Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Anda Tak Tahu Betapa Mujarabnya Bawang Putih Di Kala Sakit Gigi Menyerang!

24-10-2018 03:02 PM|Oleh: Ahmad Godion| Komen: 9

Gambar Hiasan

Semua orang mesti akan merasa kesakitan gigi. Bagi kebanyakan orang, semua nafsu pada ketika itu memang betul-betul hilang hanya disebabkan rasa sakit gigi. Arghh rasa macam nak cabut sekarang juga!

Nanti dulu, sebelum anda mengambil langkah untuk mencabut gigi, buatlah pilihan bijak kerana gigi dewasa ini hanya akan tumbuh sekali dalam seumur hidup sahaja.

Disini, penulis akan kongsikan tip mudah untuk menghilangkan rasa sakit gigi anda.


Bagaimana Cara Menghilangkan Rasa Sakit Gigi Dengan Bawang?

Bawang putih bersifat antibiotik dan sangat efektif untuk mengurangkan rasa sakit gigi. Caranya ialah:

  1. Ambil satu labu bawang putih.
  2. Kupas kulitnya.
  3. Tumbuk sehingga halus.
  4. Tambahkan sedikit garam.
  5. Kemudian oleskan pada bahagian gigi yang sakit.
  6. Ulangi langkah rawatan ini beberapa kali atau beberapa hari untuk menghilangkan rasa sakit tersebut.

Jadi, dengan tip mudah ini sekurang-kurangnya ia dapat mengurangkan rasa sakit gigi selain meringankan kos bertemu doktor atau membeli ubat tahan sakit serta meredakan emosi anda.

Semoga tip ini dapat membantu anda di luar sana! - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
3
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 9
Komen

Previous : Panduan Tangani Stres, Hidup Perlu Diteruskan. Cuba Kaedah 10B Ini..

Next       : Kepentingan Minum Air Dan Sebab Air Kencing Berbau, Anda Yang Mana?

Komen Terbaru

Quote kucing02 27-11-2018 01:30 PM
sakit gigi la antara sakit yg xblh nk jd rasional.. rase nk bg penampor je walau org tu just tgk kite tgh kesakitan.. ni plk kalu tanye byk soaln

Lain-lain Komen

Quote pia250110 25-10-2018 09:35 AM
kalau sakit gg baik pegi cek dokter je..aku dah buat mcm2 dah letak bwg puteh,,letak cengkih,,letak ubat gg ..mkn ubat penahan sakit..last2 pegi jumpe dokter hilang masalah..hhhuhuhuhu
Quote tagas 25-10-2018 05:26 PM
pia250110 replied at 25-10-2018 09:35 AM
kalau sakit gg baik pegi cek dokter je..aku dah buat mcm2 dah letak bwg puteh,,letak cengkih,,letak  ...

kan

hujung2 kena cabot jgk
Quote insulin 25-10-2018 05:40 PM
pia250110 replied at 25-10-2018 09:35 AM
kalau sakit gg baik pegi cek dokter je..aku dah buat mcm2 dah letak bwg puteh,,letak cengkih,,letak  ...

Haha. The ultimate solution.
Quote clarizsa 25-10-2018 08:11 PM
Tipulah aih
Xpayah merapu sgt
P klinik gigi je senang
Sedia la dlm rm200
Quote amirulgosling 26-10-2018 02:20 AM
senang betul cara ni..hehe
Quote Foxey 26-10-2018 09:41 AM
bawang putih ni buat macam ni pastu tambah ayaq sikit, minum, ha tu orang kata untuk turunkan tekanan darah tinggi yang melampau.
tapi haih... nak minum diaaa, kesanggupan luar biasa diperlukan
Quote puanbintang 16-11-2018 03:43 PM
kalau sakit gigi ni, mg tak bertangguh nak p klinik gigi.. kalau x, orang tanya dah makan ke xpon rasa nak bagi penampar je...tapi mungkin ade la kot yang serasi dengan petua ni kan..
Quote makita 16-11-2018 05:08 PM
Ye solution dia cabut baru aman sejahtera idop. Kalau tidaak....nyut..nyut...kesakitan dia mmg rosak mood.
Quote kucing02 27-11-2018 01:30 PM
sakit gigi la antara sakit yg xblh nk jd rasional.. rase nk bg penampor je walau org tu just tgk kite tgh kesakitan.. ni plk kalu tanye byk soaln

Lihat semua komen(9)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.049443s Gzip On
    To Top