Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

"Terasa Bagai Bang Ramlee Masih Hidup,"-Gelagat 'Kembar' Allahyarham P. Ramlee Cuit Hati Rakyat Malaysia

25-1-2019 12:37 PM|Oleh: hafiz.ahmad| Komen: 8

Sebut sahaja nama P. Ramlee, pasti satu rakyat Malaysia kenal akan seniman yang berjasa dalam industri perfileman negara ini. 


Terkenal dengan sketsa lucunya dalam filem, P. Ramlee meninggal dunia pada 29 May 1973.


Sumber Gambar: The Patriots Asia

Do Re Mi, Pendekar Bujang Lapok dan banyak lagi filem P. Ramlee yang jika ditonton banyak kali pun tidak pernah bosan dan masih kelakar adegannya. 


Pasti ramai rakyat Malaysia yang rindu akan seniman berbakat ini.


Sumber Gambar: 7Klik

Baru-baru ini, viral di laman sosial apabila pemuda yang wajahnya iras P. Ramlee membuat video meniru gaya seniman itu. Pemuda itu bernama Fairuz Misran, berumur 33 tahun dan menetap di Labuan, Sabah.

 

Anda boleh tengok gelagat lucu dari Fairuz ini.


 

Selepas video Fairuz mendapat perhatian ramai, muncul pula video baru Smule di antara Fairuz dan "kembar" baru P. Ramlee yang berasal dari Semenanjung Malaysia. 


Yang kelakarnya, muka dan suara mereka memang sama!


 


Mungkin dengan adanya kembar P. Ramlee ini, pengarah filem tempatan boleh ambil peluang ini untuk remake filem-filem P. Ramlee dan menggunakan mereka sebagai pelakon. Anda setuju tak? -CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 8
Komen

Previous : Rela Berhabis Wang Demi Ubah Muka Jadi Michael Jackson!

Next       : Kerana Terdesak, Lelaki Ini Menjaja Resume Beliau Di Tepi Jalan!

Komen Terbaru

Quote moonbug 25-1-2019 04:44 PM
Tiada pengganti

Lain-lain Komen

Quote talapia 25-1-2019 01:13 PM
baca thread ni terus aku bukak youtube... seriously????? samaaaaa rupa.. suaraaa...
Quote saviour_09 25-1-2019 02:05 PM
sebijik

ada sorang lg kan?
dr semenanjung tu

apa ntah nama

tu sebijik jugak tu
Quote RatuDunia94 25-1-2019 02:09 PM
Suara P Ramlee mmg senang nak imitate..
Quote uda 25-1-2019 02:30 PM
dia ni kan yang jadi johan bintang P.Ramlee
Quote chicozinn 25-1-2019 02:50 PM
tapi skang ni lelagu evergreen ala2 P Ramlee masih relevan ke chuollss??
Quote kaklong32 25-1-2019 02:54 PM
chicozinn replied at 25-1-2019 02:50 PM
tapi skang ni lelagu evergreen ala2 P Ramlee masih relevan ke chuollss??

ai layan jugak lagu2 p ramlee kadang2klasikkkk
Quote Artemesiaa 25-1-2019 03:26 PM
Ramai je yang nak ikut style beliau dari dulu sampai sekarang ada yang hampir sama ada yan tidak
Quote moonbug 25-1-2019 04:44 PM
Tiada pengganti

Lihat semua komen(8)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.043728s Gzip On
    To Top