Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Daging Babi Dilempar Dalam Surau. Apa Motif?

Oleh: Myra Rozi|27-11-2018 04:37 PM Komen: 59
Ketulan daging dipercayai daging babi dicapak di dua surau yang terletak di Serkam, Jasin oleh individu yang tidak bertanggunjwab. 

Kejadian yang dipercayai sebagai cubaan provokasi umat Islam itu pertama kali dikesan di Surau Kampung Bukit Serkam oleh penduduk yang mahu menunaikan solat Subuh.

Harian Metro melaporkan, seornag penduduk Adam Abdullah, 65 berkata yang dia melihat selonggok daging berserta dua kad manila di perkarangan surau kira-kira lima pagi.

Foto: Sinar Online
"Sebelum saya melaungkan azan, saya ambil kerusi dan kepung bahagian daging itu kerana bimbang jemaah lain terpijak.

"Selepas solat subuh, seorang jemaah menghubungi polis untuk membuat laporan."

Unit Forensik Polis Diraja Malaysia (PDRM) tiba kira-kira dua jam kemudian bagi menjalankan siasatan sebelum dilihat mengangkat tiga ketul daging terbabit.

Foto: Harian Metro
Ketua Polis negeri, Datuk Wira Raja Shahrom Raja Abdullah berkata,

"Terdapat juga dua kad manila yang digulung dengan perkataan yang kita tak boleh dedahkan."

Satu lagi kes sama dikesan di Surau An Nur, Ladang Serkam, Jasin, menggunakan modus operandi yang sama iaitu ketulan dipercayai daging babi diletakkan di hadapan pagar dalam perkarangan surau terbabit bersama dua keping nota. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
5
Marah
5
Terkejut
7
Sedih
2
Lawak
12
Bosan
4
Komen: 59
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote silencekiller 28-11-2018 01:26 PM
Hehe.. bagi yang lupa kejadian 1960an dahulu kala ( malas nk sebut tarikh sebenaq )... benda yang sama geng2 ni buat

Zaman tu ada adalah  bangsa ni buat provocation kat orang2 Melayu termasok Pulis yang majoriti melayu... Pulis dicakap barua & diludah ... Melayu diam atas semangat tolak ansur & bencikan permusuhan

Pabila sabaq dah habis, melayu pun mengamuk kerna atas beberapa kematian, depa selar melayu tu racist & etc ...  Tapi Melayu mudah lupa & senang dibeli kerna sikap busuk hati tu... Padan muka laa muka... undi laa lagi yang kununnn ramai MP melayu kat geng hangpa... padahal sume tu puppet jaa sekadar isi tempat kosong

Time tu ada tempat mengadu ... laa ni melayu nk mengadu kat sapa?? dah laa ekonomi pun tak berjaya.. tinggal kuasa politaik ja .. tu pun p gadai kerna termakan dakyah2 murahan..

Lain-lain Komen

Quote melavad 27-11-2018 11:49 AM





Quote besarkecik 27-11-2018 11:50 AM
apa nak jadi malaysia ni la??????
Quote ninjago 27-11-2018 11:52 AM
bala semua nie.. semua dah start merusuh, bergaduh antara kaum, antara agama..
Quote melavad 27-11-2018 11:52 AM
besarkecik replied at 27-11-2018 11:50 AM
apa nak jadi malaysia ni la??????

senang je nak handle, kasi RA3 semua benda.
tak gitu @noraidil_06 ??








Quote pokaibanktokyo 27-11-2018 11:58 AM
Lepas lempar lari laju laju maa. Kalau kena tangkap lunyai lu
Quote JamesDeen 27-11-2018 12:02 PM
ketua menteri melaka pun main mahjong jugak ka? wakakakkakakaka
Quote Tlalu 27-11-2018 12:05 PM
Nabi muhammad dulu dilempar memacam..harap penyokong PAS dan UMNO tidak meroyan.....doa yg baik baik
Quote spankee_fili 27-11-2018 12:26 PM
Yang sini balas yang sana pun tak berdiam memang jadi gini la..
Memasing saling ukur whose dick is the longest..
Mesti pihak berkenaan tengah perah otak nak settlekan isu ni, sabar la dulu..
Quote kucingitam 27-11-2018 12:26 PM
ni semua nak menangguk di air keruh bagi ketegangan kaum..
Quote revolusi_30 27-11-2018 12:29 PM
UMNU suka la ne provokasi kaum ....
Quote Tlalu 27-11-2018 12:29 PM
spankee_fili replied at 27-11-2018 12:26 PM
Yang sini balas yang sana pun tak berdiam memang jadi gini la..
Memasing saling ukur whose dick is  ...

