Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Dia Berani Cuba Benda Baru - Altimet Pun Puji Persembahan Rap Zamani

23-11-2018 02:22 PM|Oleh: Azza| Komen: 20




"Bukan sebab abang Zamani boleh rap, tapi sebab dia berani cuba benda baru."

Komen penyanyi asal lagu Bunga yang didendangkan dalam pertandingan akhir Gegar Vaganza 5, Altimet menyentuh hati ramai netizen terutamanya peminat Zamani. Biarpun tidak memberi komen pada awalnya kerana sibuk, namun disebabka banyak mesej yang diterima memintanya mengulas, maka Altimet menulisnya di laman Instagram.

Bagi Altimet, dia mengagumi Zamani pada malam tersebut bukan kerana membuktikan dirinya boleh rap tetapi lebih penting mencuba sesuatu yang baru walaupun dia bergelar legenda.



Kredit foto: IG

Ramai netizen memuji ulasan ikhlas daripada Altimet selaku penyanyi rapper yang handal. Malahan dengan sorakan gegak gempita daripada penonton di dewan serta di rumah membuatkan lagu Bunga semakin popular dan menjadi siulan di mana-mana.



Namun tidak semua yang berpuas hati kerana 'limelight' terlalu ditumpukan pada Zamani sehingga menenggelamkan duo Billy Zulkarnain yang lebih banyak menghidupkan lagu tersebut.


Tetapi apabila melihat laman Instagram milik Billy Zulkarnain, kedua-duanya tampak menghormati 'battle' antara mereka dengan memberi ruang kepada Zamani ketika membuat persembahan mahu pun di luar nyanyian.

Kredit foto: IG

Kredit foto: IG

Biarpun kali ini drama Gegar Vaganza lebih banyak daripada yang sebelumnya, namun ia tetap tidak menafikan peserta-pesertanya yang menghormati antara satu sama lain. Tahniah kepada semua peserta GV5! - CARI 



Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
1
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 20
Komen

Previous : "Manisnya, Macam Strawberi..." - Peminat Puji Bella Astillah Bertudung

Next       : "Jaga Diri Sayang, Ayah Sibuk" - Siapa Cuba Mengaku Ayah Kepada Aurora Tu?

Komen Terbaru

Quote ekselen 28-11-2018 03:32 PM
Aah...aku kenal lagu bunga ni menjak abam zamani duet ngan bz kat gv tu...baguslah xpasal lagu neh jadik siulan...

Lain-lain Komen

Quote Linslam 23-11-2018 07:12 PM
Abag zamani  hebat
Quote kibodwatriuh 23-11-2018 08:02 PM
Apa menda ntah berani cuba benda baru? Bukan rap ini kehendak pertandingan ka?
Quote Piramida 23-11-2018 08:28 PM
Betul tu Timet!
Quote RatuDunia94 23-11-2018 08:43 PM
Honestly biasa je rap zamani tu.. power lg aishah last year..
Quote FY08 23-11-2018 11:26 PM
Bkn dia ka mlahar bdk eman rap dgn kkk dia tu?
Quote rosasen 25-11-2018 09:17 AM
kibodwatriuh replied at 23-11-2018 08:02 PM
Apa menda ntah berani cuba benda baru? Bukan rap ini kehendak pertandingan ka?

zamani mana pernah ada lagu rap. bukan genre dia. so bila dia sahut cabaran tu kira berani la cuba benda baru
Quote kibodwatriuh 25-11-2018 09:43 AM
rosasen replied at 25-11-2018 09:17 AM
zamani mana pernah ada lagu rap. bukan genre dia. so bila dia sahut cabaran tu kira berani la cuba ...

tak kenalah, ini competition, kau takdak pilihan.
Quote lonso 25-11-2018 10:13 AM
Ini pertandinganlah..mana plak kata cuba benda baru..dh diberi task..
Quote truesonic 25-11-2018 01:24 PM
Tiba tiba byk benang si altimet ni...
Sbb DH nak retired semua Komen nak wat benang baru
Quote awexgaban7 25-11-2018 03:31 PM
BZ aman2 jah dgn abang adik.... netizen yang penasarann yatchh....
Quote sokmogitu 25-11-2018 03:39 PM
FY08 replied at 23-11-2018 11:26 PM
Bkn dia ka mlahar bdk eman rap dgn kkk dia tu?

Yang lahar dek manno si Damien VE tu. Joe flizzow yg relax je back up manno.
Quote budakpink 25-11-2018 04:38 PM
Aku je ke rase zamani rap ke laut paling dlm
Quote cmf_premierleag 25-11-2018 04:40 PM
kibodwatriuh replied at 23-11-2018 08:02 PM
Apa menda ntah berani cuba benda baru? Bukan rap ini kehendak pertandingan ka?

biasalah konon nak amik hati fans zamani
tau sgt dah taktik si muka berkawah tu
Quote (ツ) 25-11-2018 05:24 PM
si altimet ni dah kawin ke belum ekk? muka mcm dah tua bangka..
Quote FY08 25-11-2018 10:43 PM
sokmogitu replied at 25-11-2018 03:39 PM
Yang lahar dek manno si Damien VE tu. Joe flizzow yg relax je back up manno.

Ooo.. slh org rupanya... saya tarik blk
Quote NAAB83 28-11-2018 09:14 AM
budakpink replied at 25-11-2018 04:38 PM
Aku je ke rase zamani rap ke laut paling dlm

ha..ah ko sorang je rasa
Quote duri_durians 28-11-2018 11:12 AM
loh... kan ke ikut tugasan, bukan dia ada pilihan pun.

Quote MsCinderella 28-11-2018 11:24 AM
kibodwatriuh replied at 23-11-2018 08:02 PM
Apa menda ntah berani cuba benda baru? Bukan rap ini kehendak pertandingan ka?

sbb dia berani masuk GV..masuk GV kan kena nyanyi lagu yg bukan genre diaorg...so dia mmg brani la...
salute kpd semua peserta GV dr musim 1 ke 5...yg mcm altimet komen tu
Quote kibodwatriuh 28-11-2018 11:27 AM
MsCinderella replied at 28-11-2018 11:24 AM
sbb dia berani masuk GV..masuk GV kan kena nyanyi lagu yg bukan genre diaorg...so dia mmg brani la ...

komen dia kan rujuk khusus bab cuba rapping ni. adoilah why complicate matters?
Zamani siap cakap, kalau ada pilihan dia memang tak nak buat pun rap ni. Tapi itu kehendak pertandingan akhir, terpaksalah buat dan barangkali dia buatlah sehabis baik. Namun nak kata berani cuba benda baru tak kenalah di sini.

Lihat semua komen(20)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.051818s Gzip On
To Top