CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Dakwaan Anwar Liwat, Lokman Akui Silap Tapi Tidak Gentar Disaman

2-10-2018 11:35 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 5860| Komen: 48

Description: Datuk Lokman Noor Adam di Facebooknya yang mendakwa Mediacorp Singapura melaporkan seorang pelajar Indonesia membuat laporan polis di Singapura bahawa dia telah diliwat oleh Presiden PKR, Datuk Seri A ...

Semalam, tular dalam media sosial status dimuat naik Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Lokman Noor Adam di Facebooknya yang mendakwa Mediacorp Singapura melaporkan seorang pelajar Indonesia membuat laporan polis di Singapura bahawa dia telah diliwat oleh Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Namun sejurus itu, Mediacorp tampil menafikan menjadi sumber laporan itu dan menyifatkan berita berkenaan adalah berita palsu semata-mata.  

Hantaran atau 'posting' itu kemudian dipadamkan dan Lokman menjelaskan bahawa artikel tersebut tidak diterbitkan oleh Mediacorp.



Susulan itu, menerusi satu video yang dimuat naik di Facebooknya, Lokman mengakui kesilapan kerana menyangkakan dakwaan Anwar meliwat seorang pelajar Indonesia itu adalah perkara baharu sebaliknya ia adalah khabar angin yang dibuat sejak beberapa bulan lalu.

"Saya akui tersilap kerana percaya dan tidak periksa perkara ini. Maklumlah kita sibuk dengan Perhimpunan Agung Umno."

"Bila buat silap kita bertanggungjawab, bukan seperti Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli yang mendakwa isteri bekas Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor membeli cincin berharga RM24 juta. Selepas itu dalam mahkamah kata dia bergurau sahaja." 

Kredit foto: keratan video dari Facebook Lokman Noor Adam

Mengulas mengenai kenyataan Pengarah Komunikasi Strategik PKR, Fahmi Fadzil yang membuat laporan polis terhadap Lokman berhubung dakwaan liwat terhadap Anwar.

Lokman mencabar Fahmi untuk mengambil tindakan undang-undang sekiranya Anwar dibuktikan tidak melakukan kesalahan liwat.- CARI


11

Bagus
14

Marah
15

Terkejut
11

Sedih
9

Lawak
21

Bosan

Friends Rank (81 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote saliv 30-9-2018 08:36 PM
mental ke mamat ni?  hang ni yg buat nama UMNO busuk..  ank didik Mama Ros nombr 1..  

Quote Decaffeinated 30-9-2018 08:41 PM
kalau dua2 sedap apasal burit dia yang pedih....



Quote tobby 30-9-2018 08:54 PM
Mahathir n Mukhriz baru nak seronok
Quote grouper 30-9-2018 08:56 PM
Apa kata org umno? Jujur please
Quote sofiazara 30-9-2018 09:10 PM
tgk bodi gemuk lokman ni pun.dah tahu muka pembohong dan makan duit. so nothing new
Quote dess402 30-9-2018 09:29 PM
tali barut mader .   patut saman juta2 ni.
Quote highcastle 30-9-2018 09:44 PM
Apsal aku tengok muka mamat ni macam pelawak Angah..........
Quote batmana 30-9-2018 09:48 PM
org dah rata2 pkai 4k video
engko msih harapkn ckp mulut aja ka?
pi la pamer bukti
bodo btul.
Quote xy_daen 30-9-2018 10:08 PM
Akta Berita Pelesu belum batal kan?
Quote NonaNaga 30-9-2018 11:21 PM
lokman adam dulu org kuat anwar berahim ni...masa dia keadilan dulu..bekas bapak mertuanya org kuat umno (bekas senator) ni dh bercerai ngan isteri pertama dia kembali ke BN gitchew
Quote sinalegna 30-9-2018 11:32 PM
Desparate sgt BN skrg.. lagi cepat la berkubur, lama nau jadik zombie dah ni
Quote Peterpan17 30-9-2018 11:36 PM
Decaffeinated replied at 30-9-2018 08:41 PM
kalau dua2 sedap apasal burit dia yang pedih....

si lokman babi ni makin hari makin mcm setan perangai. Elok di liwat beramai ramai mamat ni
Quote sexyspin 1-10-2018 01:02 AM
Peterpan17 replied at 30-9-2018 11:36 PM
si lokman babi ni makin hari makin mcm setan perangai. Elok di liwat beramai ramai mamat ni

Ade sesape larat liwat ke?
Quote lostnfaun 1-10-2018 08:17 AM
Org2 umno taknak komen ke geng sendiri buat taik

Suma pakat diam bisu jer...hahaha

Salah satu punca umno kalah sbb org tgk ketua/pemimpin tak bole kawal org2 bawahan dia.. just tgk & biarkan jer...
Quote taikor 1-10-2018 08:26 AM
Bukan tidak sengaja. Bayangkan kalau BN masih berkuasa, maka tuduhan Liwat 3.0 menjadi sah
Quote Betara_Indera 1-10-2018 08:27 AM
gigh pulak "xxlie" ni.. nak masuk bertanding puteri umno gak?
Quote tomatome 1-10-2018 08:33 AM
Tengok lokman ni macam kelahiran semula azeez mamak tu..gaya nye membongaknya saling tak tumpah.
Tgk muka dia aura negatif sangat
Quote albedah 1-10-2018 09:22 AM
Dia klepet duit bapak aku smpai dah arwah dah bapak aku...
Quote umbut 1-10-2018 09:37 AM
Umno ni xda lain.. balik2 liwat
Geli ler ... xda idea lain ker

Lihat semua komen(48)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

21-5-2022 01:57 PM GMT+8 , Processed in 0.073515 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top