Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Siapa Yang Perdajal Makcik Ni Minum Kopi Dengan Clorox!?

Oleh: Ain|8-8-2018 02:46 PM |Dilihat:4228| Komen: 24
Rakyat Malaysia hari ini semakin ramai menceburkan diri dalam bidang perniagaan tidak kiralah sama ada secara kecil-kecilan atau besar-besaran mahupun berniaga dalam talian.

Bagi menarik perhatian orang ramai, pelbagai promosi dan strategi pemasaran digunakan. Seiring perkembangan teknologi, masyarakat juga menjadi semakin kreatif dalam memromosikan perniagaan mereka.

Namun, sesetengah strategi pemasaran tidak boleh diterima kerana terlalu ekstrem dan tidak masuk dek akal seperti apa yang dilakukan peniaga ini!



Menerusi Facebooknya (FB), pemborong kosmetik ini memuat naik sebuah video memaparkan pelanggannya yang sporting kerana sanggup mencuba produk Green 35 yang diminum bersama cecair peluntur Clorox!



Individu berkenaan mendakwa Green 35 adalah kopi anti-kanser dan anti-racun.


Siapa yang perdajal makcik ni?

"Kesian makcik ni jadi kambing," komen netizen.



Justeru, pemilik FB berkenaan diselar netizen yang meyifatkan tindakannya sebagai tidak bertanggungjawab kerana menggadaikan kesihatan serta nyawa orang lain.


Ada tak produk untuk hilangkan bodoh?

"Kenapa bukan kau yang minum untuk testimoni?" kecam netizen.



Sementara itu, segelintir netizen tidak menyebelahi mana-mana pihak kerana menganggap tindakan kedua-duanya sebagai kurang bijak.


Penjual dan pembeli sama-sama hauk


Kredit foto: FB Mohd Faiz Bin Ibrahim

Berikutan itu, orang ramai berharap agar pihak berkuasa terutama Kementerian Kesihatan mengambil tindakan terhadap individu terbabit.

Nak berniaga dengan kreatif itu sangat dialu-alukan, tetapi jangan sampai mempertaruhkan nyawa orang lain! - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
7
Terkejut
4
Sedih
2
Lawak
2
Bosan
2
Komen: 24
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote supikan 25-9-2018 09:35 PM
Adoiii siannya makcik

Lain-lain Komen

Quote Artemesiaa 8-8-2018 03:12 PM
Macam ler tak ada cara lain yang lebih baik untuk lariskan product.  Yang mencubanya pun satu terlalu percaya bulat2 apa yang dipromosikan tampa fikir risko yang mungkin dihadapi.
Quote tombolpintu 8-8-2018 03:25 PM
alahai mokcikkkkk
Quote myakayina 8-8-2018 03:27 PM
bangang abadi..
Quote diss69 8-8-2018 04:06 PM
Dari xda penyakit, dah kena sakit.. Xda kesan sampingan ke minum cmpur klorox..
Quote krustykrab 8-8-2018 04:12 PM
bodohnya lahaiii
Quote DayangKirana 8-8-2018 05:01 PM
let natural selection take its course...

Quote chinta89 8-8-2018 05:08 PM
penjual skg akan buat ape saje utk tarik pembeli... pembeli skg sanggup try ape saje dari penjual.
Quote matkpop 8-8-2018 07:13 PM
mesti dah bersih suci dalaman makcik
Quote Foxey 8-8-2018 10:01 PM
Astaga. Makcik dah knp sanggup plak minum clorox tu. Yg tukang jual pun satu. Apa kata dia minum sendiri. Heishhh...
Quote zetty1978 8-8-2018 11:57 PM
Eh bodohnya penjual ni .. ko nk bunuh org ke hapa .. sah2 la makcik tu pun nmpk x blh pikir benda2 mcm ni .. yg penjual tu mmg bongok sgt .. dulu aku gi antar husband gi hospital .. pastu ada kes emergency .. nurse tu bgtau ada bdk india pompuan minum clorox sbb putus cinta .. dia ckp jgn x main2 .. minum clorox ni mcm minum asid .. kompem terbakar dlm bdn tu .. hebat sgt produk sampai suruh org minum kopi ngn clorox .. eeee .. sakit pulak hati aku ngn org2 bebal mcm ni ..
Quote umbut 9-8-2018 12:04 AM
Kesian makcik kena bodoh bodohkan.. kalau bagus sangat kopi tu.. buat penat doktor belajar tinggi2.. minum kopi baik kanser.. ajaib benor
Quote nbtech78 9-8-2018 07:13 AM
apa ni...x sempat nak hadam......bodoh ke jahil ?
Quote sufi^_^ 9-8-2018 09:46 AM
Klorok tu orang guna buat bunuh diri makcik oiii...
Quote mizruncing 9-8-2018 12:21 PM
hbs tu ape kesudahan makcik tu?? ape ke bangang sangat. dah tau takkan tgk je. melampau betul laa seller pn
Quote LipasComel 10-8-2018 08:30 AM
eleh, tah2 botol je botol clorox, tapi dalam tu air putih biasa. mane tau marketing propa semata
Quote Konahhh 10-8-2018 08:32 AM
Self proclaimed product bagus anti-racun. Alahai betul ke ada research dah? Setakat amik kat kilang, repack.
Quote nishikido 10-8-2018 02:19 PM
Makcik nak sental usus ke..letak yg ada pewangi lemon makcik,wangi sikit..
Quote whadda 10-8-2018 04:24 PM
astaghafirullah.. speechless aku tengok
Quote MarryPottet 11-8-2018 02:54 AM
Pasni suruh acik tu makan obat gegat pulak. kata kat dia obat gegat adalah sejenis ubat yg berkesan untuk rawat mudarat peluntur terhadap organ dalaman badan. Biar kurang sket manusia yg kiraan IQ nya negative di msia

Lihat semua komen(24)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.061698s Gzip On
To Top