Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Benarkah Warna Baju Ini Putih Dan Belang Emas?

6-12-2018 04:20 PM|Oleh: monolog | Dilihat: 905| Komen: 12

Adakah anda pernah ditanyakan oleh kawan-kawan tentang warna baju di dalam gambar ini?

Kredit foto: carian google

Tentu mengelirukan jika melihat jawapan kawan-kawan anda bukan? Penulis juga ada ditanyakan perihal warna baju di dalam gambar itu. Lalu dengan yakin penulis menjawab belang hitam dan biru.

Namun penulis merasa sangat hairan kerana ada rakan yang melihat dengan warna yang berlainan. Belang emas dan biru? Eh mana pula datangnya warna emas?Ada juga yang menyebut putih dan belang emas...bertambah pelik lah bila memikirkannya. Rabun warna agaknya mereka.

Melalui penjelajahan penulis di alam maya, maka penulis dapat menyimpulkan apa yang berlaku. Sebenarnya ia kerana tafsiran otak  kita ke atas keseimbangan warna putih.

Contoh mudah apabila jurufoto ingin mengambil sesuatu gambar. Sekiranya tiada pencahayaan yang sempurna atau dikatakan kesimbangan warna putih, objek yang ingin ditonjolkan tidak akan nampak sempurna seperti asalnya.

Dalam perihal gambar baju ini, kamera yang menangkap gambar tersebut dirasakan kurang sempurna keseimbangan warna putihnya.

Kamera tersebut meletakkan warna putih di titik sempadan yang berbeza, yang menyebabkan otak manusia mentafsir dengan jawapan berbeza-beza.

Jadi anda bagaimana? Dah cuba ke bertanya pada rakan-rakan anda.

Sebagai makluman, dikatakan warna sebenar baju ini ialah belang biru dan hitam. - CARI 


Kredit foto:carian google


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 12
Komen

Previous : Ron 95 Atau Ron 97, Mana Satu Lebih Bagus?

Next       : Survey: Orang Miskin Lebih Cenderung Pakai iPhone, Orang Kaya Pakai Huawei

Komen Terbaru

Quote missDollie 10-12-2018 12:21 PM
Hahahahahaha...adoi tt..saba je la...

Lain-lain Komen

Quote Orix 6-12-2018 04:30 PM
Baru keluar Gua Niah ke
Quote annabellaruz2 6-12-2018 04:45 PM
Orix replied at 6-12-2018 05:30 PM
Baru keluar Gua Niah ke

ahahah...aku baru nak komen yg sama.
Citer dah berzaman...tular bertahun2 lepas.
BTT baru nak buka benang?


Quote Nonones 6-12-2018 04:45 PM
Dah bertahun dah keluar cerita pasal kaler baju ni, tak dapat lagi ke jawapan dia sampai keluar thread ni??
Quote besarkecik 6-12-2018 06:03 PM
Mesti kau exited gila kan masa post benang ni?
Quote Shirley23 6-12-2018 10:53 PM
Dah lama tular la TT.
Quote Sang_Pencinta 6-12-2018 11:31 PM
Cerita lama ni
Quote buapakperut 6-12-2018 11:55 PM
ni zaman bila punya viral ni zman pak maon
Quote pokaibanktokyo 7-12-2018 07:07 AM

Quote Beautifulliar. 7-12-2018 07:13 AM
Br bangkit dr kubur ke tt choyyy
Quote ais_kosong 7-12-2018 07:47 AM
isu dah lama kan ni.
Quote miemiecha 10-12-2018 11:05 AM
mohon TT msuk ICU
Quote missDollie 10-12-2018 12:21 PM
Hahahahahaha...adoi tt..saba je la...

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.042040s Gzip On
    To Top