Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Hanya Kerana Bersarapan Bersama Wanita, Lelaki Mesir Ditahan Polis

14-9-2018 03:50 PM |Dilihat:1241| Komen: 14
Kaum lelaki wajar ambil perhatian ketika berada di Arab Saudi, kalau boleh elak menjamu selera bersama wanita.

Memetik laporan CNN, seorang lelaki warga Mesir yang bekerja sebagai penyambut tetamu di Arab Saudi ditahan polis hanya kerana menjamu selera dengan rakan sekerja di sebuah hotel di Jeddah baru-baru ini.

Kejadian tersebut menarik perhatian ramai selepas video pendek yang menunjukkan dirinya sedang sarapan bersama seorang wanita yang memakai niqab dimuat naik di media sosial.

Bahaa dilkatakan melanggar undang-undang Arab Saudi yang menyatakan bahawa tempat kerja dan restoran harus mempunyai ruang yang berasingan untuk lelaki dan wanita. 

Selain dikecam sebahagian besar penduduk Arab Saudi, Bahaa juga berkemungkinan berdepan untuk penjara atau diusir keluar dari Arab Saudi di atas kesalahannya.

Pemilik hotel terbabit juga dipanggil untuk memberi penjelasan berhubung isu tersebut.- CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
3
Sedih
2
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 14
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote eyansss 15-9-2018 02:21 PM
taikor replied at 15-9-2018 11:50 AM
Merujuk kpd insiden2 yg berlaku kpd pelancong2 asing di negara2 begini, boleh dikatakan ia berga ...

kiranya hati mereka sangat suka untuk disukahatikan la ye... hahaha...

Lain-lain Komen

Quote lkick2113 14-9-2018 04:16 PM
cepat2 lah raja salman transform arob jadi negara terbuka sikit....
Quote Spicymami 14-9-2018 07:22 PM
Tp kalo layan pmpuan half nude gelek2 perut dlm khemah tertutup takpe
Quote umbut 14-9-2018 08:07 PM
Spicymami replied at 14-9-2018 07:22 PM
Tp kalo layan pmpuan half nude gelek2 perut dlm khemah tertutup takpe

Kann.. yg tu boleh pulak

Erebbbbbbb
Quote taikor 14-9-2018 08:11 PM
Bukan saja di Arab Saudi, di Acheh pon tak boleh laki pompuan makan bersama2
Quote precious_chicas 14-9-2018 09:53 PM
agak kekok memula dulu masuk mat'am...diasingkan tempat bagi yg berfamily/perempuan sahaja, dan lelaki bujangan. Even di kepci or mekdi...tempat beratur nak order pun diasingkan.
Lebih privacy.
Quote dodolgemokgila 14-9-2018 10:29 PM
Watefak duk makan sekali pon salah ke?? Ni lah dia ereb saudick pojaan lobai2cai kaki rasuah songlap semua.
Quote cecari 14-9-2018 10:48 PM
lkick2113 replied at 14-9-2018 04:16 PM
cepat2 lah raja salman transform arob jadi negara terbuka sikit....

terbuka untuk buat maksiat ya....

Quote eyansss 14-9-2018 10:53 PM
taikor replied at 14-9-2018 08:11 PM
Bukan saja di Arab Saudi, di Acheh pon tak boleh laki pompuan makan bersama2

even tourist pun kena jugak ke?
Quote FOTHER-MUCKER 15-9-2018 08:29 AM
You all ni isle ke apa? Kan itu hundang hundang isle yang bakal di lakukan di malaya tak lama lagi!

Hidup isle!
Quote katowjo 15-9-2018 08:50 AM
prrfttthhh..kelakar butul ummah padang paser ni...dulu2 pre 1979 elok je islam depa perempuan tak perlu bungkus kepala ..makan bersama..siap boleh pergi masuk wayang sekali macam orang normal je..

alih2 lepas 1979 terjemahan quran jadi laeenn laeennn...maybe orang sebelum 1979 tak reti bahasa arab..orang arab tak reti bahasa...wtf...bwahahhhhahahahhah

patut la atheist makin banyak di arob saudi sendiri dikalangan muda mudi nya...depa tak reti bahasa arob kot
Quote am2020 15-9-2018 11:12 AM
Kalu parti pas pis pus memerintah negara mau jd macam ni kot
Quote ultra78 15-9-2018 11:27 AM
Teringat video pak arab tabur duit atas penari gelek. Bangsa tak guna.
Quote taikor 15-9-2018 11:50 AM
eyansss replied at 14-9-2018 10:53 PM
even tourist pun kena jugak ke?

Merujuk kpd insiden2 yg berlaku kpd pelancong2 asing di negara2 begini, boleh dikatakan ia bergantung kpd gerak hati pihak berkuasa

Dlm kata lain, suka hati die lah
Quote eyansss 15-9-2018 02:21 PM
taikor replied at 15-9-2018 11:50 AM
Merujuk kpd insiden2 yg berlaku kpd pelancong2 asing di negara2 begini, boleh dikatakan ia berga ...

kiranya hati mereka sangat suka untuk disukahatikan la ye... hahaha...

Lihat semua komen(14)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.096363s Gzip On
To Top