Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Ketam Besar Deh, Okay RM120,"- Harga melampau, Pelanggan Mengamuk Kena Tipu

Oleh: Aimi|27-8-2018 03:36 PM |Dilihat:4821| Komen: 65
Ramai yang cakap bab makan jangan berkira, tapi kalau dah melebihi bajet dengan cara yang tidak terduga siapa yang tak bengang kan?

Itulah  nasib yang dialami oleh seorang gadis dikenali sebagai Nurul Fatin Aliqah.

Menurut apa yang diluahkan di Twitter, gadis ini  pada mulanya dia hanya teringin Magi tom yam biasa sahaja tapi lain pula yang terjadi.

Ikuti kisahnya: 


Yang paling geram adalah sikap peniaga tersebut yang jelas-jelas menipu.

Rupa-rupanya ramai dah terkena! Katanya mereka peniaga di situ memang suka mengambil kesempatan terhadap pelanggan dari dalam negeri mahupun orang luar.

Ada yang pernah mengalami pengalaman yang sama? -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
2
Terkejut
5
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
2
Komen: 65
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote CalvinBennett 6-9-2018 01:09 PM
wikipedia

Lain-lain Komen

Quote fushimi 27-8-2018 03:40 PM
mulayu kencing mulayu ok what

isle kencing sesama  isle konsepnya
Quote nisako 27-8-2018 04:05 PM
tepi pantai pun mahal
Quote paz 27-8-2018 04:19 PM
Tak baik tipu macam ni.
Quote matchstick 27-8-2018 04:24 PM
Nego tipu2 sikit takpo.. Asalke jange make babi sudoh
Quote Nana_Man 27-8-2018 04:25 PM
Slalu jd mcm ni kalau makanan tu ade seafood. Tu sbb aku nk mkn seafood pun fikir brape kali. Ade tmpt memang aku elak. Kalau senang, aku beli dan masak sendiri. Bukan susah maner pun, sos2 instant pun bnyk kat kedai.
Quote CardiGans85 27-8-2018 04:25 PM
Kalau harga 40-50 pun dah untung banyak.

Peniaga macam ni setakat sebulan sekali beli beg chanel, ok je kot. Hujung tahun, buat rumah banglo setahun 1.
Quote opie5662 27-8-2018 04:51 PM
Aku pon pernah kene wehhh...kedai ujung kat pcb tu...kene rm80+.....megi ketam satu mangkuk je...dh la tak sedap..kuah die manis bergula....so pakat boikot la kedai2 kat pcb tu...mahal nak mamp...x sedap plak tu....
Quote L211 27-8-2018 05:29 PM
hahaah jgn makan area pantai.. aku makan mee kari Hoi Yeen yg fames di TC, Kuantan tu siap minta extra kerang & ayam pon xsemahal maggi ketam.. lagi sedap.. sorg makan standby rm10 je dgn air.. huhuh
Quote Foxey 27-8-2018 06:50 PM
Mak aiii... Kalau makan seafood kat Sarawak or Sabah, rm120 boleh 4-5 orang makan
Quote evlinne 27-8-2018 08:03 PM
Elehh kalo gi makan kat pata timo memey gini kan? Nampak je bukan sek2 dio terus tekan rege mahal namateyyy. Eh cilakak pastu claim negeri korang serambi mekah what ever that shit
Quote whitePoison 27-8-2018 08:16 PM
Macam tu ketam besar? Tengok kuah pun tak sedap..
Quote Victorioussss 27-8-2018 08:28 PM
opie5662 replied at 27-8-2018 04:51 PM
Aku pon pernah kene wehhh...kedai ujung kat pcb tu...kene rm80+.....megi ketam satu mangkuk je...dh  ...

Tambah sikit lg bole makan alaskan king crab lagi sedap. Iols pernah dduk pntai timur jgk so tau perangai2 bangsa berkenaan. Manis tu sbb semua masakan letak gula berlambak. Xle hadam btul stail masak cmtu
Quote zuri154 27-8-2018 08:34 PM
PCB tu apa?
Quote aleesyasofia 27-8-2018 09:15 PM
zuri154 replied at 27-8-2018 08:34 PM
PCB tu apa?

pantai cahaya bulan
Quote VuJiE 27-8-2018 09:28 PM
harga yang boleh makan ketam satu kilo
Quote meisapoya 27-8-2018 09:45 PM
Gerai tepi pantai mmg macam tu. Dah lerr reheat balik makanan
Quote bungarose 27-8-2018 10:30 PM
Giler nyer mahal
Mokcik tuh xraser bersalah ker pow duit org
Quote moonbug 27-8-2018 10:37 PM
Sebelum order or sebelum makan, tanya harga dulu. Suruh kira siap-siap, tulis atas kertas terus. Jangan biasakan dapat makanan terus makan sampai licin, especially seafood ni. Lepas licin nak dispute pun dah tak boleh, benda dah takde. Macam mana nak justify besar ke kecik ke sikit ke banyak ke
Quote missDollie 27-8-2018 10:51 PM
Hoih gila punya tekannn..ketam spesis apa ni mahal nak mampus..semoga kedai tu dilanda tsunami..

Lihat semua komen(65)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.921228s Gzip On
To Top