CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Tengok Ni Dr Amalina, Mak Ayah Bodoh Obses Nak Anak Putih" - Netizen

29-8-2018 01:06 PM| Diterbitkan: Cari-Nurulain| Dilihat: 8689| Komen: 40|Original author: Oleh: Ain

Description: "Sehari, empat biji anak saya telan."
"Sehari, empat biji anak saya telan (supplement)."

Pelbagai lambakan produk kecantikan dan kesihatan boleh kita lihat berada di pasaran hari ini. Lebih menakutkan, golongan ibu juga semakin 'terdesak' mendapatkan produk makanan tambahan kanak-kanak untuk anak mereka.





Namun, adakah semua produk ini boleh dipercayai keberkesanannya?

Terbaru, tindakan seorang ibu memberi empat biji supplement setiap hari kepada anaknya mendapat kecaman ramai di laman sosial.


Kita nak bagi anak kita putih gebu...




"Bolehkah telan supplement melebihi tiga biji sehari?" tanya netizen.




Perkara itu menimbulkan kemarahan orang ramai yang mengecam kebanyakan orang Melayu hari ini tidak dapat menerima hakikat kerana memiliki kulit gelap.


Mak dia tak dapat terima hakikat keturunan dia hitam



Dalam masa sama, perkongsian ini juga menarik perhatian pelakon Tiz Zaqyah yang bimbangkan kesihatan kanak-kanak terbabit.

"Tak fikir masa depan anak-anak ke?" soal Tiz.



Manakala, beberapa netizen turut dilihat 'mengadu' mengenai perkara itu kepada Dr Nur Amalina Che Bakri.


Dr Amalina, tengok ni...


Kredit foto: Twitter

Tak salah mahukan anak sihat, cantik, putih gebu dan sebagainya. Namun, fikirkanlah kesan dan akibat dari pemakanan yang tidak diketahui sumber dan keberkesanannya. 

Dapatkan nasihat daripada yang lebih pakar. Jangan anggap diri lebih hebat dan pandai daripada doktor. - CARI
15

Bagus
16

Marah
21

Terkejut
21

Sedih
26

Lawak
23

Bosan

Friends Rank (122 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote mamapea 29-8-2018 01:23 PM
org melayu ni kan dh set dlm kepala otak diorg putih itu cantik...
Quote Kadaisaku 29-8-2018 01:59 PM
Bodohnyaaaaaa. Cukup2lah air mani bapak je yg putih takyah la gigih Klu anak tu lahir2 kulit hitam/tak cerah/ tak putih kena paksa makan supplement utk putih {:yameteh
Quote RatuDunia94 29-8-2018 02:03 PM
Penyanyi no 1 negara pon x leh terima anak kulit gelap camno?
Quote krustykrab 29-8-2018 02:12 PM
ada tak penjual2 produk ni try jual kat india? nak gak tgk keberkesanan produk pemutih tu.
Quote buapakperut 29-8-2018 02:13 PM
yele makcik2 datang melawat siap tego eh itam anaknye. maka ibu2 bodoh pun gi bagi mkn anak suplement. yang kurang bodoh gi filter tahap high elves anaknya sampai bersinar2 putih pinkish
Quote Foxey 29-8-2018 02:18 PM
penting ke kulit putih tu? tu kan semua luaran je. yang penting anak tu dah besar jadi orang yang beriman, bertanggungjawab, hormat orang tua, jaga tata susila etc etc...

please la don't be superficial
Quote merrissa 29-8-2018 02:18 PM
kahkahkahkahkah kalo la acik ni tengok bertapa ramainya mat salleh nak masuk tanning salon kat UK...siap berbaris.....pasti kembang kempis makcik ni melihat anak dia....
Quote sufi^_^ 29-8-2018 02:21 PM
RatuDunia94 replied at 29-8-2018 06:03 AM
Penyanyi no 1 negara pon x leh terima anak kulit gelap camno?

Anak dia kulit gelap ke? I tak mengikuti perkembangan.
Quote BoongaKertas 29-8-2018 02:22 PM
nanti dah masuk sekolah, ada hari sukan, bukan ke burn juga kulit anak tu? ya Allah, semoga kita tak jadi mak ayah benak mcm ni. sian anak2 tu nak membesar mcm kanak2 normal pun terbantot
Quote Aquarius9283 29-8-2018 02:24 PM
RatuDunia94 replied at 29-8-2018 02:03 PM
Penyanyi no 1 negara pon x leh terima anak kulit gelap camno?

Ct boleh jdik duta utk sedarkan diri sendiri n org ramai hihi
Quote fushimi 29-8-2018 02:31 PM
apahal netizen nak menyibuk

kalau mampos pun anak orang lain

bukan anak ko

Quote fushimi 29-8-2018 02:31 PM
sufi^_^ replied at 29-8-2018 02:21 PM
Anak dia kulit gelap ke? I tak mengikuti perkembangan.

anak sheolkan tinted
Quote idakamaruddin 29-8-2018 02:53 PM
mak iols sllu gak ckp anak iols hitam..bistu nk wat cane ikut ayah nye mmg gelap..to xpe la janji sihat dh  la.. mak iols sllu ckp "alahai sian kt kamu dah la kamu pmpn... abg plak putih melepak terbalik plak" iols xde marah pn ok je

btw igt putih tu cantik sgt ke? iols suka sgt tgk MUA yg mekap kulit2 gelap ni the way she is.. cantik je janji kulit kene sihat

iols suka tgk MUA aqirahazlah pny skin..she gelap tp cantik flowless je kulit
Quote Sharifah180175 29-8-2018 03:46 PM
Nak tya. Apakah asal usul penggunaan nama hasanah yg disebut2 dlam bodgos ni.
Ketua sprm tu pun nama hasanah yg kena tangkp dgn sprm
Apa ya. Dah lupalah asal case asal usul nama hsanah.
Quote Artemesiaa 29-8-2018 03:52 PM
Tak perlulah buat sebegitu yang dewasa ambik banyak suppliment pun macam2 jadi inikan pulak kanak2.  Apa yang penting sihat dari cari bala cam tu.  Gelap cerah tak penting sebenarnya yang penting personaliti dan gaya.  Itu yang buat seseorang tu nampak cantik bukan warnanya.
Quote pai.kacang 29-8-2018 04:48 PM
ini lah akibatnya kurang membaca. asyik percaya facebook aje   -_-
Quote meisapoya 29-8-2018 05:32 PM
Mak pak nye putih ka utk obses anak jadi putih? Mak pak i putih, tapi i kulit medium. Adik beradik i pelik sikit kalau banding dgn sepupu sepapat i yg semua kulit cerah.
Quote meisapoya 29-8-2018 05:37 PM
Sharifah180175 replied at 29-8-2018 03:46 PM
Nak tya. Apakah asal usul penggunaan nama hasanah yg disebut2 dlam bodgos ni.
Ketua sprm tu pun nam ...

U google je 'kak hasanah', nescaya akan keluar lah jawapan yg u cari tu...
Quote aleesyasofia 29-8-2018 05:56 PM
pd iolss xsume putih tue cntk dan lawa.. ade jer yg putih tp xlawa pon..

Lihat semua komen(40)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

31-3-2023 12:25 PM GMT+8 , Processed in 0.114516 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top