Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Pembunuhan Kejam! Kepala Budak 11 Tahun Putus, Organ Dalaman Hilang

Oleh: Myra Rozi|11-2-2019 10:40 AM Komen: 188
Seorang kanak-kanak peremuan berusia 11 tahun ditemui mati selepas dilaporkan hilang sejak 31 Januari lepas.

Mayat mangsa yang dipercayai mati dibunuh ditemui kira-kira tiga kilometer dari rumahnya di Tanjung Medang Kemahang di Pekan, Pahang.

mStar Online melaporkan, mangsa yang berketurunan Kemboja ditemukan dengan keadaan tangan diikat dan tanpa seluar.

Foto: mStar Online
Polis masih menjalankan penyiasatan dan mengklasifikasikan kes sebagai mati mengejut sehingga keputusan bedah siasat dikeluarkan.

Difahamkan mayat ditemui dalam keadaan kepalanya terpisah daripada badan, selakin kaki tangan diikat serta beberapa organ dalaman tidak dijumpai.

Sebelum Siti Masitah hilang, bunya, Solihah Abdullah, 35, berkata anaknya meminta izin kelura dari rumah dan meminta duit seringgit.

"Dia keluar rumah dalam pukul 5 untuk ke kedai...saya pada mulanya tidak perasan kerana tengah khusyuk menjahit baju namun bila pukul 6.30 petang saya mula risau dan menyuruh anak sulung saya mencarinya.

"Selepas waktu Maghrib, saya risau kerana anak sulung saya masih tidak jumpa adiknya dan kami meminta tolong orang kampung dan dalam pukul 10 malam (waktu sama) orang kampung menjumpai basikalnya dan saya ambil tindakan melaporkan perkara ini kepada polis."

Solihah yang setiap hari tidak putus berdoa turut berterima kasih kepda penduduk kampung yang membantu sampai anaknya ditemui oleh penduduk yang sedang memburu ayam hutan.

Basikal Masitah, Foto: mStar Online
"Saya sendiri pergi melihat dan sememangnya mayat anak saya kerana saya mengecam baju pada mayat itu kerana baharu seminggu saya membelinya untuk Siti Masitah dan merupakan baju kegemarannya.

"Saya juga melihat tangan mayat itu diikat dan telah menyerahkan perkara ini kepada polis untuk menjalankan siasatan."

Sementara itu , Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Othman Nayan berkata, mayat dijumpai dalam keadaan tertiarap di atas tanah dan pemeriksaan di kawasan sekeliling tidak menemukan sebarang senjata.

Identiti mayat tidak dapat dikenal pasti dan dihantar ke Unit Forensik Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di Kuantan untuk bedah siasat. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
3
Terkejut
3
Sedih
5
Lawak
4
Bosan
3
Komen: 188
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote raxief 20-2-2019 07:34 PM
Remyda replied at 12-2-2019 09:28 AM
Kalau ikut sejarah asal depa ni bagaimana depa boleh duduk sini. Asalnya depa ni pelarian Indochin ...

kat johor pun ramai kampuchea ni.. jual kain.. kat kota tinggi

kalau plaza kota tinggi tu sampai digelar mini kemboja

Lain-lain Komen

Quote Dwdrum 10-2-2019 02:15 PM
jahat betul.... siapa pembeli organ tersebut harap mati ! ......
Quote zorrro_03 10-2-2019 02:22 PM
Pihak berkuasa mesti menjalankan gerakan serta merta. Rakyat mendesak pelaku jenayah ini ditahan serta merta.
Quote shernazz 10-2-2019 02:33 PM

Harap cepat pembunuhnya ditemui
Jilaka btoi
Quote felinecat 10-2-2019 02:38 PM
celaka pembunuh.teruknya  igtkan berita luar negara
Quote faint_heart 10-2-2019 02:40 PM
Ada unsur2 mistik ala mona fandey ke sbb kepala pun terputus dn organ hilang
Quote Decaffeinated 10-2-2019 02:50 PM
kalau petty criminal apa nak buat dengan organ dalaman tu....

nak jual kena fresh...

Quote Burong_Hantuk 10-2-2019 02:50 PM
Alfate..salam takjiah..moga pembunuh mati terbakar dalam neraka
Quote Burong_Hantuk 10-2-2019 02:52 PM



Quote cupu 10-2-2019 02:57 PM
Mcm ni pya kejam ada hati nk mansuh hukuman mati????????

Setan saja buat kerja lagu ni kat budak.
Quote noor2 10-2-2019 03:09 PM
Apa ni????....kat Malaysia pulak tu....ya Allah sakitnya hati baca. ....
Quote jahcomel 10-2-2019 03:09 PM
cupu replied at 10-2-2019 02:57 PM
Mcm ni pya kejam ada hati nk mansuh hukuman mati????????

Setan saja buat kerja lagu ni kat budak.

sis...manusia lbih jahat dr setan sis...setan nih mnghasut je nk ikut ikutlh kata setan...
Quote Husnaliana 10-2-2019 03:13 PM
Keluarkan organ dalaman? Diorang nak buat apa organ dalaman tu? Takkan utk jual organ y selalu diwar2 tu sebab organ y nak diguna tu kena keluarkan idup2. Kalau organ dah mati tak guna dah. Y derma organ tu utk kes mati otak dan kena cepat2 keluarkan, kena cepat2 gak masukkan ke body penerima. Pastu nak operate tu kena suasana bilik operation dan peralatan lengkap y bersih semua. Xd semudah nak keluarkan organ dalam ladang sawit je. Kalau keluarkan organ secikai gini lah untuk makan atau ilmu hitam boleh lah. Betulkan kalau saya silap.
Quote armin 10-2-2019 03:14 PM
Mesti org kg ni ingat kg tu selamat sbb xpernah ada kes mcm ni sebelum ni. Skrg org jual organ kt dark web je
Quote Artemesiaa 10-2-2019 03:15 PM
Teramat kejamnya perbuatan
Quote kuzaime 10-2-2019 03:20 PM
ya Allah harapnya jgnlah ada anak2 lain yg jd mangsa lepas ni..smoga si pelaku dpt ditangkap secepat mngkin. Mak2 bapak2 yg duduk dekat kg @ bandar pun janganlah berani2 sgt bg anak keluar rumah sndiri Sedangkan dlm rumah sndiri pun kdg x selamat inikan pulak luar rumah..
Quote sukacactus 10-2-2019 03:25 PM
Ini kerja org gila/org menuntut ilmu hitam
Kejam sungguh ni
Quote weezerfan 10-2-2019 03:29 PM
Jgnlah biarkan anak2 keluar rumah xde adult supervision.. Bahayaaa
Quote weezerfan 10-2-2019 03:30 PM
jahcomel replied at 10-2-2019 03:09 PM
sis...manusia lbih jahat dr setan sis...setan nih mnghasut je nk ikut ikutlh kata setan...

Setanlah yg hasut tu uols.. Kalau setan boleh bunuh manusia guna tgn dia lama dh manusia ni pupus kot
Quote hitam_manis 10-2-2019 03:32 PM
Kejam giler.

Lihat semua komen(188)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.101965s Gzip On
To Top