Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Pelik Dan Unik Reka Bentuk Payung Di Pasaran Kini, Tapi Mana Satu Paling Praktikal?

19-11-2018 05:47 PM|Oleh: The Queen| Komen: 22

Payung merupakan alat yang kita gunakan untuk melindungi diri daripada basah terkena hujan. Ada juga sebahagian daripada kita yang menggunakan payung untuk melindungi diri daripada pancaran mentari terik. 

Jom, kali ini kita lihat payung-payung dari seluruh dunia yang unik dari segi reka bentuk dan fungsinya!


1. PAYUNG CERMIN MATA ( GOGGLES )


kredit foto : boredpanda.com

Wah, memang senang kalau menggunakan payung ini. Pengguna tidak lagi risau tidak nampak jalan di hadapan. Boleh lihat terus dari bawah payung!


2. Payung Kembar (Dualbrella)


kredit foto : boredpanda.com


3. Payung Helmet


kredit foto : boredpanda.com

Kreatif betul yang reka bentuk payung begini. Rasa selamat sebab rambut atau tudung tidak akan basah!


4. Payung Baju Hujan


kredit foto : boredpanda.com

Macam bentuk tudung pula ya. Memang sangat praktikal!


5. Payung Beg Galas


kredit foto : boredpanda.com

Hanya galas sahaja, dah siap ada payung sekali. Senang! Mudah bagi mereka yang selalu ke pasar jika musim hujan.


6. Dogbrella


kredit foto : boredpanda.com

Okey, yang ini payung khas untuk anjing. Comel kan? Memang pencinta haiwan akan mendapatkannya!


7. Payung Lutsinar Seluruh Badan


kredit foto : boredpanda.com

Yang ini tidak perlu cakap apa, memang selamat satu tubuh kalau menggunakannya ketika hujan!


8. Payung Topi


kredit foto : list25.com

Tidak perlu dipegang pun payung ini. Kelakar, tapi  kreatif! Apapun, payung sebegini sudah lama berada di pasaran Malaysia lama rasanya, kan?


9. Payung Renda


kredit foto : list25.com

Selalunya, payung untuk melindungi diri dari air hujan, bukan? Tapi, jenis yang ini tidak boleh kena hujan. Nanti basah! Ini kerana ia diperbuat daripada kain renda.

Sesuailah untuk yang acah-acah puteri lilin tidak boleh kena panas tu!

Ha, yang mana paling praktikal menurut anda? - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
2
Terkejut
2
Sedih
2
Lawak
2
Bosan
2
Komen: 22
Komen

Previous : Suami Pukul Isteri Dikatakan Dayus. Bagaimana Jika Isteri Pukul Suami?

Next       : Kucing Ini Tular Kerana Tak Suka Mengiau, Sebaliknya Menyebut 'Loliloliloliloli'!

Komen Terbaru

Quote puanbintang 6-12-2018 08:43 AM
payung best galas and topi tu nampak senang, tak payah nak pegang2 dah..

Lain-lain Komen

Quote CiliPadiSedap 19-11-2018 06:19 PM
payung selain fungsi elak hujan fungsi dia untuk alirkan kilat ke dalam bumi.  belilah payung ada cop sirim
Quote buapakperut 19-11-2018 07:34 PM
jangan cakap abang tak payung
Quote akumak 19-11-2018 08:40 PM
Payung beg galas tu buang space bhgn blkg.
Quote taniabecks92 19-11-2018 08:54 PM
dogbrella tu leh pakai untuk anak tk? kikiki
Quote milanhawkin 19-11-2018 10:14 PM
i suka payung lutsinar satu badan tu... sah2 tak kena hujan. tapiiiii.... rasa cam x practical plak. hmmm...
Quote meklalala 19-11-2018 10:37 PM
I suka payung yang dapat free je


Heee tak kisah la apa-apa jenis payung pun asalkan tak kena hujan je..
Quote Iris. 20-11-2018 01:40 PM
I teringat masa kat taiwan... i beli payung mahal gile dalam rm50+ sebab musim hujan
Sekali baru pakai sekali dah rosak
Pastu orang taiwan sana cakap sbb sbb payung i made in china.. barang made in china memang cepat rosak
Alih2 beli payung cap taiwan harga twd100 sampai hari ni i blh guna

Hampeh tol
I syak china sengaja hantar barang tak berkualiti kat taiwan memandangkan diorang tak sebulu sejak sekian lama
Quote salmon-suki 20-11-2018 06:07 PM
Tingat kisah payung y hilang...drpd situ dpt ku buktikan pepatah "dont judge a book by its cover"
Quote mieymiey 21-11-2018 10:27 AM
Payung beg galas tu cambest, takyah pegang.
Quote fushimi 21-11-2018 11:02 AM
macam semua tak praktikal tapi lebih kepada menyusahkan diri sendiri
Quote syadail 21-11-2018 11:17 AM
payung paling mahal penah beli, kat korea.

Musim hujan, terpaksa beli payung di kaki lima..payung serupa harga RM10 kt Msia..bila convert harganya RM30.
Huhu..ku simpan elok2 sampai hari ni.
Quote mystica 21-11-2018 05:28 PM
i suka payung beg galas n payung lutsinar seluruh badan...
Quote coolie83 22-11-2018 11:19 AM
wa suka orang payung wa makan besar...gila best
Quote b_n_c 25-11-2018 07:26 AM
aku suka payung beg galas dan payung topi, tak perlu pegang..

kesian wey tgk org antar anak kecik ke taska kalau ujan, mana nak pegang payung, mana nk dokong anak...

pastu skrg kan kat mesia dh femes payung "reverse umbrella"..
Quote eyansss 25-11-2018 12:12 PM
salmon-suki replied at 20-11-2018 06:07 PM
Tingat kisah payung y hilang...drpd situ dpt ku buktikan pepatah "dont judge a book by its cover"

kisah apa tu?
Quote jazaa100 25-11-2018 05:56 PM
Iris. replied at 20-11-2018 01:40 PM
I teringat masa kat taiwan... i beli payung mahal gile dalam rm50+ sebab musim hujan
Sekali baru pa ...

Twd100 brp duit rm?...

Tak lah....
China memang buat brg utk tak tahan lama....jadi org akn beli lg, so dorang akn dpt bisness....bkn yg di hantar ke taiwan je, yg di hantar ke kuantan pun sama mcm tu.....
Quote jazaa100 25-11-2018 05:58 PM
syadail replied at 21-11-2018 11:17 AM
payung paling mahal penah beli, kat korea.

Musim hujan, terpaksa beli payung di kaki lima..payun ...


Tak pe...payung tu klu kau tak guna, blh tahan sampai 30thn....jadi berbaloi lah beli, rm30 utk 30thn
Quote Iris. 26-11-2018 12:12 AM
jazaa100 replied at 25-11-2018 09:56 AM
Twd100 brp duit rm?...

Tak lah....

Rm13.50 gitu sis
Obvious gile ke perbedaan barang china sana dgn china msia
Atleast boleh pakai juga lah walaupun hauk jua akhirnya dan MURAH
Tapi kat sana mahal babs tapi sepantas kilat rosak
Quote kucing02 26-11-2018 02:12 AM
Lucu plk aku tgk design payung2 tu.

Lihat semua komen(22)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.060940s Gzip On
    To Top