahahah gagi 5k je laki sheols       {: ...

ntahnya. gigih caras laki orang lain, last2 5k je sistur oi.
lepas tu gebang kt forum gaji hasil carasan 5k. hina btol.buang masa je trisna oi


Quote nisako 8-3-2019 10:31 AM
wow comey je minah ini ....
Quote suffian78 9-3-2019 12:35 PM
#opocotko... rezeki datang dari cina
Quote chinta89 14-3-2019 11:17 AM
trisnalovezul replied at 23-2-2019 02:09 PM
kawan lakiku bilang nikah sama warga asing lagi bahagia berbanding nikah sama wanita malaysia..dia n ...

sb betina sundal mcm ko nakkan kemudahan2 serta uang2 suamimu yg punya kerakyatan Malaysia, sb itulah sanggup jd pak turut suami, ikut ape je kata suami mbuta tuli serta sanggup mengesahkan laki sendiri supaya ikut kata kamu adja dong. Perempuan yg baik enggak akan sibuk extend masjid org lain ya mbak.

owh ye, pencuri jumpa penyangak, mmg sesuai apa?

p/s : kupikir kamu udah meninggal arwah tp masih hidup ya mbak gaji laki rm5k?

Lihat semua komen(22)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.042310s Gzip On
To Top