Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Patutlah Ramai Yang Masih Tertipu Dengan Ubat Tinggi" - Dr Amalina Bidas Portal Hiburan

Oleh: Whitney|27-11-2018 04:10 PM Komen: 21
Dr Amalina Bakri Che Bakri adalah antara individu yang masih berusaha untuk mendidik minda rakyat Malaysia yang mempercayai produk-produk suplemen tempatan yang kebanyakannya mengarut dan mendatangkan keburukan kepada kesihatan. Walaupun pernah dikecam teruk dengan pengasas-pengasas produk dan netizen, dia masih mampu memekakkan telinga dan membalasnya dengan fakta yang benar mengikut ilmu sains dan perubatan yang dimilikinya. Benarlah, ia bukanlah sesuatu yang mudah, tetapi tanggung jawab yang begitu mencabar. 

Kredit foto: dramalinabakri (Instagram) 
Dr.Amalina telah memuat naik status di twitternya dan mengecam sebuah portal hiburan yang seakan menyokong saranan netizen agar dia mengamalkan ubat tinggi. Ini kerana, ada netizen yang tidak senang melihat Dr.Amalina berdiri dan bergambar bersama teman lelakinya yang jauh lebih tinggi daripadanya. 


Patutlah masih ramai netizen tertipu 
Dr.Amalina melahirkan rasa kesal dengan tajuk dan intipati yang dikeluarkan oleh portal hiburan tersebut kerana mengeluarkan artikel picisan sebegitu. Malah, tidak hairanlah masih ramai yang tertipu dengan produk-produk sampah seperti ubat tinggi dan sebagainya disebabkan ada pengamal media yang menyokong.

Ukuran tinggi Dr. Amalina adalah 5 kaki 3 inci (160 cm) manakala teman lelakinya ialah 6 kaki 4 inci (193 cm) dan ketinggiannya dianggap normal bagi wanita Asia. Ia tidaklah terlalu rendah seperti yang dilihat oleh para netizen. 


Netizen kecam editor portal hiburan
Netizen turut memberi komen pada status Dr.Amalina dan mengutuk wartawan dan editor portal hiburan tersebut yang tidak sensitif dengan isu produk kesihatan yang tular di negara ini. Tajuk yang dikeluarkan itu mungkin hanya untuk menarik perhatian pembaca tetapi ia sememangnya tidak beretika dan boleh mengelirukan orang ramai. 


Dr. Amalina yang juga terkenal dengan jolokan doktor selebriti ini kerap berkongsi foto bersama teman lelakinya di laman Instagramnya. Dia nampaknya sedang bahagia dan begitu selesa memilih jejaka Inggeris berkulit putih itu sebagai teman lelakinya. Semoga hubungan mereka berkekalan dan berakhir dengan ikatan perkahwinan.- CARI 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
10
Marah
14
Terkejut
15
Sedih
19
Lawak
16
Bosan
21
Komen: 21
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote mirandanicky1 28-11-2018 12:37 PM
Iya bukan semua ank kacukan tu rupa jadi mcm julia rais sofea jane dll pan asia yg cun melecun. Ramai je muka tak siap. Tp bestnya holidays sana sini ngan bf sbb cerdik maka org tutup mata tak pertikaikan.

Lain-lain Komen

Quote buapakperut 27-11-2018 04:36 PM
yang tertipu tu sejenis yang tak educated . contoh retis bulu
Quote tagas 27-11-2018 04:53 PM
mesti senak dr amalina nih nnti
Quote Redvelvet3 27-11-2018 04:54 PM
Betul ape yg dikatakan dr amalina ni...bahaya makan supplemnet mcm tu
Quote LostStar 27-11-2018 04:55 PM
nampakny dr sedang usaha untuk perbaiki keturunan.. go dr!
Quote prettyuglybabe 27-11-2018 05:23 PM
LostStar replied at 27-11-2018 04:55 PM
nampakny dr sedang usaha untuk perbaiki keturunan.. go dr!

