Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Arab Saudi Nafi Derma RM2.6 Bilion, Terpulang Najib Nak Kata Apa- Tun Mahathir

30-10-2018 02:56 PM |Dilihat:1450| Komen: 22

"Beliau (Najib) boleh cakap apa sahaja yang dia suka. Jika kamu mahu mempercayainya, terpulang. Perlu ada bukti cukup untuk membuktikan dakwaan itu, atau dia akan terus didakwa."

Demikian respon Tun Mahathir ketika ditanya berhubung kemasukan dana RM2.6 bilion yang didakwa diterima bekas pemimpin itu dalam akaun peribadinya adalah benar dari sumbangan kerajaan Arab Saudi.

Kredit foto: carian internet

Memetik laporan Astro Awani, tambah Perdana Menteri itu, kini Arab Saudi telah menafikan memberi derma kepada Najib dan terpulang kepada mana-mana pihak sama ada untuk mempercayai kata-kata Najib.

"Jika benar Najib tidak melakukan rasuah, beliau awal-awal lagi sudah mengambil tindakan ke atas mana-mana individu yang membuat dakwaan berkenaan."

Jelasnya lagi, pendakwaan ke atas Najib juga berdasarkan laporan dibuat bukan sahaja oleh media antarabangsa terlibat, malah laporan dibuat oleh agensi-agensi tempatan yang berjaya menjejaka aliran dana berkenaan.

Sebelum ini, Menteri Luar Arab Saudi, Adel Ahmed Al-Jubeir dipetik sebagai berkata, Kerajaan Arab Saudi tidak mempunyai sebarang kaitan dengan derma RM2.6 bilion yang didakwa diterima Najib.

Tun Dr Mahathir berkata apa yang penting ialah bukti dalam bentuk dokumen duit itu datang dari 1MDB ataupun Arab Saudi.- CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 20
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote akughi 1-11-2018 08:48 PM
Kalo tak menipu bukan najib namanya.....

Lain-lain Komen

Quote Caranthir 30-10-2018 04:54 PM
Najib ni pun ngok dia satu macamm... masa jadi PM dulu, kalau dia leh kemuka je semua dokumen, bukti duit semua dari mana, takda kecoh je cam sekrg..

dah takleh nak menipu lagi dah.. menghadap la nnt..
Quote mdhelmi 30-10-2018 05:09 PM
btola tu
pusingla mana2 pon
yg penting nk tgk bukti
Quote Ferr_Remy 30-10-2018 05:13 PM
Tgk Al Jazeera punye interview pun da nmpak jawapan mcm org bodoh. Semua apa habuk pun x tahu.
Quote tobby 30-10-2018 05:18 PM
kencing saja.....  "menteri luar malaysia telah berkata yang menteri luar arab saudi berkata...."

kat situ pun dah nampak kencing.  klu mansuh tol pun sanggup kencing apatah lagi yg ini.  


mana video menteri luar saudi tu kata. yg ada cuma dakwaan on behalf...  tak berani krjn ph letak menteri Arab tu depan wartawan utk tanya depan2
Quote cupcakes 30-10-2018 09:03 PM
Mmg bukan Arab Saudi bagi pun..duit kerajaan Mesia jugak tu..
Quote moonbug 30-10-2018 09:05 PM
Plot twist ke
Quote dizekni 31-10-2018 08:39 AM
Sebut nama individu la kalo berani

setakat sebut Arab Saudi siapa pun boleh

jahanam sungguh, dah tua bangka pun selamba je menipu
Quote harizs 31-10-2018 10:41 AM
Klu bercakap on behalf jadi mcm azmin la asyik menipu
Quote akusukaq 31-10-2018 10:49 AM
dizekni replied at 31-10-2018 08:39 AM
Sebut nama individu la kalo berani

setakat sebut Arab Saudi siapa pun boleh

apa nak hairan pagi petang siang malam pun atok kencen anak cucu.anak cucu orang lain lah .pasti bukan anak cucu atok.
Quote dizekni 31-10-2018 10:52 AM
akusukaq replied at 31-10-2018 10:49 AM
apa nak hairan pagi petang siang malam pun atok kencen anak cucu.anak cucu orang lain lah .pasti b ...

Kalo dah mula bicara di mahkamah nanti, kita
nak tengok sejauh mana hujah pihak pendakwa
dalam menafikan sumber wang tersebut
Quote True-X 31-10-2018 10:54 AM
Tun ADE BUKTI KE?
Quote bangcak 31-10-2018 11:58 AM
dizekni replied at 31-10-2018 08:39 AM
Sebut nama individu la kalo berani

setakat sebut Arab Saudi siapa pun boleh

reporter aljazira tanya sopan2 pon kene marah.
Quote kelana36 31-10-2018 02:17 PM
Zahid jer yang tau betul ke tak pak arab derma, dia dah jumpa orang yang derma kan..

Pasal apa zahid diam jer tak nak back up lagi ..
Quote dizekni 31-10-2018 03:01 PM
Edited by noraidil_06 at 31-10-2018 08:20 PM

boleh pulak cakap terpulang la nak kata apa

nampak sangat PH dah mula goyang

Quote yenil95 31-10-2018 04:28 PM
kelana36 replied at 31-10-2018 02:17 PM
Zahid jer yang tau betul ke tak pak arab derma, dia dah jumpa orang yang derma kan..

Pasal apa ...

Kann..dia kan siap pergi alam satu lagi sbb org yg dia jumpa tu dah lama meninggal.

Quote ntahapapantah 31-10-2018 08:19 PM
Jadi berita ni palsu lah yek?


Quote ntahapapantah 31-10-2018 08:22 PM
Kalau nak percaya cakap atok, kena percaya jugak apa atok cakap pasal Anwar di video dan di buku atok. Apa kata macai?

--------



Quote tobby 31-10-2018 08:43 PM
ntahapapantah replied at 31-10-2018 08:22 PM
Kalau nak percaya cakap atok, kena percaya jugak apa atok cakap pasal Anwar di video dan di buku ato ...

Bab anwar liwat kita kena percaya cakap Tun.
Quote tobby 31-10-2018 08:45 PM
ntahapapantah replied at 31-10-2018 08:19 PM
Jadi berita ni palsu lah yek?

Yg ni ada video jelas. Yg menteri luar Msia cakap on behalf tu mmg kencing la. Sbb azmin pun kencing dia dah attend meeting dgn pegawai/menteri Spore pasal HSR

Lihat semua komen(22)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.106932s Gzip On
To Top