Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Alena Kravchenko, Rapunzel Sebenar Di Dunia Nyata

1-2-2019 12:34 PM|Oleh: Archaiv| Komen: 21

Sumber Imej : Daily Mail
Semenjak berumur 5 tahun sehinggalah berumur 33 tahun, Alena Kravchenko tidak pernah memotong rambutnya. Selama 28 tahun itu rambutnya  telah hampir mencecah sepanjang 2 meter!

Alena Kravchenko suka jika dirinya dibandingkan dengan Rapunzel. Berbeza dengan cerita Rapunzel, Alena Kravchenko seorang wanita berkerjaya dan ibu kepada dua anak kembar, Valeria dan Miroslava.

Foto: IG
Gadis Ukraine ini menjaga rambutnya dengan rapi. Dia amat menjaga rambutnya dengan memastikan rambutnya berkilat dengan mencuci tiga minggu sekali. 

Alasannya, jika kerap mencuci, rambutnya akan menjadi nipis dan membantutkan pertumbuhan rambutnya. Dia juga tidak menggunakan pengering rambut mahupun pelurus rambut kerana rambutnya mudah untuk disisir.



Selalunya, dia akan mengikat rambutnya cara sanggul atau bertocang. Cuma pada  hari tertentu sahaja dia akan membiarkan rambutnya terurai kerana dia pernah tersadung jatuh sebelum ini.  Semasa remaja, rambutnya sudah mencapai separuh di belakang badannya.

Bila berumur 20 tahun, rambutnya mencecah pinggangnya. Bila berumur 30 tahun, rambutnya telah mencecah lantai. Masa inilah dia mulai terpijak rambutnya sendiri dan menyebabkannya tersadung jatuh. Salah satu sebab lain juga mengapa dia selalu menyanggul rambutnya kerana anak-anaknya suka bermain dengan rambutnya.


"Saya tidak akan memotong rambut saya, sebab ianya satu-satunya manifestasi luaran--ini jiwa saya, ini dunia dalaman saya, yang selalu bersama saya."  Alena Kravchenko.

Okay, kepada sesiapa yang ada anak perempuan bolehlah mula rancang mencabar kedudukan Alena Kravchenko. Manalah tahu rambut anak anda lebih cepat panjang berbanding dia. Ohya, jangan pula paksa anak anda pelihara rambut panjang pula, terutamanya anak lelaki.  


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 21
Komen

Previous : Gadis Ini Berenang Bersama Jerung Gergasi. Amboi Beraninya!

Next       : Wanita Hadiahkan 365 Pasang Stokin Untuk Teman Lelaki Pemalas

Komen Terbaru

Quote Archaiv 2-2-2019 06:29 PM
diss69 replied at 2-2-2019 04:21 PM
Akk dari kecik berambut pendek, xprnh rasa rmbut pnjg..

Terima kasih baca.

Lain-lain Komen

Quote moonbug 1-2-2019 01:53 PM
Tak berat ke kepala
Quote Archaiv 1-2-2019 02:01 PM

Terima kasih baca. kalau dah minat rambut panjang, dia mesti tak kisah pasal tu. hehehe..
Quote AyaqMeloSuam 1-2-2019 02:19 PM
Ioolss.. simpan rambut my dotter dr umur 3 yo... now dh 9 yo. Ada potong hujung sikit2. Lani x potong dh.. dlu2 msa kecik buat fringe.. skrg x dh.. skrg dh paras montot. Hari2 cuci & cnditioner.. syampu followme jer. Cnditioner yg mahal sikit utk rambut licin. Pastu pki serum Mandom + vit E... {:childlike
Quote Archaiv 1-2-2019 02:35 PM
AyaqMeloSuam replied at 1-2-2019 02:19 PM
Ioolss.. simpan rambut my dotter dr umur 3 yo... now dh 9 yo. Ada potong hujung sikit2. Lani x poton ...

Terima kasih baca. hahaha... jangan sampai dia rimas pula dengan rambutnya sendiri ya.
Quote Artemesiaa 1-2-2019 03:52 PM
Wah panjangnya rambut.  Untunglah duduk di negara rantau sana 3 minggu baru nak cuci rambut pun masih ok.  Cuba dia duduk negara rantau Asia Tenggara 3 minggu tak cuci rambur mau pengsan baunya.
Quote Archaiv 1-2-2019 04:03 PM
Artemesiaa replied at 1-2-2019 03:52 PM
Wah panjangnya rambut.  Untunglah duduk di negara rantau sana 3 minggu baru nak cuci rambut pun masi ...

