Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Memang Parti Bersatu Rasis - PM

3-12-2018 10:49 AM Komen: 12
Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) diakui merupakan satu parti yang rasis.

Ia dikatakan oleh Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri, memetik Astro Awani.

Pun begitu, ia tidak bermaksud parti berkenaan memusuhi parti lain seperti PKR, DAP dan Amanah. 

Kita tahu Bersatu ini ialah parti rasis, parti terhad kepada peribumi saja termasuk Melayu, katanya di Bintulu.

PM juga menjelaskan mengapa parti itu mengehadkan cuma satu kaum sahaja.

Kredit foto: Astro Awani

Sebab orang peribumi sedar mereka masih rasa tidak senang dengan taraf hidup, kemajuan.

Oleh itu, mereka masih berpendapat hanya parti Pribumi saja yang boleh berjuang melindungi hak mereka, katanya yang sekaligus melancarkan parti tersebut di Sarawak malam tadi.- CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
4
Marah
8
Terkejut
8
Sedih
5
Lawak
0
Bosan
8
Komen: 12
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote relaxjek 3-12-2018 04:24 PM
buktikan kalau betul BERSATU rasis dan mengutamakan kaum bumiputera dengan memecat segera menteri perpaduan wayta morty ape kenama ntah.. cepat pecat.. jgn sembang je lebih..

Lain-lain Komen

Quote Buritan 3-12-2018 10:51 AM
Okla.. dap vs bersatu..
Quote apam 3-12-2018 10:53 AM
wow, tun M the legend
Quote melava$ 3-12-2018 10:56 AM
camner nak lindung haq pribumi sedangkan kau pun DAP yang lindung, PKR yang lindung. kasi jawatan PM walau menang hanya 13 kerusi.



Quote cmf_acura 3-12-2018 10:58 AM
Dap rasis cina... Bersatu resis melayu.. Pkr liberal... Amanah... Entah la... Aku pun tak tahu apa yg diperjuangkan
Quote dess402 3-12-2018 10:59 AM
Tun ni patut parti keling aje.  Melayu dah ada UMNO dan PKR.  Cina dap.
Quote Burong_Hantuk 3-12-2018 11:02 AM
ini tun cakap tak seiring dengan perbuatan
Quote pokaibanktokyo 3-12-2018 11:27 AM
Semua kaum di malaysia mesti la rasa tak senang dengan taraf hidup & kemajuan
Quote Buritan 3-12-2018 11:31 AM
dess402 replied at 3-12-2018 10:59 AM
Tun ni patut parti keling aje.  Melayu dah ada UMNO dan PKR.  Cina dap.

Tak pun parti org asli.. jahh. Kah kah.. ini betul betul pribumi
Quote saripdolmat 3-12-2018 12:14 PM
Sembang kartun
Quote AbukRokok 3-12-2018 03:30 PM
kalu ada i9cerd mmg mampusla parti rasis mcm bersatu dan umno
Quote am2020 3-12-2018 04:04 PM
Bersatu parti x guna..harap pakatan ph spt dap..pkr terajang bersatu keluar
Quote relaxjek 3-12-2018 04:24 PM
buktikan kalau betul BERSATU rasis dan mengutamakan kaum bumiputera dengan memecat segera menteri perpaduan wayta morty ape kenama ntah.. cepat pecat.. jgn sembang je lebih..

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.106822s Gzip On
To Top