takde maknanya baiki keturunan kalau dua-dua muka marhaen sendu jua..
Quote awexgaban7 27-11-2018 05:25 PM
mampoih laa ramai meroyan nanti
Quote Sham143 27-11-2018 06:38 PM
Syabas Dr Amelia...Teruskan usaha untuk mengubah mindset orang melayu..orang melayu ni lebih mudah percaya produk2 kecantikan buatan melayu, ubat2 traditional terutama kalau yg jual tu ustaz atau ustazah..sedangkan bahan didalamnya mengandungi bahan kimia yg merbahaya..Mereka tk kisah..Itulah mentaliti org melayu..
Quote Sham143 27-11-2018 06:47 PM
Aku tengok ramai yg jeles dgn dr amelina kat sini..biasa la mat saleh memang tinggi2 kalau nk bandingkan dgn orang asia..tu sbb dia nk kahwin dgn mat saleh utk baiki keturunan..Bagus la tu aku setuju..
Quote ChelalDuman 27-11-2018 09:43 PM
Haaa setuju
Quote obses_budak 27-11-2018 10:26 PM
tagas: mesti senak dr amalina nih nnti


{:childlike
Quote DeLafee 28-11-2018 12:06 AM
Dkt Malaysia ni bnyk peniaga yg PPRT... Bila ditegur benda fakta katanya dengki dgn periuk nasi peniaga....

Sama jah dgn peniaga yg jual teh herba kurus segala boleh kurus bakar lemak padahallll semua tuuuuu placebo jah....
Quote disneyrecess 28-11-2018 01:18 AM
meols suka dr.a nih, tp muka dia tetap jawa yach pakai apa pun.. btw selamat membaiki keturunan
Quote fliphair8 28-11-2018 01:35 AM
Biarlahh pendek ye doc.....tetap kokosen jua doc dapat....yg penting titlee doc ori!
Quote gigahertz 28-11-2018 08:23 AM
disneyrecess replied at 27-11-2018 05:18 PM
meols suka dr.a nih, tp muka dia tetap jawa yach pakai apa pun.. btw selamat membaiki keturunan

aku rasa bakal laki diaa tu dah kira great pada dia. tapi kat negara barat laki dia tu cuma laki jer.
macam kita dapat ferrari. kita macam wooooooo
tapi pada org barat ferrari tu celah gigi jer
Quote miemiecha 28-11-2018 09:54 AM
tgk nama doc amalina naik, mek terus ternampak muka anju bibir plastik,...
hahahahahahhah

kemain marah minah tu ngan doc ni dlu, pastu dok maki hamun org anjing bagai..
ujg2 bila org tag dr2.. tau plak takut, siap up kabo xsuruh tag bagai...

teringat senget2 bibir cucuk dia maki hamun org
Quote niena90 28-11-2018 10:21 AM
Ape benda la ubat tinggi ni. Kalau berkesan sgt ubat ni dah ramai ummah melayu tinggi macam galah. Padahal nan hadooo!
Quote diss69 28-11-2018 10:27 AM
Sama ukuran tinggi dgn doc amelina, tp rasa mcm tinggi dh..
Quote axl_bach 28-11-2018 11:35 AM
DeLafee replied at 28-11-2018 12:06 AM
Dkt Malaysia ni bnyk peniaga yg PPRT... Bila ditegur benda fakta katanya dengki dgn periuk nasi peni ...

ada gak 2-3 seller produk tinggi ni aku provoke,minta bagi penerangan camner org yg abis matang growth plate kat tulang dia bleh tambah tinggi...

dia x abis2 jaja testimoni...last2 aku kena block jubaker
Quote bakingsoda 28-11-2018 12:05 PM
prettyuglybabe replied at 27-11-2018 05:23 PM
takde maknanya baiki keturunan kalau dua-dua muka marhaen sendu jua..

anak mix walaupon kacukan parents rupa marhaen jarang tak menjadi. lagikan adik beradik sama parents pon ada yg helok ada yg kurang siap

Lihat semua komen(21)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.137738s Gzip On
To Top