CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Biadab! Bekas Pegawai Akhbar Syed Saddiq Tukar Bendera Malaysia Ke Warna LGBT

30-8-2018 03:51 PM| Diterbitkan: Cari-Azza| Dilihat: 9718| Komen: 20|Original author: Oleh: Azza

Description: Esok, kita akan menyambut kemerdekaan yang ke-61 dengan slogan 'Sayangi Malaysiaku'. Biarpun persediaan untuk menyambutnya tidak segah dahulu, namun kita masih mahu meraikannya sebagai tanda kesyukura ...




Esok, kita akan menyambut kemerdekaan yang ke-61 dengan slogan 'Sayangi Malaysiaku'. Biarpun persediaan untuk menyambutnya tidak segah dahulu, namun kita masih mahu meraikannya sebagai tanda kesyukuran berada dalam negara berbilang bangsa yang aman makmur.

Namun, dalam kemeriahan yang hanya beberapa jam lagi menjelangnya 31 Ogos, laman media sosial dicemari oleh poster yang menyokong golongan LGBT. Bekas Pegawai Akhbar Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq iaitu Numan Afifi memuat naik poster yang telah disunting gambar bendera Malaysia kepada bendera LGBT serta tagline 'Tahan & Lawan' memuncakkan kemarahan warga Malaysia.


Kredit foto: Twitter

Ternyata setelah meletak jawatan dalam kerajaan, Numan Afifi dilihat terang-terangan menyokong serta menggalakkan golongan LGBT ini mempertahankan hak mereka. Perbuatan Numan sangat mencemari negara berdaulat.

Carian Internet





"Orang tua pegang bendera LGBT tu gay ke?"

Poster ini juga membuatkan ramai netizen salah faham dan menyangka ia adalah poster yang sebenarnya. Walhal ia adalah imej yang telah disunting.



Foto : Google

Lebih menyedihkan, ia adalah satu penghinaan kerana mengubah karikatur asal kepada perkara yang tidak bermoral, lebih-lebih lagi ketika warga Malaysia mahu menyambut bulan kemerdekaan. Apakah niat mereka sebenarnya?



"Agama Islam pun boleh dihina, setakat bendera ni, apa lah sangat bagi puak LGBT ni. Mana teguran pemimpin PH?"

Bagi netizen, golongan LGBT semakin biadab dan mempersendakan agama Islam serta kerukunan rakyat Malaysia. Malahan ajakan Numan sebegini memecahbelahkan lagi masyarakat umumnya.


Foto : Google

Netizen juga memohon pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap mereka yang terus-terusan menggugat keselamatan negara.


Setelah pelbagai polemik yang ditimbulkan oleh golongan LGBT ini, sudah sampai masanya kerajaan mewar-warkan garis panduan apa yang boleh dan tidak dibenarkan dilakukan dalam negara berdaulat seperti Malaysia.

Ini akan membuatkan ramai warga lebih sedar tentang kepentingan menjaga kerukunan majoriti rakyat Malaysia berbanding memperjuangkan hak minoriti yang sebenarnya mereka tidak disisihkan pun, sekadar play victim sahaja. Moga kita dapat melalui halangan ini tanpa memerlukan undang-undang sebagai penyelesaian. - CARI 


13

Bagus
33

Marah
12

Terkejut
8

Sedih
25

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (105 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote AbukRokok 30-8-2018 04:05 PM
hahahaha lgbt
how hard you try
you will never win

Quote AbukRokok 30-8-2018 04:07 PM
xreti nak hidup under the radar
so prepare yourself for another level of..................
Quote palmolive 30-8-2018 04:24 PM
wah..amik peluang ngan kerajaan baru ni
Quote nisako 30-8-2018 04:43 PM
nape melayu LBGT yg lebih menonjol ni………..
Quote umbut 30-8-2018 07:04 PM
Dia ni gay ke... aaaaeeeeewwww
Quote bakingsoda 30-8-2018 07:29 PM
ingatkan dah insaf lalu berkempen mengajak golongan lgbt tahan, lawan , resist hawa nafsu songsang bisikan syaiton yg membuak2 dan bertaubat, eh makin menjadi2 pulak
Quote ~boolean 30-8-2018 10:25 PM
Bila kita bantah kata kita mendikriminasi, kita kejam, kita tak ada toleransi...

