Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Aku Search Lagu Kat Telefon Kawan Non Muslim, Terkejut Jumpa Ayat Suci Al Quran.."

Oleh: Whitney|10-8-2018 12:14 PM |Dilihat:1354| Komen: 8

Untung sesiapa yang dilahirkan sebagai muslim kerana tidak lagi keliru mencari agama yang benar yang boleh membawa mereka menuju syurga Allah. Tetapi bagaimana pula dengan mereka yang bukan dilahirkan dalam Islam? 

Kita biasa dengar dan tahu bahawa ramai golongan yang bukan Islam memeluk agama Islam setelah diberi hidayah. Ini bermakna, agama Islam adalah agama yang benar dan dicari oleh mereka yang inginkan ketenangan dan keredaan dalam hidup.  
 
Seorang pengguna twitter telah memuat naik status tentang sahabatnya yang bukan beragama Islam tetapi cenderung ke arah mendekati agama Islam. Secara tidak sengaja, dia menjumpai carian tentang al-Quran dan zikir di dalam telefon pintar rakannya itu ketika dia ingin membuat carian lagu di telefon tersebut. Hatinya berasa sangat tersentuh dan dia menangis apabila mengetahui rakannya sedang cuba mendalami tentang agama Islam. 

Beri sokongan kepada rakan bukan Islam
Netizen meminta wanita ini memberi sokongan kepada sahabatnya yang sedang mencari hidayah dan berminat tentang agama Islam dan al-Quran itu. Rupanya, sahabatnya itu sudah ingin memeluk agama Islam tetapi masih dalam proses memujuk bapanya menerima keputusan untuk bergelar Muslim. 


Semoga dipermudahkan urusan
Ramai netizen yang turut mendoakan agar sahabat wanita ini berjaya memeluk agama Islam dan dipermudahkan segala urusan hidupnya. 

Non-Muslim rasa tenang dengar bacaan Al-Quran
Seorang netizen bukan Islam turut memberi komen yang dia juga berminat tentang agama Islam dan suka mendengar tentang apa sahaja tentang Islam. Dia meminta agar netizen lain turut mendoakan dia berjaya memeluk Islam suatu hari nanti. Bagi netizen yang sedia muslim mungkin tidak merasakan kelainan apabila mendengar bacaan al-Quran tetapi, bagi mereka yang sedang mencari hidayah, mendengar bacaan ayat suci itu dapat memberikan ketenangan yang luar biasa. 


Tunjuk contoh yang baik
Ada betulnya komen netizen ini, ada sesetengah orang Islam sendiri yang liat untuk menunaikan solat. Sepatutnya, sebagai orang Islam kenalah tunjuk contoh yang baik kepada rakan-rakan bukan Islam supaya mereka berminat untuk mendalami keindahan agama Islam. 


Bersyukurlah jika kalian dilahirkan dalam Islam kerana ia adalah agama yang sebenar-benarnya. Tetapi amat rugi jika kalian tidak patuh dan melakukan suruhan Allah kerana mereka yang bukan Islam pun masih mencari petunjuk dan panduan dalam hidup mereka.  - CARI 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 8
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote precious_chicas 12-8-2018 06:19 PM
Alhamdulillah. Moga Allah permudahkan segala urusan kawan tu.

Lain-lain Komen

Quote myakayina 10-8-2018 01:59 PM
bersyukurlah Allah nak bagi hidayah kat kawan budak ni..
Quote matkpop 10-8-2018 03:44 PM
semoga mendapat hidayah {:childlike
Quote devilito2 10-8-2018 04:14 PM
Alhamdulillah... semoga dimudahkan urusan beliau
Quote Foxey 10-8-2018 08:22 PM
Semoga terus mendapat hidayah dan dipermudahkan urusannya
Quote pearl.silver 10-8-2018 09:02 PM
Tokei kedai cina kt umh i ni install apps azan dlm fon dia..aritu terkojut gak i tgh nk byr dgr azan, tgk dr fon dia..i plak beria nk off bunyi azan kt fon i..
Xpa2..i pun ada..dia kabo
Quote rogayahtop 12-8-2018 09:37 AM
kan. untungla lahir2 dah islam. kalau tak beria2 kut cakap semua agama lain salah agama dia je yg betul. nampak bulan pun dah buat sign cross gaknya. n straight. kalau lgbt tu mampus kena carut tiap2 hari kat socmed. lol.

Quote Pink_Purple 12-8-2018 05:03 PM
moga dipermudahkan
Quote precious_chicas 12-8-2018 06:19 PM
Alhamdulillah. Moga Allah permudahkan segala urusan kawan tu.

Lihat semua komen(8)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.047599s Gzip On
To Top