Terima kasih baca.  Baru setengah hari tak cuci, mesti tak selesa sangat.  Hehe...
Quote lee_sakura 1-2-2019 10:51 PM
cantiknya rambut die
Quote wallame 1-2-2019 11:04 PM
AyaqMeloSuam replied at 1-2-2019 02:19 PM
Ioolss.. simpan rambut my dotter dr umur 3 yo... now dh 9 yo. Ada potong hujung sikit2. Lani x poton ...

Rajinnye u
Quote wallame 1-2-2019 11:04 PM
Cantik..panjamg

Nesti dia mi rajinnn
Quote Archaiv 1-2-2019 11:33 PM

Terima kasih baca. cantik... tapi itu subjektif... hehehe
Quote Archaiv 1-2-2019 11:35 PM
wallame replied at 1-2-2019 11:04 PM
Cantik..panjamg

Nesti dia mi rajinnn

terima kasih baca. Kerajinan tidak dijamin dengan rambut panjang. Kemalasan pula tidak perjelaskan siapa seseorang itu. Kemalasan cuma untuk keengganan berbuat sesuatu. begitu juga rajin.
Quote adelea 2-2-2019 12:55 AM
Archaiv replied at 1-2-2019 11:33 PM
Terima kasih baca. cantik... tapi itu subjektif... hehehe

https://www.instagram.com/p/BpbvMPEl6MW/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=sg9dk68qd6h3

first dia gambar bogel
iols saja la gi melawat ... duhhh
nak tayang rambut or body
Quote Victorioussss 2-2-2019 12:56 AM
Pnjg sgt pn xbest jgk
Mostly lelaki rs geli bile rambut pmpuan kena peha lelaki tu
Lgpn rmbut pnjg ni xnmpk muke sgt
Quote Archaiv 2-2-2019 01:13 AM
adelea replied at 2-2-2019 12:55 AM
https://www.instagram.com/p/BpbvMPEl6MW/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=sg9dk68qd6h3

first di ...

Terima kasih baca.  Uhhh...  Xperasan pula time check ig dia.  Tak scroll jauh2 pun. Huhu... Tak apa,  kita ambil cerita dia saj ya!  Bukan body atau rambutnya...  Huhu
Quote Archaiv 2-2-2019 01:14 AM
Victorioussss replied at 2-2-2019 12:56 AM
Pnjg sgt pn xbest jgk
Mostly lelaki rs geli bile rambut pmpuan kena peha lelaki tu
Lgpn rmbut pnjg ...

Terima kasih baca. Emmm...  Hehe...  Tak semua lelaki...
Quote Tweety_Senrose 2-2-2019 11:31 AM
AyaqMeloSuam: Ioolss.. simpan rambut my dotter dr umur 3 yo... now dh 9 yo. Ada potong hujung sikit2. Lani x potong dh.. dlu2 msa kecik buat fringe.. skrg x dh.. sk ...


U buat 2 kali sehari ke shampoo, condition ngan serum tu atau mcm mana? Boleh share?
Quote DeeHanania 2-2-2019 12:06 PM
cantik rambut yer,
nasib kita&anak2 pompuan x suka berambut panjang,
rimas
Quote AyaqMeloSuam 2-2-2019 12:42 PM
wallame replied at 1-2-2019 11:04 PM
Rajinnye u

Masalah rambut panjang ni.. asik kena kutu jah.. setiap minggu dok dlm bilik air 2jam sikat2 rambut ngn conditioner... senang kutu bgayutan.. kesian ank2 org lain yg berkutu tu.. mak depa yg boh ubat kutu ka.. syg kulit pala & rambut..
Quote Archaiv 2-2-2019 12:51 PM
DeeHanania replied at 2-2-2019 12:06 PM
cantik rambut yer,
nasib kita&anak2 pompuan x suka berambut panjang,
rimas

Terima kasih baca.

Lihat semua komen(21)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.048649s Gzip On
    To Top