Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

"Nyanyi Macam Mabuk Ketum,"-Kugiran Masdo Dihentam, Perosak Lagu Siti Nurhaliza

14-1-2019 04:42 PM|Oleh: Saiful| Komen: 74


Kecoh di Twitter bila Kugiran Masdo didakwa merosakkan lagu penyanyi nombor satu negara, Siti Nurhaliza.

Dalam segmen tribut untuk penyanyi wanita itu, Masdo menyanyikan semula lagu Purnama Merindu dalam versi mereka sendiri menerusi segmen Bombastik CTDK di salah sebuah stesen radio tempatan.


Malangnya, ramai yang menganggap cara nyanyian dan olahan lagu itu ibarat sebuah penghinaan.

Seorang netizen yang menggunakan nama sebagai @IniAlannn ada memuat naik status menyatakan, 


Susulan itu ramai netizen yang memberikan reaksi yang serupa.

Bagaimanapun ada ramai juga yang menyokong Masdo dengan menyatakan kumpulan sebagai kumpulan indie dan pop yeh yeh yang terbaik di Malaysia. 

Kredit foto: Twitter
Pendapat masing-masing. Anda pula rasa bagaimana? -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
8
Marah
15
Terkejut
8
Sedih
7
Lawak
11
Bosan
9
Komen: 74
Komen

Previous : Konsert Siti Nurhaliza, Misha Omar Dan Dayang Nurfaizah Bakal Berlangsung Pada 2019. Hadiah Buat Rakyat Malaysia!

Next       : Nabil Mahir Simbah Air Di Kepala Sarah Hildebrand, Sweet Kononnya Tapi Kena Kecam

Komen Terbaru

Quote awexgaban7 17-1-2019 04:59 PM
dak2 indie suka la....

Lain-lain Komen

Quote syadq 14-1-2019 04:48 PM
alanalpadat ni macam ahli forum je kan.
Quote taji2906 14-1-2019 05:12 PM
standard suara bilik karaoke sebelah yg tak sedap tp konfiden lebih... adoiii laaa... low note abis hancur..
Quote Y-Nots! 14-1-2019 05:21 PM
syadq replied at 14-1-2019 04:48 PM
alanalpadat ni macam ahli forum je kan.

Hahaha. kan? dah lama perasan dia ni mesti warga Forum
Quote gujiwa 14-1-2019 05:27 PM
mmg tak sedap.. lagi kanda2- dindax tu pun sedap sbb cover dari org lain..
kalau masdo nyanyi sendiri mmg hauk..

tapi tak tahu la klau iols buta seni..
Quote loveocean 14-1-2019 05:51 PM
mmg tak sedap pun, aku pun tak paham kenapa ada yg minat masdo ni..

kot la ko nak pop ye ye kan lagu Tok Ti tu, buat la arrangement elok2 baik2, ni mcm org tak praktis rosak lagu.. dah la lagu tu sedap.. masdo ni kalo bagi lagu pop ye ye m.syarif ke a.rahman. hasan ker pun lagu pop ye ye tu jadi tak sedap gak..

perosak lagu betul...

yg aku pelik tu nyanyi sendiri pun tak betul lagi tapi boleh jadi juri..

ke sbb korang ni berduit...

rosak lagu hanat....!!!! berangin lak aku..
Quote Victorioussss 14-1-2019 06:19 PM
Band y iols xsuke. Br bwlik keje malas nk hencap lebih2

Selayaknya la kene kecam nyanyi suara mcm baru lepas tembak dapur
Quote September14 14-1-2019 06:22 PM
Mmg hancur pun tp iol x kesah pun... anggap je la sapa nynyi lgu tokti mmg xkn sdap...
Quote Orix 14-1-2019 06:26 PM
Masdo ni another Hujan 2.0 .... vokalis menyanyi haukkkkkk
Quote Zaien 14-1-2019 06:48 PM
haukkk sgt vokall.. huhuhuh
pliz msuk kelas vokal bang...
Quote BoLapciOus 14-1-2019 07:07 PM
Xde rehearsal ke?yenggemaaa..mcm malas je nyanyinye..xde XFactor!nyanyi lagu sendiri jela woi
Quote danieladam 14-1-2019 07:27 PM
Orix replied at 14-1-2019 06:26 PM
Masdo ni another Hujan 2.0 .... vokalis menyanyi haukkkkkk

Ingatkan iols sorang je rasa hujan overrated. Noh tu nyanyi camtu jek, tp disanjung dipuja oleh warga forom. Kompius iols.

By the way..iols slalu pasrah je kalo masdo ke sapa pon nyanyi lagu tok ti kedengaran x sedap. Sbb mmg susah nak carik org lain sedap nyanyi lagu tok ti. Mcm menunggu smpai ke sudah x kan ada.
Quote Orix 14-1-2019 07:36 PM
danieladam replied at 14-1-2019 07:27 PM
Ingatkan iols sorang je rasa hujan overrated. Noh tu nyanyi camtu jek, tp disanjung dipuja oleh wa ...

Noh tu bila menyanyi = bercakap cuma bila dia menyanyi tu telinga iols dgar rasa mcm dia ckp laju... tp lagu2 dia dlu iols layan jugak zaman2 KAMI dlu.. bila aku sudah tiada, pagi yg gelap, kotak hati
Quote tikusmontok 14-1-2019 07:45 PM
Ambik nak...nak tribute sangat kan.
Quote putehkundor 14-1-2019 07:56 PM
suara tak sedap, rupa pun tak tasty

thank you, next
Quote net_level 14-1-2019 08:06 PM
arrangement muzik okla... tapi vokal hancur langgar lori okehh...
Quote mohdcrow 14-1-2019 08:15 PM
Padan muka dua-dua
Quote missDollie 14-1-2019 08:23 PM
Tak pernah dengar la kugiran hipstur ni..menyesal klik..menyanyi cam haramjadah sangat
Quote Victorioussss 14-1-2019 08:26 PM
Orix replied at 14-1-2019 07:36 PM
Noh tu bila menyanyi = bercakap cuma bila dia menyanyi tu telinga iols dgar rasa mcm dia ckp laju. ...

Nywnyi pakai megafon sbb sedar dori sora sumbang kah?
#sistanya
Quote VuJiE 14-1-2019 08:28 PM
Edited by VuJiE at 14-1-2019 08:30 PM

aku dengar lagu dinda kanda orang lain cover lagi sedap

Lihat semua komen(74)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.145735s Gzip On
To Top