Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Adib Dipindahkan Ke IJN, Semakin Stabil

Oleh: Myra Rozi|28-11-2018 11:14 AM Komen: 188
Anggota bomba yang kritikal akibat dipukul dalam kekecohan di kuil Sri Maha Mariamman di USJ 25, Putra Heights, dekat Subang Jaya, dipindahkan ke Institut Jantung Negara (IJN), Kuala Lumpur, malam Selasa.

Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Zuraida Kamaruddin berkata keputusan itu diambil selepas perbincangan antara pakar perubatan IJN dan Pusat Perubatan Subang Jaya (SJMC).

"Keputusan ini di ambil selepas Muhammad Adib menunjukkan sedikit perkembangan positif dan kelengkapan di SJMC tidak begitu sesuai bagi tujuan perawatannya. Di IJN terdapat sebuah mesin yang boleh memberi rawatan tambahan bagi meningkatkan keupayaan kemasukan oksigen untuk mengaktifkan paru-parunya.

Foto: mStar Online
"Jadi, kita buat keputusan untuk pindahkan Muhammad Adib sekitar pukul 10.30 malam tadi selepas mendapat persetujuan ibu bapanya.

Laporan mStar Online menyatakan, Muhammad Adib Mohd Kassim, 24, dipukul oleh sekumpulan perusuh ketika operasi memadam kebakaran kenderaan di hadapan kuil tersebut.

Zurainda menambah, Adib dilaporkan ssemakin stabil.

Tekanan darahnya juga semakin baik dan dia tidak sedarkan diri kerana diberikan sedatif." -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
15
Marah
28
Terkejut
19
Sedih
9
Lawak
12
Bosan
13
Komen: 187
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote sranua 20-12-2018 08:01 AM
Edited by sranua at 20-12-2018 08:11 AM

Ape la kau ni, ada perlembagaan tak baca. Institusi monarki ni kita mcam British. Ada tapi betullah lebih macam patung. Semuanya dah diatur dan ditentukan oleh Kerajaan yang memerintah. Dan Sultan ni makan gaji, elaun selain harta tanah kerajaan tak banyak...kecuali Sultan Johor.
Kita bukan macam Brunei, pemerintah tertinggi Sultan Brunei sebagai ketua kerajaan yang memerintah. Titah beliau tidak boleh disanggah oleh rakyatnya.
Macam Malaysia ni, Agong pun ade yg viral, mainkan dalam medsos. Thai shj setakat ni yg cukup keras melindungi institusi monarkinya. Komen lebih sikit, masuk dulu penjara.
Kalau Sultan yg bijak dalam akademik, bersuara dalam kapasiti pemerintah yang dihormati, tentulah cara berfikir dan pandangan dalam bahasa yg baik. Takkan ko nak tengok Sultan cakap, 'celaka, bangang, pundek mat amin, kepala b**o semua..depan orang ramai. itu bukan sultan namanya sedari. Walaupun, bila dalam sesi private mmg keluar la lahanat semua...he2..dia pun manusia mcm kita jgk. Belakang istana lain, depan istana kena la jaga imej.

Lain-lain Komen

Quote fixit 28-11-2018 08:10 AM
semoga ada keajaiban untuk Muhammad Adib untuk sembuh

aku harap yang merusuh keje bantai orang ni rumah kau terbakar nanti jangan nak panggil bomba lah sial
Quote nora_balqis 28-11-2018 08:17 AM
semoga mohd adib cepat sembuh
Quote ra5101 28-11-2018 08:21 AM
Kejadian ini merupakan satu rahmat juga. Kalau lah Muhammad Adib ni tak jadi macam ni, rasanya lagi melampau-lampau lah perusuh. Yang kena ni pulak orang melayu jadi semua pakat berhati-hati keluarkan statement. Sedikit sebanyak mmemaparkan sisi buruk perangai perusuh-perusuh tersebut.
Quote akusukaq 28-11-2018 08:24 AM
setan setan paria yg terlibat ni patut dibuang negara secepat mungkin.
Quote sfhzuraz 28-11-2018 08:25 AM
Allahu...kesiannya
moga cepat sembuh mohd adib

nape fru tak sembur jer watter cannon kt derang
kalo reformasi/bersih boleh pulak sembur
dah melampau sangat puak2 ni
dah la orang nk lalu jalan tu kena pusing jalan jauh
Quote leylapple 28-11-2018 08:28 AM
geng2 tinted nie suruh balik ke negara asal...

kucing yang menumpang di dobi pun dipanggang nya dalam mesin pengering..

mmg jenis $###$ jugak diorang nie...

patut lah negara diorang mewujudkan sistem kasta..perangai jijik sangat
Quote zorrro_03 28-11-2018 08:30 AM
Ini akan jd sejarah.  Kepada bangsa berkenaan, berhati2 di 'jalanraya'.   Dah banyak hutang korang buat.   Tolong jadi rakyat yang tahu hormat sesama bangsa lain....
Quote Siti_Muhaymin 28-11-2018 08:35 AM
sfhzuraz replied at 28-11-2018 08:25 AM
Allahu...kesiannya
moga cepat sembuh mohd adib

Kan....Ketua Polis Negara kata menghormati tempat ibadat. Acer tak tembak gas pemedih mata je. Undang undang berpilih pilih.
Quote harizs 28-11-2018 08:37 AM
ni nak bg tau kat abg2 bomba semua... lain kali klu ada kebakaran kat kawasan hindu jgn la korang pandai2 pi padam api..  silap2 korang yg disalahkan & kena pukul sampai mati
Quote Lorra2411 28-11-2018 08:40 AM
ya Allah, kesiannya dgn Adib ni. semoga ada keajaiban
Quote mizziaz 28-11-2018 08:45 AM
Kesiannyaaaa...semoga beliau dikurniakan kesembuhan.
Quote Hanukkah.2Dec18 28-11-2018 08:45 AM
Boikot Kelingggg.

Boikot Kelingggg
Quote mizziaz 28-11-2018 08:46 AM
Puak yg merusuh tu harap2 dapat balasan setimpal. Mcm hilang akal pulak. Tak reti nk bawak berbincang elok2
Quote Hanukkah.2Dec18 28-11-2018 08:46 AM
harizs replied at 28-11-2018 08:37 AM
ni nak bg tau kat abg2 bomba semua... lain kali klu ada kebakaran kat kawasan hindu jgn la korang pa ...

Deme kan sembah api...mana boleh kita padamkan api.
Quote gujiwa 28-11-2018 08:48 AM
moga sembuh adib...
tolong kuat..

sedihnya
Quote monreyes 28-11-2018 08:49 AM
semoga sembuh seperti sedia kala...
Aamiinnnn....
Quote ohnoLia 28-11-2018 08:51 AM
Ahli bomba lain pergi mne masa mangsa ni kena?  Cmne mangsa boleh kena teruk sgt sampai camtu sorang2? Yg lain2 ?
Quote umbut 28-11-2018 08:51 AM
Ingat ni tamil nadu suka2 bantai org
Quote Buritan 28-11-2018 08:53 AM
Hanukkah.2Dec18 replied at 28-11-2018 08:46 AM
Deme kan sembah api...mana boleh kita padamkan api.

Hahaha aduhh..

Lihat semua komen(188)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.318836s Gzip On
To Top