Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Pelawak Terkenal, Accapan Meninggal Dunia Pada Usia 63 Tahun

14-9-2018 04:41 PM |Dilihat:1922| Komen: 45

Memetik laporan Bernama, pelakon dan pelawak yang tidak asing lagi buat kita semua iaitu Accapan dilaporkan meninggal dunia pada jam 2.43 pagi tadi.

Menurut anak bongsunya, Yhuveneshwary yang mengesahkan perkara tersebut, ayahnya yang bernama sebenar Samynathan A/L Rethinam menghembuskan nafas terakhir di sisi keluarga di rumahnya di Taman Puchong Utama akibat kegagalan buah pinggang.

Kredit foto: carian internet

Dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Persatuan Seniman memaklumkan, upacara penghormatan terakhir akan dilakukan dirumah beliau kira-kira 3 petang hari ini di 12A Jalan PU 3/2A, Taman Puchong Utama 47140, Selangor.

Accapan yang berusia 63 tahun meninggalkan seorang isteri, Yogeswari Subramaniam dan tiga orang anak iaitu Vikneshwaran Samynathan, Dhineshwaran Samynathan dan Yhuveneshwary Samynathan.

Beliau banyak berlakon di dalam drama dan filem tempatan dengan pelbagai watak yang mencuit hati penonton serta meninggalkan kesan kepada penonton.

Antara drama popular yang mengangkat namanya kepada peminat Melayu ialah sitkom popular Pi Mai Pi Mai Tang Tu dan Santan Berlada.- CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 45
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote saviour_09 18-9-2018 08:16 AM
nikaido replied at 18-9-2018 07:38 AM
"mana dia ada dalam sitcom pimai pimai tangtu. Reputzzz sangat bodoh skrg ni kan"

Aku qoute aya ...

eh ada lagi?

Lain-lain Komen

Quote sambaldurian 14-9-2018 08:23 AM
Takziah. Antara pelakon bukan melayu yg mix well dgn drama melayu. Mcm xnmpak kekok la klu berlakon.
Quote Buritan 14-9-2018 08:26 AM
Takziahhh family accapann
Quote c===8 14-9-2018 08:31 AM
pimai2 tu sathiya ke accapan?
Quote smeetasmitten 14-9-2018 08:40 AM
c===8 replied at 14-9-2018 08:31 AM
pimai2 tu sathiya ke accapan?

Yg rambut kembang sathiya kan
Quote c===8 14-9-2018 08:43 AM
smeetasmitten replied at 14-9-2018 08:40 AM
Yg rambut kembang sathiya kan

samada reporter x buat homework atau accapan pernah jadi jemputan untuk beberapa episod
Quote saviour_09 14-9-2018 08:45 AM
Edited by saviour_09 at 14-9-2018 08:46 AM

pi mai pi mai tu sathiya
rambut kembang
acapan ni rambut ada ekor
trademark dia la tu
mana dia ada dalam sitkom pi mai pi mai tu
reputzzz tahap bodoh sangat sekarang ni kan


takziah utk family acapan

Quote mamasaffiya 14-9-2018 08:51 AM
c===8 replied at 14-9-2018 08:31 AM
pimai2 tu sathiya ke accapan?

Pi Mai2 tu Sathya
Accapan ni Santan Berlada rasanya
tapi dulu selalu partner ngan Os
ingat lagi .. dia panggil Os tu Wooss

Takziah buat keluarga Accapan
Quote umbut 14-9-2018 08:53 AM
Accapan pernah berlakon pimai2 tang tu lah... pastu next season digantikan sathiya.. tapi dah lama, pimai2 tang tu awal2 dulu
Quote lasagnaklcc 14-9-2018 08:54 AM
saviour_09 replied at 14-9-2018 08:45 AM
pi mai pi mai tu sathiya
rambut kembang
acapan ni rambut ada ekor

Rasa mcm ada tapi utk musim yg awal2. Yg kendian baru sathiya.
Quote EvieWanKenobi 14-9-2018 08:54 AM
Takziah.. perginya seorang lagi pelawak
yang tiada ganti..
Quote c===8 14-9-2018 08:56 AM
sudah tukar kaa??
Quote saviour_09 14-9-2018 09:08 AM
lasagnaklcc replied at 14-9-2018 08:54 AM
Rasa mcm ada tapi utk musim yg awal2. Yg kendian baru sathiya.

aah ada tapi bukan sitkom ni yg femes kan dia
dia banyak berlakon filem kan
sathiya yg femes dgn sitkom pi mai ni

Quote kalwawi65 14-9-2018 09:09 AM
Islam ke Accapan ni walaupun tak declare? Bukankah hari tu ada seorang Maulana mengatakan dia sendiri yang mengislamkan Accapan ni ketika masjis berbuka puasa di Jenderam Hilir??
Quote highcastle 14-9-2018 09:12 AM
c===8 replied at 14-9-2018 08:31 AM
pimai2 tu sathiya ke accapan?

Acapan ni tak silap aku diperkenalkan dalam siri Santan Berlada awal 80an dulu. Sathia tu Pi Mai Pi Mai Tang Tu.. Wartawan ni pun buat lah kaji selidik dulu. Ni nanti ada yg konpius yang meninggal ,Sathia ke Acapan.......
Quote Hessa 14-9-2018 09:23 AM
Accapan memang ada berlakon dlm sitkom pi mai tang tu jugak dlm siri2 awal sebelum sathia..
Quote pokaibanktokyo 14-9-2018 09:39 AM
Ayyoyyyooo
Quote supernaturalee 14-9-2018 09:45 AM
suka lagi ini rindu klu xsilap tajuknya
die perform dgn gee kt rtm
sedap jgk suara accapan ni
suara btl die macho ye


Quote weezerfan 14-9-2018 09:46 AM
Takziah family
Quote BoLapciOus 14-9-2018 10:51 AM
Haah suka tgk dia berlakon ngan os..salam takziahler

Lihat semua komen(45)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.047084s Gzip On
To Top