Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Kucing Ini Tular Kerana Tak Suka Mengiau, Sebaliknya Menyebut 'Loliloliloliloli'!

22-11-2018 11:57 AM|Oleh: Sang_Pencinta| Komen: 36

Kucing sememangnya mempunyai bunyi (ngiauan) yang khas seperti ketika sedang bermanja, meminta sesuatu seperti makanan, bergaduh, atau cuba menarik perhatian pasangan lawan jantina. 

Tetapi, seekor kucing di Jepun menarik perhatian ramai apabila mengeluarkan bunyi-bunyian yang berbeza daripada kebanyakan.

 
Kredit foto: Boing Boing

Biasanya, kucing akan mengiau tetapi kucing yang dinamakan Chobimaru ini tidak pandai mengiau. Sebaliknya, apabila ianya mendekati pemiliknya untuk menarik perhatian, Chobimaru akan mengeluarkan bunyi seakan-akan loliloli, lapor SoraNews24.


Kredit foto: News Shark

Pemilik kucing itu, LLR (@llritotomohiro) telah berkongsi rakaman video berkenaan di laman Twitter yang kini menjadi tular.



"Ini bukan kali pertama Chobimaru mengeluarkan bunyi loliloli, ia seakan-akan suara manusia yang bercakap. Menakutkan!" katanya. 

Sementara itu, ada netizen berpendapat bunyi yang dikeluarkan Chobimaru seakan-akan seseorang lelaki mabuk yang cuba membaca jampi serapah. Di antara bunyi lolilolinya itu, Chobimaru juga mengeluarkan bunyi menghidu yang kuat menghasilkan gabungan suara yang sangat ganjil.


Kredit Foto: Akiba Nation

Video yang telah dimuat naik LLR @llritotomohiro itu kini tular dan ditonton lebih empat juta orang! 

Bagaimanapun, beberapa pemilik kucing yang berpengalaman menyatakan bunyi-bunyian itu adalah normal dan hanyalah satu tindak balas kucing untuk memberikan amaran. LLR mengucapkan terima kasih kepada netizen yang risaukan keadaan kucingnya.

Khabar terkini daripada LLR mengatakan Chobimaru kini sudah boleh mengiau seperti kucing lain! 

Kucing anda pernah mengeluarkan bunyi pelik seperti Chobimaru? - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 36
Komen

Previous : Suami Pukul Isteri Dikatakan Dayus. Bagaimana Jika Isteri Pukul Suami?

Next       : Lelaki VS Wanita, Kenapa Kita Berbeza?

Komen Terbaru

Quote wirazam 28-11-2018 04:49 PM
aku dengar mcm org edit video tambah suara...percaya la sgt

Lain-lain Komen

Quote sophyz 22-11-2018 12:00 PM
macam bunyi org pon ada.. scareyyyyy huhuhu
Quote Sang_Pencinta 22-11-2018 12:01 PM
Kucing sy dulu pernah buat suara macam mengetap gigi

Tengah2 malam buta

Seram
Quote buapakperut 22-11-2018 12:09 PM
scary sangat . dahla macam suara babadok. tapi heols comel macam kucing iols masa kecik ada tompok2 kat muncung tu
Quote AbukRokok 22-11-2018 12:09 PM
hujung2 mcm bunyi ju on
Quote AbukRokok 22-11-2018 12:10 PM
just exterminate this scary lttle shit
Quote Sang_Pencinta 22-11-2018 12:13 PM
AbukRokok replied at 22-11-2018 12:10 PM
just exterminate this scary lttle shit

Gila kah? Kucing kesayangan dia tu

Tapi malam2 pasti seram kan? 'loliloliloliloli....'c
Quote awanearisu 22-11-2018 12:29 PM
Kalau tak nampak kucing tersebut, memang akan ingat suara manusia. Luar biasa benar kucing ni
Quote meklalala 22-11-2018 12:34 PM
agak seram la kalau dengar malam malam ni..tapi comel kucing dia mata bulat..eh ada ke kucing mata sepet?
Quote gingerbreaf 22-11-2018 12:35 PM
so funny
Quote missDollie 22-11-2018 12:38 PM
Haha..geram tengok rasa nak gomoi2..
Quote hasniey 22-11-2018 12:44 PM
Alamak.comel namatey.geramnye tgok.mcm bunyi bdk merajuk
Quote CiliPadiSedap 22-11-2018 12:45 PM
pergi veterinar operate peti suara tukar peti suara abg jat
Quote Sang_Pencinta 22-11-2018 12:47 PM
Comel ke? Aku ingatkan serammmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Quote pokaibanktokyo 22-11-2018 12:57 PM
Kelakar tul. Kucing bila takut memang  bunyi gitu sikit tapi yang ini over sangat
Quote ninnamina 22-11-2018 01:29 PM
Seram plak dengar lolololll
Quote RatuDunia94 22-11-2018 02:05 PM
Ni kalo pencuri nk masuk rumah mesti ingat ada org kat dlm.
Quote Levespa 22-11-2018 02:16 PM
kita bela banyak kucing jadi dah biasa dengar bunyi mcm ni.. biasa tengah gaduh la kalau bunyi mcm ni atau tengah marah
Quote lyza2474 22-11-2018 03:03 PM
dia tengah marah tu ...
Quote noell 22-11-2018 03:30 PM
tak heran kucem aku kalo bagi mandi semua suara keluaq ju on ka dracula ka langsiaq ka pontianak ka semua dia bole buat tapi aku tak rakam jer kalo tak harus hp aku masuk dlm ayaq dok bergelut dgn kucem yg tak suka ayaq neh

Lihat semua komen(36)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.047102s Gzip On
    To Top