Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Segarnya! Air Rebusan Kacang Hijau Dan Halia, Atasi Lenguh Dan Bisa Badan

10-10-2018 11:28 AM|Oleh: faiza | Dilihat: 830| Komen: 7

Masalah lenguh dan badan berbisa sangat-sangat mengganggu aktiviti seharian kita. Bila sakit itu datang memang tiada satu kerja pun yang kita lakukan. Bisa dan lenguh-lenguh badan berpunca daripada tubuh kita yang terlalu letih melakukan kerja seharian ataupun adanya nagin yang tidak lawas dalam badan.


Banyak cara yang kita boleh ambil untuk melegakan lenguh dan juga bisa-bisa dibadan. Jom ikuti resipi untuk menyingkirkan angin dengan menggunakan bahan-bahan semulajadi ini. Insyallah jika diamalkan, ia dapat melegakan kesakitan anda.

Bahan-bahan:

Segenggam kacang hijau
21 hiris halia
Seulas bawang putih. (Biar seketul macam tu je jangan dihiris)

Cara-cara membuatnya:

1. Masukkan semua bahan dalam periuk.

2. Tambahkan 5-7 cawan air. .


3. Biar didih dan kacang pecah sedikit.


4. Bila kacang sudah pecah seperti ini, tutup api.


5. Minum air rebusan ini. Amalkan setiap hari. Insyallah berkesan.

Selamat mencuba! - CARI 
Kredit : Vi Wanita

Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
6
Lawak
1
Bosan
3
Komen: 7
Komen

Previous : Tip Mudah Masak Ikan Tongkol Agar Lebih Sedap Dan Pejal Dagingnya

Next       : Burger Ala-ala McDonalds Homemade - Mudah Pula Tu

Komen Terbaru

Quote raihaneem 13-10-2018 09:54 PM
Rasa mcm better but air halia ja..sedap.

Slalu kcg hijau ni rebus biasa smpai emouk, tmbah gula merah..bg manis2 buah..tak boh santan.
Amalkan mkn..utk tambah susu bdn..

Lain-lain Komen

Quote greantea 10-10-2018 11:54 AM
lepas tu, kacang tu boleh dibuat bubur x? sayang la kalo buang mcm tu jek
Quote helicornia 10-10-2018 12:46 PM
bukan ke makan spesis kacang ni bole buat sakit urat n angin? sebab tu ada orang buat bubur kacang letak halia nak elak angin
Quote coco 10-10-2018 01:20 PM
helicornia replied at 10-10-2018 12:46 PM
bukan ke makan spesis kacang ni bole buat sakit urat n angin? sebab tu ada orang buat bubur kacang l ...

kan tgh fikir benda yang sama jugak.  sebab bila makan bubur kacang or kuih kcg hijau tu... siap la angin badan
Quote Nonones 10-10-2018 04:00 PM
mak mak mengandung boleh tak telan benda ni?
Quote RatuDunia94 11-10-2018 12:39 AM
Mak iols kalau buat bubur kacang mng letak halia.. tp iols x suka.. selalunya kena request buat asing2.
Quote kroit92 11-10-2018 06:46 PM
sama macam minum air halia je la ye
buang angin dalam badan
Quote raihaneem 13-10-2018 09:54 PM
Rasa mcm better but air halia ja..sedap.

Slalu kcg hijau ni rebus biasa smpai emouk, tmbah gula merah..bg manis2 buah..tak boh santan.
Amalkan mkn..utk tambah susu bdn..

Lihat semua komen(7)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.043404s Gzip On
To Top