Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Berita Buruk Untuk Lelaki, Kuali Anti Lekat Menyebabkan Saiz Kemaluan Anda Mengecut

12-12-2018 11:55 AM|Oleh:Sang_Pencinta| Komen: 57

Adakah isteri anda menggunakan kuali anti lekat untuk menggoreng telur atau sosej? Awas, menurut kajian sains terbaru yang dimuatkan dalam sebuah jurnal berimpak tinggi, kuali anti lekat boleh menyebabkan saiz 'birbird' anda mengecut.


Kredit foto: Carian Google
Kajian yang dijalankan oleh University of Padua dan dimuatkan dalam The Journal of Endocrine & Metabolism itu mengukur saiz kemaluan 383 orang lelaki di Itali di mana 212 orang responden terdedah kepada perfluoroalkyl (PFC) dan 171 orang responden lagi tidak terdedah. Kajian mendapati mereka yang terdedah kepada PFC secara puratanya mengalami kemerosotan saiz zakar. PFC adalah bahan kimia yang sering digunakan dalam lapisan kuali anti lekat dan pembungkusan makanan.

 
Kredit foto: Carian Google
Lelaki yang tidak terdedah kepada PFC mempunyai purata panjang zakar sekitar 10 cm ketika tidak tegang manakala lelaki yang terdedah mempunyai purata 8.75 cm. Dari segi ukur lilit pula, lelaki sihat adalah 10.3 cm berbanding 9.65 cm bagi lelaki yang terdedah kepada PFC.

Kredit Foto: Mamavation
Kajian itu turut mendapati PFC akan mengikat reseptor testosteron dan ini akan mengurangkan kadar hormon dalam badan lelaki. Oleh itu, kesan PFC bukan sahaja mengecutkan saiz zakar tetapi juga mengakibatkan sperma kurang aktif serta mengecilkan jarak di antara skrotum dan anus.


Kredit Foto: JCEM
Menurut ketua penyelidik, Dr Andrea Di Nisio, selain didapati dalam banyak peralatan memasak, pencemaran PFC di alam sekitar kini juga semakin meningkat dan generasi kini akan medapat risiko menopous dan kenser pundi kencing pada usia muda. Beliau mengesyorkan penggunaan PFC diharamkan sepenuhnya untuk mengelakkan kemandulan lelaki.

Nampaknya para isteri perlu korbankan kuali anti lekat masing-masing untuk menjaga kesihatan suami. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
6
Marah
2
Terkejut
6
Sedih
2
Lawak
4
Bosan
5
Komen: 57
Komen

Previous : Pusingan Suku Akhir Grand Slam of Darts Kecoh, Pemain Saling Menuduh 'Siapa Kentut'?

Next       : Jadi Jutawan Hanya Dengan Curi 1 Sen! Kisah Penggodam Terkenal Tahun 90-an

Komen Terbaru

Quote scorpionkiki 15-12-2018 10:32 PM
insulin replied at 12-12-2018 11:58 AM
Kat dapur rumah ada 1. Nampaknya terpaksalah buang kuali tu dan beli yang lain.

Beli yg siam telinga 2 tu pun dah elok dik..

Lain-lain Komen

Quote insulin 12-12-2018 11:58 AM
Kat dapur rumah ada 1. Nampaknya terpaksalah buang kuali tu dan beli yang lain.
Quote kemaruk 12-12-2018 12:05 PM
Bangkem tak makan sangat makanan bergoreng nih
Quote putehkundor 12-12-2018 12:06 PM
terpaksa tukar kuali berkerak kat bawah tu balik la lepas ni
Quote Sang_Pencinta 12-12-2018 12:09 PM
Sanggup  isteri buang kuali anti lekat demi birbird suami..
Quote sharlenetexas 12-12-2018 12:09 PM
putehkundor replied at 12-12-2018 12:06 PM
terpaksa tukar kuali berkerak kat bawah tu balik la lepas ni

Kakteh ada bebird?

P/s Avvy sape tu?
Quote Sang_Pencinta 12-12-2018 12:11 PM
insulin replied at 12-12-2018 11:58 AM
Kat dapur rumah ada 1. Nampaknya terpaksalah buang kuali tu dan beli yang lain.

Takut kecut ke bang??
Quote Bedah.Cun 12-12-2018 12:14 PM
Owhhh nehi nehiiii. Makkk akan buang semua kuali2 anti lekat kat rumahhhh mamaaaa!!! Kesian hubby aiii
Quote insulin 12-12-2018 12:15 PM

Haruslah.
Quote Sang_Pencinta 12-12-2018 12:16 PM
Bedah.Cun replied at 12-12-2018 12:14 PM
Owhhh nehi nehiiii. Makkk akan buang semua kuali2 anti lekat kat rumahhhh mamaaaa!!! Kesian hubby ai ...

selama ni kakak guna kuali anti lekat ada apa2 pengecutan tak????
Quote Bedah.Cun 12-12-2018 12:19 PM
Sang_Pencinta replied at 11-12-2018 04:16 PM
selama ni kakak guna kuali anti lekat ada apa2 pengecutan tak????

Takder lar pulak mengecut. Genetik jugak agaknye. Sekali havam kau hemmmphhhh haammphhh aiii pun bergoncang katil2 tue, yang * ampooooonsss *
Quote Alais 12-12-2018 12:20 PM

1000 tahun lagi cuma ada 1 jantina
Quote Alais 12-12-2018 12:21 PM

kalau suhu tinggi baru ada reaction
Quote Sang_Pencinta 12-12-2018 12:22 PM
Bedah.Cun replied at 12-12-2018 12:19 PM
Takder lar pulak mengecut. Genetik jugak agaknye. Sekali havam kau hemmmphhhh haammphhh aiii pun b ...

Aiyooo ganasnya
Quote insulin 12-12-2018 12:23 PM
Bedah.Cun replied at 12-12-2018 12:19 PM
Takder lar pulak mengecut. Genetik jugak agaknye. Sekali havam kau hemmmphhhh haammphhh aiii pun b ...

Dalam 1 tahun, berapa kali kak bed tukar katil?
Quote putehkundor 12-12-2018 12:36 PM
sharlenetexas replied at 12-12-2018 12:09 PM
Kakteh ada bebird?

P/s Avvy sape tu?

bebird dah terbang

*rohayu majid...penyanyi yg popular dgn lagu selendang rindu tahun 89 dulu pengganti kak melah katanya ..tp tak kesampaian sbb kahwin awal sheols fokus rumahtangga
Quote AbukRokok 12-12-2018 12:56 PM
iols old skul...pakai kuali berkarat
Quote pokaibanktokyo 12-12-2018 12:57 PM
Wa sentiasa guna "kuali lekat". Masak apa pun kalau guna kuali anti lekat rasanya pasti kurang sedap berbanding masak guna kuali biasa.
Quote pooh~key 12-12-2018 01:02 PM
Adoi takut akak dengar dekkk.... tapi kalau guna kuali mahal yang buat dari batu apa tah tu tak apa kan dekk? Yang tu ada jugak ke bahsn PFC bagai tu dekkk? Urgent dek tolong jawab dek!!!
Quote fushimi 12-12-2018 01:06 PM
dah sendiri punya kecut dan kecik pastu kuali pulek disalahkan

Lihat semua komen(57)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.042659s Gzip On
    To Top