Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Dibina Tanpa Kelulusan, DBKL Robohkan Kuil

Oleh: Myra Rozi|4-1-2019 03:51 PM Komen: 247
Sebuah kuil yang dibina berdekatan dengan Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kampung Limau, Kuala Lumpur telah dirobohkan seleoas didapati tidak mempunyai kelulusan daripada oigak berkuasa tempatan.

Berita Harian melaporkan,  anggota penguat kuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) Cawangan Lembah Pantai merobohkannya selepas menerima maklumat berhubungnya kira-kiram jam 9 pagi.

Foto: FB
Patung bagi tujuan upacara sembahyang telah ditanggalkan dan binaan konkrit yang dibina berhampiran pokok turut dipecahkan.

Sebelum ini kerajaan telah memutuskan sebarang pembinaan rumah ibadat baru perlu mendapat kebenaran daripada PBT dan mana-mana rumah ibadat tidak lagi boleh dibina di atas tanah yang bukan milik mereka.

Foto: FB
Menurut Perdana Menteri,  tindakan berkenaan penting bagi mengelak sebarang masalah yang timbul pada masa akan datang terutama apabila pemilik tanah menuntut semula hak mereka.

Ini berikutan tercetus kekecohan di sekitar kuil Sri Maha Mariamman, USJ 25, Putra Heights, Subang Jaya pada 26 November lalu sehingga hampir mencetuskan ketegangan kaum di negara ini. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
4
Marah
2
Terkejut
2
Sedih
2
Lawak
2
Bosan
2
Komen: 247
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote sharlenetexas 7-1-2019 08:26 PM
Tak de yang pacak kat depan rumah Samy Vellu ke? Bumi kan milik tuhan?

Lain-lain Komen

Quote R2D2 24-12-2018 05:54 PM
sure dpt pampasan lagi
masyukkkkk
Quote moonbug 24-12-2018 05:56 PM
Asal boleh je kan
Quote aku_best 24-12-2018 06:06 PM
Nanti diklaimnya 100 thn sudah wujud pokok ITU....
Quote ninja boy 24-12-2018 06:17 PM
Huhu bagus cegah awal
Quote kelapaparut 24-12-2018 06:19 PM
Ahh..sudah, cpt buat sesuatu, omg
Quote monsterwife 24-12-2018 06:23 PM
Tak serik2 lagi. Baik buang cepat2
Quote MatDeghem 24-12-2018 06:25 PM
kejap lagi tok sami datang letak tunderk merah kat tembok ..... tempat sudah jadi hak mereka







Quote lazim 24-12-2018 06:26 PM
Dkt rmh aku pon area shop lot blh plk bt tokong siap letak tile. Tp mjlis buta kayu mesti x bt apa. Klu mlyu laju je dia robohkn
Quote JohnDeSouza 24-12-2018 06:29 PM
Hantar org senyap2 racunkan pokok tu malam buta.buang semua benda depa.
Quote hitam_manis 24-12-2018 06:33 PM
Tolong la robohkan sebelum membesar macam sebuah banglo.
Quote rastaf 24-12-2018 06:38 PM





Harap menteri semua agama dan menteri perpaduan negara ambik tindakan segera seblm diaorg claim tanah bukit jalil hak milik mereka sejak 150 thn dahulu.
Jangan tunggu sampai diaorg ikat batu bata.😁

Quote monsterwife 24-12-2018 06:42 PM
Area rmh ke jln tu?
Quote haruslah 24-12-2018 07:13 PM
Sikit2 lama2 jadi kuil

Kejap2 lama2 jadi 100tahun

Keling2 lame2 jadi pusing
Quote jazaa100 24-12-2018 07:14 PM
Waa.  .dewa dorang sudah landing situ.....
Nanti kena buatkan rumah utk dewa....
Quote monsterwife 24-12-2018 07:14 PM
rastaf replied at 24-12-2018 06:38 PM
Harap menteri semua agama dan menteri perpaduan negara ambik tindakan segera seblm diaorg  ...

Orang nak bersukan depa sibuk nak buat kuih plk
Quote kemaruk 24-12-2018 07:57 PM
Gigih @pyropura tanda kawasan
Quote PU-ndan 24-12-2018 08:30 PM
kalau carwash tepi jalan pun sama. hari ni satu carwash, esok bukak kedai jual bunga, lusa lilit pokok.
Quote pyropura 24-12-2018 09:13 PM
Napa kain merah? Biasa kuning kan yg kemudian warna tu jadi ikutan budaya Melayu. Ke merah tu keling syiah
Quote pyropura 24-12-2018 09:14 PM
Tetiba mulayu minat nau dgn datok tokpekong keling

Lihat semua komen(247)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.230215s Gzip On
To Top