heheh saya berforum sekali sekalijer.. so bertabah kejap yer... dgn ayat ayat me yg tak memberansangkan..saja sukasuki..layan berforum dgn penduduk penduduk tetatp tegar forum yg perkauman lol.. tak lama rehat sebulan sbb mod dah warning me 2nd time..lol..tapi kroni kroni mod adajer masih idup berperkauman dgn jayanyer
Quote melavag 27-11-2018 12:31 PM
JamesDeen replied at 27-11-2018 12:02 PM
ketua menteri melaka pun main mahjong jugak ka? wakakakkakakaka

ntah

yg pasti, aku tgh main game dgn mod @noraidil_06 , syiok taw

lumayan gila buat ilangkan tension dgn isu2 semasa ntah apa2 ntah sekarang ni






Quote Burong_Hantuk 27-11-2018 12:31 PM
ALLAH...keji amat ahlak orang yang buat sumua nih
Quote Tlalu 27-11-2018 12:34 PM
Memang keji....... udah sampai masa.. melayu kaya kaya..sponsor..cctv  kat mesjid dan surau.. utntuk elak  dan tangkap siapa pesalah nyer dan .. leh antar balai
Quote JamesDeen 27-11-2018 12:43 PM
menteri sepet langsung tak mau ambik tau.....tak dak semangat kolektif dalam kabinet...wakakakakkakakakaka
Quote Modngengade 27-11-2018 01:53 PM



JASIN - Dua buah surau di Serkam, di sini, dicemari dengan penemuan objek dipercayai daging babi beserta nota di pekarangan surau berkenaan awal pagi tadi.

Dalam kejadian lebih kurang 5.00 pagi, insiden pertama itu disedari jemaah Surau Bukit Serkam yang datang ke surau tersebut sebelum solat subuh.

Penduduk Adam Abdullah, 65, berkata, ketika tiba di pintu pagar surau Bukit Serkam, dia melihat ketulan daging itu beserta dua kad manila yang bergulung sebelum memaklumkan kepada pihak surau.
Advertisement

Menurutnya, dia segera menghubungi Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim).

"Lebih kurang jam 7 pagi polis sampai dan tak lama selepas itu pihak surau melakukan proses mencuci dan samak.

"Lebih 10 tahun surau ini diwujudkan inilah pertama kali kes seumpama ini berlaku," katanya di sini tadi.

Dalam pada itu, lebih kurang jam 8 pagi, sebuah lagi surau di Ladang Serkam, iaitu Surau An Nur turut dikejutkan dengan penemuan daging seumpana itu oleh seorang pekerja pembersihan wanita di situ.

Sementara itu, Ketua Polis negeri, Datuk Raja Shahrom Raja Abdullah mengesahkan kejadian itu dan telah mengambil tindakan pantas dengan mengarahkan anggotanya melakukan rondaan terutama di kawasan-kawasan rumah ibadat termasuk surau dan masjid untuk mencegah perkara itu berlaku dan kes disiasat dibawah Seksyen 295 Kanun Keseksaan.

"Kita tidak mahu ada individu yang mengambil kesempatan dan dalam kehidupan bermasyarakat ini ia tidak patut berlaku," katanya.


Quote Buritan 27-11-2018 01:57 PM
Agama hindu kena contohi akhlak org isle melayu.. tak ngamuk pun.. tak bako pun kete.. moto beskal.. pdhl kami org islam yg selalu kena tindas.. tp kami tetap sabar
Quote insulin 27-11-2018 02:00 PM
Ada pihak2 yang cuba menimbulkan konflik agama dan kaum di negara kita ni. Aku harap pihak2 ni cepat2 diberkas pihak berkuasa.
Quote Modngengade 27-11-2018 02:04 PM
Buritan replied at 27-11-2018 01:57 PM
Agama hindu kena contohi akhlak org isle melayu.. tak ngamuk pun.. tak bako pun kete.. moto beskal.. ...

keling dan bakar bagai aur dgn tebing sis....jutawan kosmetik dulupun yg bunuh dan bakar  bangsa keling jgk kan

Lihat semua komen(59)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
1.418280s Gzip On
To Top