Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Geli! Wanita Mengadu Migrain, Tapi Doktor Bedah Jumpa Sesuatu Yang Mengejutkan...

30-1-2019 05:40 PM|Oleh: Sang_Pencinta| Komen: 19

Sekumpulan pakar bedah yang  melakukan pembedahan ke atas seorang wanita terkejut apabila mendapati bahagian sinusnya yang pada mulanya disangkakan menghidap tumor rupanya dihuni oleh seekor lintah besar.


Kredit foto: New York Post

Wanita berusia 63 tahun dan tidak dinamakan itu berasal dari daerah Ha Giang, Vietnam dan dibawa ke hospital selepas mengadu mengalami migrain teruk selama tiga bulan. 

Selepas pemeriksaan, doktor mengesahkan beliau menghidap tumor di bahagian sinus dan menjadualkan satu pembedahan pada 9 Januari lalu untuk membuangnya.



Bagaimanapun, pasukan doktor yang membedahnya terkejut apabila mendapati 'tumor' itu sebenarnya adalah seekor lintah sepanjang dua inci. Lintah itu segera dikeluarkan sebelum penyakit wanita itu terus melarat.


Kredit foto: Big World Tale

Rakaman pembedahan menunjukkan doktor bedah mengeluarkan lintah itu daripada rongga mulutnya dan meletakannya di atas dulang. Lebih menggelikan, lintah itu masih hidup!



Kredit foto: Mirror

Menurut doktor, sekiranya doktor terlambat mengesannya, lintah itu boleh menyerang rongga sinus wanita tersebut dan mengakibatkan  kesukaran bernafas. 

Wanita itu dilaporkan tinggal di kawasan pergunungan dan sering mandi di kolam yang disyaki tempat di mana lintah tersebut memasuki rongga hidungnya.

Amaran buat kita semua untuk tidak mandi-manda di kolam yang disyaki ada lintah! - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
5
Marah
4
Terkejut
12
Sedih
7
Lawak
7
Bosan
5
Komen: 19
Komen

Previous : Kios Kosmetik Konsep Jom Kongsi Ramai-ramai! Bersih Ke Tak Tu?

Next       : Pendaki Berbikini Maut Kesejukan Selepas Jatuh Gaung Di Taiwan

Komen Terbaru

Quote acik79 19-4-2019 12:31 AM
misz_sanggul replied at 31-1-2019 02:38 PM
tringt cte dedulu..murni yg keje bendang..
perut bsar smua org ckp die buat jht pdal mgandung lin ...

Aku pun adq tgk cerita ni... serius geli & seram tgk...

Lain-lain Komen

Quote lilacomot 30-1-2019 06:18 PM
Euwww..gelinyeee
Quote wallame 30-1-2019 07:37 PM
Euwwww{:run
Quote miznora 30-1-2019 08:02 PM
gelinyaaa...
Quote armin 30-1-2019 08:05 PM
Wtffff gelinya!!!!
Quote Sang_Pencinta 30-1-2019 08:31 PM
Terus seram nak.mandi tasik... ewww
Quote batu kikir 30-1-2019 10:52 PM
lintah masuk pepet bahaya wo...........
Quote DeeHanania 30-1-2019 11:15 PM
Eeuuwww besar lintah tu
Quote kaklong32 31-1-2019 09:04 AM
hidup lagi lintah tu
Quote orgsepang 31-1-2019 09:15 AM
Kasihan orang tu, tentu sakit sangat. Boleh pula lintah hidup dalam tu
Quote Sang_Pencinta 31-1-2019 09:50 AM
batu kikir replied at 30-1-2019 10:52 PM
lintah masuk pepet bahaya wo...........

Pepet lebih sensitif, banyak urat saraf banding hidung pasti sedar pergerakan

Tapi still ngeri, lubang jubo pun ngeri

Dulu kalau tanam sawah pasti lintah jadi sesuatu yg menakutkan
Quote Artemesiaa 31-1-2019 12:22 PM
Euwww mengerikan nasib masih boleh dikeluaran
Quote buragazz 31-1-2019 12:25 PM
Sebijik dalam salah satu episode Grey's Anatomy minah tu kata dia ada tumor sebab selalu sakit kepala bila check ada lintah...
Quote biskutraya 31-1-2019 01:40 PM
Gemuk lintah tu dok dalam tu.. Huhuhu
Quote misz_sanggul 31-1-2019 02:38 PM
batu kikir replied at 30-1-2019 10:52 PM
lintah masuk pepet bahaya wo...........

tringt cte dedulu..murni yg keje bendang..
perut bsar smua org ckp die buat jht pdal mgandung lintah..
beranak pnuh lintah kt dpn umah eeeiii..
pdhl aku kcik je ms cte tu..tp x pnh tyg dah cte tu..


Quote arm_band 31-1-2019 04:28 PM
eewww lintah ni ke punca migrain tu? arghhh
Quote cholic 6-4-2019 06:03 PM
eiiii.... geli geleman
Quote raihaneem 6-4-2019 06:16 PM
Tak sukaaaaaaaa
Quote Bee_hwa 6-4-2019 07:18 PM
Lintah hidup lagi..gelinye..
Quote acik79 19-4-2019 12:31 AM
misz_sanggul replied at 31-1-2019 02:38 PM
tringt cte dedulu..murni yg keje bendang..
perut bsar smua org ckp die buat jht pdal mgandung lin ...

Aku pun adq tgk cerita ni... serius geli & seram tgk...

Lihat semua komen(19)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.138600s Gzip On
    To Top