Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Sebelum Emma Maembong, Ini Senarai Artis Yang Dah 'Buang' Hijab

8-2-2019 06:01 PM|Oleh: Saiful| Komen: 131

'Fenomena' buka tudung melanda lagi. Paling hangat sedang diperkatakan adalah Emma Maembong yang mengambil keputusan tidak mahu lagi bertudung.

Tapi sebenarnya bukan Emma sahaja, sebelum ini ramai dah artis buat tindakan yang sama.

Kredit foto: IG
Hasilnya? Dikecam bertubi-tubi dan selepas itu senyap sebab netizem dah penat.

Apa pun jom tengok balik senarai artis dan selebriti yang dahulunya bertudung tapi sekarang hanya tinggal kenangan sahaja.

Menurut sumber Media Hiburan, ini senarainya:

Ira Mohd Amin

Penyampai radio ini buang hijab pada hujung tahun 2016 dan sampai sekarang masih mengekalkan imej yang sama.

Kredit foto: IG
Uqasha Senrose

Aktres ini mula berhijab pada tahun 2014 tapi sayangnya bertahan selama 3 tahun sahaja. Alasan buka tudung adalah tidak mahu hidup dalam kepura-puraan lagi.

Kredit foto: IG
Sara Ali

Mula pakai hijab pada awal 2016 dan buka semula pada April 2017. Alasannya dah tak nak hipokrit lagi.

Kredit foto: IG
Nina Iskandar

Pelakon kelahiran Brunei ini dah lunyai kena hentam kerana ambil keputusan tak mahu lagi berhijab pada Mei 2015.

Kredit foto: IG
Ada lagi tak? Boleh tambah. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
3
Terkejut
2
Sedih
5
Lawak
3
Bosan
8
Komen: 131
Komen

Previous : Angah Raja Lawak Teruja Bakal Jadi Ayah Kali Kedua

Next       : Dulu Kecoh Suami Menggatal, Kini Rumah Tangga Elvina Mohamad Dah Pulih

Komen Terbaru

Quote AshkieLa 13-2-2019 02:13 PM
unguaurora replied at 8-2-2019 07:16 PM
Nina buka hijab dgn hrpn dpt byk job..last2 makin sendu. Dh la kening mcm sinchan. Bdn tembun sesuai ...

sama macam sara ali... bukak pakai bukak.. tetap laa sendu gitu...

Lain-lain Komen

Quote mirwaisahmadzai 8-2-2019 06:05 PM
takat retis2 birah gini tak seronok lah nak bergossip....predictable sgt...

kalau wardina sapiyah, heliza helmi, wahida wasini bukak tudung tu gempak lah jugak kan....sbb tak pernah tgk diorg free hair macm mana
Quote epal_ijau 8-2-2019 06:11 PM
Bienda..
Quote Rapz 8-2-2019 06:13 PM
mirwaisahmadzai replied at 8-2-2019 06:05 PM
takat retis2 birah gini tak seronok lah nak bergossip....predictable sgt...

kalau wardina sapiyah ...

sistur,i nk add in 1 nama lagi bole?diana amir....
Quote aleesyasofia 8-2-2019 06:39 PM
jawapan retis bila tudung terbang.. tak hidup dlm pura2.. xnk hipokrit.. nk jd dri sndri.. ikut suka korang ler.. kubor masing2.. ya dak???
Quote Rogue98 8-2-2019 06:41 PM
Lagi cantik dan bersih bila mereka bertudung.  Sayang nye..
Quote kedaikain 8-2-2019 07:07 PM
klu mati x bertudung masuk neraka x?
Quote kroit92 8-2-2019 07:07 PM
aleesyasofia replied at 8-2-2019 06:39 PM
jawapan retis bila tudung terbang.. tak hidup dlm pura2.. xnk hipokrit.. nk jd dri sndri.. ikut suka ...

aku pun pelik, apa maksud tak nak hidup pura-pura, tak nak hipokrit diorang niasyik alasan sama je

tapi takpe, yang confirm, one day diorang ni, kita semua, bertutup litup jugak, cuma kain putih je la
kena kapan
Quote kroit92 8-2-2019 07:09 PM
kedaikain replied at 8-2-2019 07:07 PM
klu mati x bertudung masuk neraka x?

dah mati, kalau agama Islam, kena kapan
syurga neraka ni, hanya Allah je yang boleh tentukan
Quote kedaikain 8-2-2019 07:13 PM
tiba2 teringat kisah2 artis indon yg berderet tinggalkan Islam...
Quote terpaku 8-2-2019 07:13 PM
nursajat      
dulu




semasa menerima hidayu



tahun anjing



kini



akan datang




Quote kedaikain 8-2-2019 07:14 PM
kroit92 replied at 8-2-2019 07:09 PM
dah mati, kalau agama Islam, kena kapan
syurga neraka ni, hanya Allah je yang boleh tentukan

kenapa ea... bila buat dosa jahat org kate nnt kena bakar api neraka... tp bila mati buat dosa Allah je yg tentukan... baik ko ckp dr awal hukuman dosa pahala tu Allah tentukan dr awal jah... xyah nk ckp kena bakar neraka bagai...
Quote sharlenetexas 8-2-2019 07:15 PM
Nina iskandar tu tak perasan masa bila dia pakai tudung.
Quote unguaurora 8-2-2019 07:16 PM
Nina buka hijab dgn hrpn dpt byk job..last2 makin sendu. Dh la kening mcm sinchan. Bdn tembun sesuai watak isteri anak 4 je la wehhh
Quote lonely_surina 8-2-2019 07:16 PM
sebab tu takyah percaya kalo ciTER pasal mimpi kiamat, keislaman sgt..
kiamat pun stakat dengar drp ustaz2 pu sajork..
sbb mmg kisah kak hasanah semua..
Quote MadameOnion 8-2-2019 07:18 PM
Rasa mcm ada lagi lepas ni
Quote buapakperut 8-2-2019 07:19 PM
hipokrit dengan siapa sebenarnya? bila dah buka hijab pandai pulak cakap itu urusan saya dengan Tuhan.
Quote buapakperut 8-2-2019 07:21 PM
yang penting chuols masih Islam masih tunaikan rukun Islam la... harap suatu hari sempat lah bertaubat. cantik tak kemana
Quote unguaurora 8-2-2019 07:24 PM
terpaku replied at 8-2-2019 07:13 PM
nursajat      
dulu


Nightmare
Quote apedehal 8-2-2019 07:28 PM
mirwaisahmadzai replied at 8-2-2019 06:05 PM
takat retis2 birah gini tak seronok lah nak bergossip....predictable sgt...

kalau wardina sapiyah ...

xkn ko xpenah tgk wardiina sapiyah free hair

Lihat semua komen(131)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.075430s Gzip On
To Top