Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

"Memang Dia Berbulu Tapi Jangan Panggil Anak Saya Monyet"

Oleh: Myeonir|11-10-2018 12:12 PM |Dilihat:3453| Komen: 35
Ibu bapa mana yang tak mengharapkan anak mereka dilahirkan dan besar dengan sempurna. Namun begitu, ada juga insan yang diberi ujian oleh Allah kerana sayangterhadap hambaNya.

Begitulah nasib yang menimpa Nurul Afidah Baltisya Razia yang dilahirkan dalam keadaan di mana keseluruhan badan dan mukanya berbulu seperti yang dilaporkan Astro Awani. Kanak-kanak istimewa ini pernah mendapat perhatian di laman sosial suatu ketika dahulu pada usia 4 tahun.


Afidah yang kini berusia 10 tahun sedang menuntut di Sekolah Kebangsaan Kemudi di Bachok sering berkecil hati kerana apabila digelar 'monyet' oleh rakan sebayanya. Ibunya, Asliza Omar berusia 36 tahun berharap agar orang ramai berhenti mengejek anaknya dengan panggilan yang tidak manis itu.

"Dulu dia selalu tanya. kenapa dia berbulu. Saya cakap dia comel. Di sekolah dia rajin belajar", kata ibunya.

Kredit foto: Astro Awani
Menurut ibunya juga, Afidah pernah melenting semasa Tahun Satu kerana ada budak yang mengejeknya. Tapi sekarang dia sudah cerdik dan dia akan mempertahankan dirinya apabila diejek. Jelasnya, anaknya kini tidak lagi bersedih sekiranya diejek, bahkan dia akan menjawab, dirinya cantik dan unik.

Sebelum ini, Afidah agak malu untuk berjumpa dengan sesiapa tapi kini dia lebih bersemangat, lebih matang, aktif di sekolah malahan peramah dengan orang lain.

Semoga Afidah membesar menjadi anak yang solehah dan berjaya di dunia dan akhirat.-CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 35
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote jazaa100 16-10-2018 08:43 PM
Khinzir sgt budak yg suka ejek org ni....
Mak bapak tak ajar le tu.....

Bebudak ni klu mak bapak ajar, takkn berani nk ejek org pun...ni entah entah mak bapak pun sama mulut hansuang.....

:curse

Lain-lain Komen

Quote zulka 11-10-2018 12:20 PM
unik sungguh, semoga tabah dik... mesti ada keistimewaan tersendiri budak ni
Quote minguk 11-10-2018 12:25 PM
kesiannya jadi mangsa bully. emotion bully .

apapun adik comel!
Quote EvieWanKenobi 11-10-2018 12:29 PM
sabar ye, dik..

pasti ada rahsia Allah yang tersembunyi buatmu..
Quote Artemesiaa 11-10-2018 12:34 PM
Sesetengah manusia suka sangat mencemuh orang lain sampai lupa diri sendiri belum bagus mana pun, jadi pedulikan saja mereka yang berfikiran sebegitu
Quote talapia 11-10-2018 12:39 PM
bagus mak dia didik anak dia jadi kental. Aku pon didik anak aku kental.. jangan asyik nangis je bila kena ejek. Lagi kita nangis.. lagi org suka ejek. So kentalkan hati anak... ajar dia samada buat dono je orang ejek... or twist ejekan orang tu...
Quote buapakperut 11-10-2018 12:45 PM
kesian adik ni, bertabahlah belajar rajin2. budak2 yang suka buli orang tu bila besar nak jadi tonto agaknya
Quote snazzydaisy 11-10-2018 01:06 PM
Yang dok ejek2 afidah ni bakal berkahwin dgn jantan2 bewak tua pada usia seawal 11/12 tahun, aci tengok laaaa
Quote ira_229 11-10-2018 01:19 PM
Edited by ira_229 at 11-10-2018 01:22 PM

takde ke orang2 kaya nak sponser buat waxing atau ipl hair removal atau laser hair removal..?
Quote moonbug 11-10-2018 01:21 PM
Boleh try buat laser
Quote gujiwa 11-10-2018 01:27 PM
moga diberi kekuatan ye dik..

iols ingat lagi kawan sekelas iols jenis bulu kening lebat.. budak2x senior gelarkan dia "penyapu"
sabo jela..

ni dah besar lawa sungguh.. tapi dia cukur la sket kening dia tu.. tapi still nampak natural..

Quote skinsandstars 11-10-2018 01:44 PM
Siannya. Jahatnya depa ni cakap bukan2.
Quote haryatie 11-10-2018 01:55 PM
siannyaa...
budak mulut jahat mmg kuat mengejek
Quote Jorja 11-10-2018 02:09 PM
Harap mak bapak yg suka kata "biasalah budak budak suka bermain" tu ajar anak jgn mgejek org lain
Quote True-X 11-10-2018 02:14 PM
kesiannya kene ejek... tabah budak ni.. dah pandai bawak diri.. menjawab bila kene buli.. syabas dekk..
Quote K_Lily 11-10-2018 02:18 PM
semoga dipermudahkan kehidupan kamu ya, dik. amin,
Quote dauswq 11-10-2018 02:20 PM
dia kena penyakit genetik ni :> https://en.wikipedia.org/wiki/Hypertrichosis
Quote Orix 11-10-2018 02:22 PM
Semoga tabah ye dik
Quote JohnnySins 11-10-2018 02:41 PM
penduboq etis pasti yakin dengan teori evolusi beruk depa...wakakakakakakkaka
Quote zaziot 11-10-2018 02:44 PM
didoakan semoga adik ni kekal tabah dan kuat luaran serta dalaman smpai bila2.
yg ngejek tu smua sejenis teringin nk jd monyet sbb tu dia ngejek, jeles pye pasal

Lihat semua komen(35)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.091858s Gzip On
To Top