Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Lapor Polis Kerana Berang Syabu Dibeli Adalah Gula Putih

Oleh: Ahli Syurga|12-2-2019 10:22 AM Komen: 12
Seorang penagih dadah di Lianyungang, wilayah Jiangsu berang ditipu pengedar dadah yang memberinya gula putih sebelum membuat laporan polis. 

Menurut media tempatan, syabu palsu yang dibelinya itu menyebabkan dia kerugian sebanyak 1,400 yuan (RM851). Dengan harapan untuk mendapatkan kembali wangnya, lelaki itu bertindak membuat laporan polis.


Lapor Polis Kerana Berang Syabu Dibeli Adalah Gula Putih

Namun, tindakan bodohnya itu memakan diri kerana mengambil dadah di negara itu adalah satu kesalahan berat. Dia yang kononnya ingin membuat laporan di balai polis ditahan serta merta atas kesalahan itu.

Penagih yang dikenali sebagai Wang itu memberitahu, syabu seberat 1.5 gram itu sebenarnya adalah ketulan gula putih. 

Hasil bantuan Wang, pengedar syabu palsu yang dikenali sebagai Zhou berjaya ditahan.




Perdagangan dadah haram di China dipengaruhi faktor-faktor seperti sejarah, lokasi, saiz penduduk, dan keadaan ekonomi semasa. 

Status China dalam pengedaran dadah telah berubah dengan ketara sejak 1980-an, ketika negara itu pertama kali membuka sempadannya untuk perdagangan dan pelancongan setelah 40 tahun pengasingan relatif. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 12
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote AlterEgo 12-2-2019 02:42 PM
I rasa berang sebab kevongokan pendadih ni

Lain-lain Komen

Quote vee_zara 12-2-2019 10:34 AM
Kebodohan apakah ini hahaha
Quote sharlenetexas 12-2-2019 10:39 AM
Gula batu ke tu?
Quote MadameOnion 12-2-2019 10:42 AM
ni teruk punya stone sampai takleh nak pikiaq ni..kena batu mmg buleh jadi bodo
Quote chinta89 12-2-2019 11:19 AM
omg mcm ni pun ada
Quote Artemesiaa 12-2-2019 11:19 AM
Marah sangat kena tipu sampai lupa tindakannya tu boleh makan diri
Quote Burong_Hantuk 12-2-2019 11:30 AM
Aduh....macam2 hal
Quote YBlava 12-2-2019 11:31 AM
ni beli dadah sebab nak khayal menganja kat kelab malam la ni

Quote None68 12-2-2019 11:32 AM
Hahaha pandai pulak kau cari polis ek...lahabau
Quote ninja9 12-2-2019 11:35 AM
hahahahahaha

patutlah kalau kena tipu begini dalam black market memang gaduh smpi bunuhlah..
Quote arm_band 12-2-2019 02:27 PM
hahahahahhh syabas bette
Quote matbad 12-2-2019 02:30 PM
Lama dah la cerita ni..min minnnn lambat la cik min niiiii
Quote AlterEgo 12-2-2019 02:42 PM
I rasa berang sebab kevongokan pendadih ni

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.051740s Gzip On
To Top