Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Penduduk Bingung, Kota Mekah Dan Masjidil Haram 'Diserang' Ribuan Cengkerik

Oleh: Myra Rozi|10-1-2019 10:57 AM Komen: 29
Kota Mekah dan Masjidil Haram 'diserang' ribuan cengkerik membingungkan penduduk bingung dengan fenomena terbabit.

Susulan itu satu operasi pembersihan terpaksa dilakukan ke seluruh bandar. 

Foto: Twitter
Media tempatan melaporkan, imej serangga itu dikongsi oleh netizen di media sosial, menyaksikan ia memenuhi sekolah, kedai-kedai dan mengggangu mereka melakukan ibadah.

Menurut Dr Jacky Judas, pengurus dan penasihat saintifik biodiversiti daratan di World Wildlife Fund (WWF), ini merupakan kali pertama dia menyaksikan fenomena sedemikian.


Foto: Twitter
"Ini mungkin disebabkan satu kumpulan besar yang berjaya melepaskan diri dari satu kawasan tertutup, atau mungkin terdapat keadaan tertentu yang menyebabkan ia membiak dengan banyak."

Sementara itu pihak berkuasa memaklumkan yang pihaknya kini sudah melantik satu pasukan pembersihan khas untuk menangani masalah berkenaan. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
4
Terkejut
1
Sedih
3
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 29
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote gaara_X 11-1-2019 12:01 PM
Ada hikmah ngan apa yang berlaku...so sentiasa bersyukur

Lain-lain Komen

Quote Sasakim 10-1-2019 11:04 AM
allahurabbi
Quote scorpionkiki 10-1-2019 11:08 AM
Murka Allah pd pemerintah  Arab Saudi skrg
Quote namirulmukminin 10-1-2019 11:08 AM
Dah penah belaku dulu.. penah discuss kat porem ni gak dulu..

Ni link dia : https://mforum.cari.com.my/forum ... read&tid=483652
Quote namirulmukminin 10-1-2019 11:10 AM
scorpionkiki replied at 10-1-2019 11:08 AM
Murka Allah pd pemerintah  Arab Saudi skrg

Elok gak kalu pemerintah saudi kena guling.. mekah dan madinah tu milik semua umat islam... tapi pemerintah saudick ni buat mcm milik mak bapak dia punya pulak 2 tanah suci umat islam tu...
Quote kelapaparut 10-1-2019 11:11 AM
Ni mesti nak kiamat dah, cengkerik sinonim dgn cuaca tropika, tanah arab semakin tumbuh pokok
Quote SissySembah 10-1-2019 11:17 AM
nak bingung apanya?
bala lah ini...
suka sgt menunggang nonggek jubo 5 kali sehari sembah kotak dan kucup lubang jamban aswad apa tah namanya kan.
elohim turunkan bala la nak tunjuk yg mereka punya ajaran ini salah....
ajaran rekaan manusia sahaja dan mengarut...
tu pun masih ada negara dunia ketiga miskin ekonomi merundum hidung kembang yg masih nak ikut ajaran ini.

manakala negara maju pula semua dh tinggalakan ajaran rekaan ini yg di cedok dari jews and christian

dont be too indenial...
Quote zorrro_03 10-1-2019 11:17 AM
scorpionkiki replied at 10-1-2019 11:08 AM
Murka Allah pd pemerintah  Arab Saudi skrg

kuat tahyul toyol betul kau ni kiki.  
Quote scorpionkiki 10-1-2019 11:39 AM
zorrro_03 replied at 10-1-2019 11:17 AM
kuat tahyul toyol betul kau ni kiki.

Sekali sekala zorro oi
Quote scorpionkiki 10-1-2019 11:40 AM
namirulmukminin replied at 10-1-2019 11:10 AM
Elok gak kalu pemerintah saudi kena guling.. mekah dan madinah tu milik semua umat islam... tapi p ...

Dua bsndar fixed income saudi tu....
Quote mdhelmi 10-1-2019 11:44 AM
xdela bingung sgt
kalo lembu terbang tu yg bingung kejap
Quote ninja boy 10-1-2019 11:56 AM
Buat goreng goreng makan kohkoh
Quote chacon 10-1-2019 11:59 AM

petunjuk bahawa umat Islam ramai tapi krik krik je tengok saudara mara seagama dizalimi kafirun

ibarat buih2 di tepian pantai





Quote chacon 10-1-2019 12:38 PM
Antara azab yang Allah turunkan pada kaum Fir'aun
(فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمُ الطُّوفَانَ وَالْجَرَادَ وَالْقُمَّلَ وَالضَّفَادِعَ وَالدَّمَ آيَاتٍ مُفَصَّلَاتٍ فَاسْتَكْبَرُوا وَكَانُوا قَوْمًا مُجْرِمِينَ)
[Surat Al-A'raf 133]

(Lalu kami telah hantar pada mereka banjir, belalang, pijat, katak dan darah tanda tanda azab yang terang tapi mereka terus angkuh dan sombong kerana mereka adalah kaum yang melakukan jenayah)
Quote cHimo 10-1-2019 12:40 PM
Kalau kena kat Indonesia berduyun2 laa orang akan cakap itu bala..
Quote dua_chzy 10-1-2019 12:40 PM
If ikut Bible dan Quran, seranggan serangga tetiba ni tanda kiamat or murka Allah pada ummah khuenst?
Quote Malaysia.Doom 10-1-2019 12:43 PM
Allah Melaknat Seluruh Muslim...

Kalau turun satu lagi Nabi, Nabi tu akan bawa satu kitab yg terkandung celaan ke atas Muslim.
Quote AbukRokok 10-1-2019 12:48 PM
it was a locust
Quote ninjago 10-1-2019 01:02 PM
kelapaparut replied at 10-1-2019 10:11 AM
Ni mesti nak kiamat dah, cengkerik sinonim dgn cuaca tropika, tanah arab semakin tumbuh pokok

alam sedang berbicara agaknya eh.. yg terbukak mata hati dapatlah tangkap signal2.. -bak kata seorg ustaz dulu
Quote ultra78 10-1-2019 01:10 PM
Bom lah lagi Yemen

Lihat semua komen(29)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.101340s Gzip On
To Top