Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Adib Dipindahkan Ke IJN, Semakin Stabil

Oleh: Myra Rozi|28-11-2018 11:14 AM |Dilihat:6972| Komen: 185
Anggota bomba yang kritikal akibat dipukul dalam kekecohan di kuil Sri Maha Mariamman di USJ 25, Putra Heights, dekat Subang Jaya, dipindahkan ke Institut Jantung Negara (IJN), Kuala Lumpur, malam Selasa.

Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Zuraida Kamaruddin berkata keputusan itu diambil selepas perbincangan antara pakar perubatan IJN dan Pusat Perubatan Subang Jaya (SJMC).

"Keputusan ini di ambil selepas Muhammad Adib menunjukkan sedikit perkembangan positif dan kelengkapan di SJMC tidak begitu sesuai bagi tujuan perawatannya. Di IJN terdapat sebuah mesin yang boleh memberi rawatan tambahan bagi meningkatkan keupayaan kemasukan oksigen untuk mengaktifkan paru-parunya.

Foto: mStar Online
"Jadi, kita buat keputusan untuk pindahkan Muhammad Adib sekitar pukul 10.30 malam tadi selepas mendapat persetujuan ibu bapanya.

Laporan mStar Online menyatakan, Muhammad Adib Mohd Kassim, 24, dipukul oleh sekumpulan perusuh ketika operasi memadam kebakaran kenderaan di hadapan kuil tersebut.

Zurainda menambah, Adib dilaporkan ssemakin stabil.

Tekanan darahnya juga semakin baik dan dia tidak sedarkan diri kerana diberikan sedatif." -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 184
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Syd 3-12-2018 01:17 PM
Vincent Tan mahu sumbang RM50k pada Adib
Shakira Buang  |  Diterbitkan 2 Dis 2018, 8:23 malam  |  Dikemaskini 2 Dis 2018, 11:02 malam


Tokoh perniagaan Vincent Tan akan mendermakan RM50,000 kepada Muhammad Adib Mohd Kassim, anggota bomba yang tercedera dalam insiden rusuhan berhampiran Kuil Seafield Sri Maha Mariamman, di Subang Jaya, 26 Nov lalu.


Beliau berkata, tindakan itu dibuat bagi membantu Muhammad Adib, 24, yang kini sedang dirawat di Institut Jantung Negara (IJN) dan dijangka melangsungkan perkahwinan bulan ini.

Kita beri sumbangan ini untuk bantu Muhammad Adib yang sedang dirawat dan akan berkahwin bulan ini atas dasar kemanusian, katanya ringkas kepada pemberita.

Muhammad Adib, diserang perusuh pada awal pagi Selasa lalu ketika ditugaskan ke lokasi berhampiran kuil berkenaan.

Rusuhan berkenaan tercetus susulan pertikaian berhubung pemindahan tapak kuil yang tidak dipersetujui beberapa penganut Hindu.

Susulan itu, Muhamad Adib kini dirawat di Institut Jantung Negara (IJN) bagi membolehkan beliau menggunakan peralatan khas yang diharap dapat membantu beliau pulih lebih cepat.

Jumaat lalu, Ketua Pegawai Eksekutif IJN Dr Mohd Azhari Yakub berkata keadaan Muhammad Adib semakin baik.

Setakat hari ini, polis telah menahan 58 individu bagi membantu siasatan kes rusuhan tersebut.

Terdahulu, Tan mengadakan lawatan ke kuil berkenaan bersama Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli, Dr Xavier Jayakumar.


Dalam pertemuan itu Tan turut mendedahkan bahawa kutipan dana untuk membeli tanah yang menempatkan Kuil Sri Maha Mariamman sudah mencecah RM2 juta.

Jumlah berkenaan berjaya dikumpul selepas dua hari cadangan itu dikemukakan Tan.

Menurut Tan yang dipetik Harian Metro, beliau sendiri menyumbangkan RM500,000 bagi dana berkenaan.

