Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Selain Burung Awak, Burung Ni Pun Saya Takut!" - Gadis Buat Status Lucah Acah Suci

Oleh: LilRose|3-1-2019 01:23 PM Komen: 43
Orang kata, terlajak perahu boleh diundur terlajak kata buruk padahnya. Begitu juga dengan media sosial. Perlu berhati-hati sebelum memuat naik sebarang posting kerana dikhuatiri pengguna lain salah faham.

"Selain burung awak, burung ni pun saya takut"


Rasanya, hampir semua orang tahu ayat ini memiliki dua makna yang mana satu daripadanya membawa maksud berbaur lucah.

Selepas teruk dihentam netizen, pengguna Twitter yang memuat naik status berkenaan, Farra tampil memberi penjelasan dan menyifatkan pihak yang memutar belit maksud postingnya itu berfikiran kotor.



Bagaimanapun, pengguna lain percaya tindakannya itu hanyalah untuk menutup kesalahannya semata dan berlagak seolah-olah mangsa keadaan.



Kredit foto: Twitter

Menerusi ruangan komen, dipercayai gadis itu merupakan penuntut Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dan telah menyahaktifkan akaun Twitternya.

Itulah, lain kali fikir dulu kesan dan akibatnya sebelum memuat naik sesuatu di laman sosial kerana tak semua orang berpandangan positif atas sesuatu perkara terutama yang boleh dimanipulasi semua pihak. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
2
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
5
Bosan
6
Komen: 43
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote am2020 6-1-2019 09:54 AM
Pompuan melayu bertudung acah2 sopan macam pompuan melayu terakhir sebenornyer gile sex...pakai niqab bertudung labuh pon lebih kurang jer..byk jer video porn melayu bertudung kat internet...

Lain-lain Komen

Quote multinicky 3-1-2019 01:38 PM
dirty minded?? ko tu yg dirty minded lulzzz.. ke mmg jenis betina kumpul2 collection burung??
Quote nadna 3-1-2019 01:39 PM
Pikat line tapi kena cerca..Hahaha
Quote saviour_09 3-1-2019 02:04 PM
twitter tak pernah menghampakan
Quote merrissa 3-1-2019 02:05 PM
kahkahkah bodoh bertingket2
Quote Iris. 3-1-2019 02:13 PM
Budak uiam lah ramai DS {:teatime
Quote fishcracker 3-1-2019 02:52 PM
patuk je kepala minah ni cik burung
Quote buapakperut 3-1-2019 02:59 PM
burung ni garang juga, iols pun takutt
Quote niena90 3-1-2019 03:14 PM
Habis tu 'burung awak' tu merujuk kepada ape? Bf ko ade taman burung mini ke kat rumah? Gitu?! Tak payah la twist cite dikk
Quote pai.kacang 3-1-2019 03:14 PM
dia yang miang.. pastu acah2 kata orang lain otak kuning
Quote awexgaban7 3-1-2019 03:44 PM
budak zaman skrg... nak ja meolz cepuk kepala tu....
Quote AbukRokok 3-1-2019 03:47 PM
burung pun dah takut
belum jumpa ular ketot/anak tikus/ekor monyet
Quote AbukRokok 3-1-2019 03:51 PM
fishcracker replied at 3-1-2019 02:52 PM
patuk je kepala minah ni cik burung

cik burung patuk kt kepala?

slap slap je kot kt pipi



Quote Spicymami 3-1-2019 04:55 PM
X heran, mmg nilah standard hijabitch zaman skrg. They look pretty, baju mekap sume mahal2 tp social n 18sx
Quote chandrahusin 3-1-2019 05:26 PM
kelakuan bdk2 skrg
aku ada 2 org kawan yg ada anak lelaki
diorg cerita selalu jumpa surat2 dr bdk2 pempuan
untuk anak2 lelaki diorg dlm beg sekolah
ni sekolah rendah ya
Quote Putriputeh 3-1-2019 05:50 PM
Motips{:teatime
Quote Putriputeh 3-1-2019 05:51 PM
Motips sangattt {:teatime
Quote Artemesiaa 3-1-2019 05:53 PM
Sebab tu hati2 bila berkata tersilap kata tak boleh uturn
Quote raihaneem 3-1-2019 05:58 PM
Iris. replied at 3-1-2019 02:13 PM
Budak uiam lah ramai DS {:teatime

Sorry...DS tu apadia...

Quote daunkari 3-1-2019 06:42 PM
alahai dik acah suci. kalau aku jadi parent budak ni siap la kau dik.

Lihat semua komen(43)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.084955s Gzip On
To Top