Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

'Bangga Ridzuan Puzi Raih Hat-Trick Emas, Tak Nak Bagi Dik Wan Gelaran Datuk Ke?'

Oleh: Ain|12-10-2018 01:43 PM Komen: 12
Bangga, sebak dan terharu dengan pencapaian hebat dipamerkan atlet kita di temasya Sukan Para Asia 2018, di Jakarta.


Kredit foto: IG Astro Arena HD

Lebih membanggakan apabila Mohamad Ridzuan Mohamad Puzi meraih emas ketiganya dalam acara lompat jauh T36 dengan catatan 5.49m, sekali gus memecahkan rekod Asia!

Sebelum itu, Ridzuan yang membahasakan dirinya 'Dik Wan' meraih emas dalam acara 100m T36 lelaki (cerebral palsy) dengan catatan masa 11.87 saat, sekali gus memadam rekod 11.90 saat yang dicipta atlet Rusia, Evgenii Shvetcov pada Kejohanan Paralimpik Dunia IPC di Lyon, Perancis pada 2013.

Pelari pecut para itu juga turut menyumbang emas dalam acara 400m lelaki T36 dengan catatan masa 59.36 saat.



Berikutan itu, orang ramai menyuarakan rasa bangga dan sebak yang bercampur baur atas kejayaan membanggakan ditunjukkannya.


Dia memang luar biasa!

"Ini baru dikatakan jaguh Malaya. Anda kebanggaan kami," komen netizen.


Kredit foto: IG Astro Arena HD

Selain mengharapkan kejayaan Dik Wan membuka mata atlet lain serta para panaja, ada juga yang berharap anak jati Perlis itu diberi gelaran Datuk sebagai menghargai usaha dan pencapaiannya dalam arena sukan.


Atlet macam ni patut dapat gelaran Datuk


Kredit foto: IG Astro Arena HD/Twitter

Tahniah Dik Wan kerana telah membanggakan keluarga dan negara! - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
10
Marah
6
Terkejut
6
Sedih
3
Lawak
5
Bosan
7
Komen: 12
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote heedgags 23-10-2018 08:31 AM
Tahniah ridzuan puzi..malaysian proud! Tp nk gak nyelit awek beliau tu kejap pakai tudung kejap bukak tudung ke guane

Lain-lain Komen

Quote NekNgah 12-10-2018 02:55 PM
Tahniah Ridzuan Puzi.  Malaysian pride.
Quote chicozinn 12-10-2018 03:11 PM
betul tu dia ni layak dapat datuk..maybe da berumur sok leh dilantik sebagai senator mewakili warga OKU tapi kne tgok gak mental capacity dia ni..
Quote saviour_09 12-10-2018 03:26 PM
congrats!

u deserve it brader!
Quote adeqo 12-10-2018 04:16 PM
Aku rasa tan sri terus dia boleh dpt...

Byk harumkan nama Malaysia.. ni yg kita mahukann...
Quote Artemesiaa 12-10-2018 04:50 PM
Tahniah buat beliau
Quote Foxey 12-10-2018 05:01 PM
Tahniah Ridzuan Puzi.  You have been amazing!
Quote giyomi 12-10-2018 05:41 PM
tahniah...mmg mengharumkan nama dgn kekurangan fizikal dan kemudahan...tak macam atlet normal, semua nak tip top tapi tak pnh menang sebarang pingat, jauh lagi nak pecah rekod asia sekalipon
Quote kambinggila 13-10-2018 12:26 AM
Two Thumbs Up!
Quote ekselen 13-10-2018 06:54 AM
Harapnya mcm tu lah...dpt title yg sepatutnya...biar org2 oku ni yg redah semua sbb yg atlet normal kurang berkemampuan hihi...
Quote alien88 13-10-2018 08:16 AM
tahniah Dik Wan
Quote buapakperut 13-10-2018 09:30 PM
datuk2 bauksit sedia ada pun macam ala2 oku juga
Quote heedgags 23-10-2018 08:31 AM
Tahniah ridzuan puzi..malaysian proud! Tp nk gak nyelit awek beliau tu kejap pakai tudung kejap bukak tudung ke guane

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.064543s Gzip On
To Top