Lain-lain Komen

Quote fixit 28-11-2018 08:10 AM
semoga ada keajaiban untuk Muhammad Adib untuk sembuh

aku harap yang merusuh keje bantai orang ni rumah kau terbakar nanti jangan nak panggil bomba lah sial
Quote nora_balqis 28-11-2018 08:17 AM
semoga mohd adib cepat sembuh
Quote ra5101 28-11-2018 08:21 AM
Kejadian ini merupakan satu rahmat juga. Kalau lah Muhammad Adib ni tak jadi macam ni, rasanya lagi melampau-lampau lah perusuh. Yang kena ni pulak orang melayu jadi semua pakat berhati-hati keluarkan statement. Sedikit sebanyak mmemaparkan sisi buruk perangai perusuh-perusuh tersebut.
Quote akusukaq 28-11-2018 08:24 AM
setan setan paria yg terlibat ni patut dibuang negara secepat mungkin.
Quote sfhzuraz 28-11-2018 08:25 AM
Allahu...kesiannya
moga cepat sembuh mohd adib

nape fru tak sembur jer watter cannon kt derang
kalo reformasi/bersih boleh pulak sembur
dah melampau sangat puak2 ni
dah la orang nk lalu jalan tu kena pusing jalan jauh
Quote leylapple 28-11-2018 08:28 AM
geng2 tinted nie suruh balik ke negara asal...

kucing yang menumpang di dobi pun dipanggang nya dalam mesin pengering..

mmg jenis $###$ jugak diorang nie...

patut lah negara diorang mewujudkan sistem kasta..perangai jijik sangat
Quote zorrro_03 28-11-2018 08:30 AM
Ini akan jd sejarah.  Kepada bangsa berkenaan, berhati2 di 'jalanraya'.   Dah banyak hutang korang buat.   Tolong jadi rakyat yang tahu hormat sesama bangsa lain....
Quote Siti_Muhaymin 28-11-2018 08:35 AM
sfhzuraz replied at 28-11-2018 08:25 AM
Allahu...kesiannya
moga cepat sembuh mohd adib

Kan....Ketua Polis Negara kata menghormati tempat ibadat. Acer tak tembak gas pemedih mata je. Undang undang berpilih pilih.
Quote harizs 28-11-2018 08:37 AM
ni nak bg tau kat abg2 bomba semua... lain kali klu ada kebakaran kat kawasan hindu jgn la korang pandai2 pi padam api..  silap2 korang yg disalahkan & kena pukul sampai mati
Quote Lorra2411 28-11-2018 08:40 AM
ya Allah, kesiannya dgn Adib ni. semoga ada keajaiban
Quote mizziaz 28-11-2018 08:45 AM
Kesiannyaaaa...semoga beliau dikurniakan kesembuhan.
Quote Hanukkah.2Dec18 28-11-2018 08:45 AM
Boikot Kelingggg.

Boikot Kelingggg
Quote mizziaz 28-11-2018 08:46 AM
Puak yg merusuh tu harap2 dapat balasan setimpal. Mcm hilang akal pulak. Tak reti nk bawak berbincang elok2
Quote Hanukkah.2Dec18 28-11-2018 08:46 AM
harizs replied at 28-11-2018 08:37 AM
ni nak bg tau kat abg2 bomba semua... lain kali klu ada kebakaran kat kawasan hindu jgn la korang pa ...

Deme kan sembah api...mana boleh kita padamkan api.
Quote gujiwa 28-11-2018 08:48 AM
moga sembuh adib...
tolong kuat..

sedihnya
Quote monreyes 28-11-2018 08:49 AM
semoga sembuh seperti sedia kala...
Aamiinnnn....
Quote ohnoLia 28-11-2018 08:51 AM
Ahli bomba lain pergi mne masa mangsa ni kena?  Cmne mangsa boleh kena teruk sgt sampai camtu sorang2? Yg lain2 ?
Quote umbut 28-11-2018 08:51 AM
Ingat ni tamil nadu suka2 bantai org
Quote Buritan 28-11-2018 08:53 AM
Hanukkah.2Dec18 replied at 28-11-2018 08:46 AM
Deme kan sembah api...mana boleh kita padamkan api.

Hahaha aduhh..

Lihat semua komen(185)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
2.147523s Gzip On
To Top