Tapi kau sendiri pun tak ada rasa hormat dengan orang lain,
Kau harapkan penghormatan itu kau boleh dapat?

Bodoh.
Quote alesandra 30-8-2018 11:58 PM
we are stronger together.tapi korang tetap minoriti dek non.
Quote Orix 31-8-2018 03:58 AM
Nk lgbt diam2 jelah. Takyah la nak tuntut mcm2. Ko ber lgbt di tempat awam pn aman2 jah kan xde pn polis tangkap ke hapa melainkan ko drag kt kelantan la. So nak apa lg???
Quote manehnya 31-8-2018 09:08 AM
Mmg kuang hasam!!!!!!!!!!!{:laugh
Quote robinmosby 31-8-2018 06:26 PM
Apa yang diorang nak lawan sebenarnya? Nak kata kita tak terima diorang, tak ada pulak yang mengacau kehidupan diorang. Elok saja golongan ni jadi pilot, engineer, doktor, pereka fesyen, usahawan. Berjaya saja. Nak kata tak bagi menonjol, sajat ngan saffi tu ok saja. Apa yang nak dilawan sebenarnya?
Quote Siti_Mustaqim 31-8-2018 07:43 PM
anok sapo nih...hohoho
Quote kamilaa 31-8-2018 08:59 PM
Memalukan biadap sungguh
Quote am2020 1-9-2018 03:51 AM
Melayu sekarang byk liberal..apa nak heran...mmg byk golongan gay sekarang..harap muka ensem..badan sado..tp gay..geli nak oiii
Quote LuLu^Lost 1-9-2018 05:33 PM
tengah2 baca topik ni, tetiba tempat sy hujan. harap2 tak tenggelam ye disebabkan amalan hidup korg yg songsang ni. sebab korg, semua terbabit sama. yg Islam liberal pun, boleh x bukak kejap AlQuran. dengarlah mana2 ceramah ustaz2 di seluruh dunia pasal lgbt ni.

kalau hal korg dah masuk dalam Alquran dan penyudahnya ditelangkop dek bumi...mananya sifat itu tidak diterima la. tak normal. berusahalah bersungguh-sungguh menyekat segala kesongsangan dalam diri korg itu demi Allah dan agama.

Quote HepiBooster 1-9-2018 10:17 PM
Edited by HepiBooster at 1-9-2018 10:18 PM

Mental mrk songsang

tapi Allah ciptakan manusia ,makhluk2 lain pun berpasangan lelaki/perempuan jantan/betina

fius songsang itu yang perlu diperbetulkan.

Jika ada imaan secebis pun dia akan  rasa berdosa tapi bila xterasa dosa mmg akan berterusan bergelumang dgn nafsu songsang itu lah.

Kita benarkan LGBT bukan atas hitam putih ,cuma beri peluang mrk tampilkan diri dalam community ,bila kita sudah kenalpasti  golongan ini maka mrk akan ajdi golongan sasaran utk gang syurga  bimbing ke tepi ketengah janji jangan  tenggelam bersama gang songsang sudah ,kanggg sekali dgn ko  karam didalam warna-warni pelangi ...muahahhahahahahha
Quote haryatie 3-9-2018 09:31 AM
apa yg dia org nk sebenar nya
selama ni aman2 jerk hidup
boleh buat apa saja
xde sape halang  @ kacau pun..
jgn tamak sgt nnti sendiri rugi kut..
Quote BoLapciOus 3-9-2018 11:40 AM
napsu kuda gitula...yg xhalal pun nk dihalalkan..moga dapat hidayah
Quote ckenj 3-9-2018 11:54 AM
semoga dpt hidayah.

Lihat semua komen(20)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-2-2023 11:40 PM GMT+8 , Processed in 0.110440 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top