Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

"Gua Bukan Mak Cik Bawang" - Ibu Pelakon Puteri Balqis Kesal Sakit Kanser Anaknya Disensasikan..

11-7-2018 02:13 PM|Oleh: Amiey | Dilihat: 8252| Komen: 118

Baru-baru ini heboh diperkatakan mengenai pelakon cilik, Puteri Balqis yang dipercayai menghidap kanser apabila sekeping foto yang dimuat naik ke akaun Instagram miliknya disertai dengan tanda pagar (# hashtag) melawan kanser.


Walaupun ibunya, Norashikin Mohd Aziz enggan mengulas lanjut mengenai barah yang dihidapi oleh anaknya, namun dia mengesahkan bahawa anak kesayangannya itu sedang menjalani rawatan termasuk menghadapi masalah dengan jantung dan paru-parunya. 



Semalam, Norashikin menerusi akaun Instagram miliknya, @thohustler meluahkan rasa kesal apabila ada beberapa individu yang kurang sensitif yang menjadikan isu sakit Puteri Balqis sebagai satu berita sensasi dan panas.

"Anak sakit bukan berita hangat/ cerita sensasi, syaitann. Gua bukan makcik bawang"


Sementara itu, rata-rata kenalannya meminta dia untuk bersabar dalam melayan kerenah 'mak cik bawang' yang sebenar itu. 

Abaikan dan sabar. Kita tak perlukan orang sebegitu dalam hidup..

Foto: Instagram ibu Balqis 

Semoga Puteri Balqis sembuh sepenuhnya..


Siapalah agaknya yang 'membawang' tanpa memikirkan perasaan si ibu tu ye? Sama-samalah kita menjaga adab dan bahasa. Kalau rasanya tidak mampu untuk berkata baik, berdiam diri adalah lebih molek kerana kita tidak tahu derita yang sedang ditanggung oleh Puteri Balqis sekeluarga. 

Sama-sama kita doakan agar Puteri Balqis dapat sembuh sepenuhnya. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
6
Komen: 118
Komen

Previous : Kecoh! Sheeda Dangdut Serang Ifa Di Parkir Kereta, Netizen Kata Gimik Saja?

Next       : Drama Nur Bakal Ada Sambungan? - Syafiq Kyle Tanya Pendapat Penonton

Komen Terbaru

Quote manehnya 14-9-2018 11:16 AM
Nenasketum replied at 11-7-2018 02:40 PM
Amboi bahasa, standard bahasa lorong ni. Mana orang tau kalau tak dari gambar ko upload, babun. Takn ...

exactly dear

Lain-lain Komen

Quote miszclassique 11-7-2018 02:18 PM
Tak berapa suka perangai mak dia ni..kbye {:nose
Quote archerfahid 11-7-2018 02:19 PM
Bahasa jiwa bangsa
Quote julia5094 11-7-2018 02:20 PM
Perlu ke kita nak syaitankan orang..jawab la dm orang tu baik2. Mana tau orang akan doakan anak kita balik..#doneustazahjadian..
Quote freyayong 11-7-2018 02:24 PM
siapa la yg bertanya tu.. pilih la perkataan yg sesuai... semestinya mak si balqis tu sensitif...

yg mak balqis pulak.. jangan la gelar mcm2 dkt org... adoi
Quote senahsanasini 11-7-2018 02:28 PM
faham emosi mak si balkis ni tgh rapuh..
tp barua mane kata berita org sakit tu sensasi..
sejenis bebal jugak makcik bawang tu ponnnnnn
Quote da_vinci 11-7-2018 02:32 PM
bahasaaaa kemain lagi....tentu kawan rapat kot...sbb sebut gantinama beb tu...
Quote haryatie 11-7-2018 02:33 PM
ank sakit..org pulak membawang  mcam lahanat jerk..
angin la dia..netizen ni pun agak2 la dlm berkata kata
mengata mcam2 kat org dpt sakit tu kat diri sendiri baru tau


Quote chicozinn 11-7-2018 02:33 PM
rempit na bahasa ko sebagai mak budak..cm xsesuai je
Quote mimi77 11-7-2018 02:34 PM
Adoi bahasaaaa
Quote zulka 11-7-2018 02:35 PM
kena faham la, bukan semua org suka benda2 mcmni nk diheboh2kan..dah tau tu pandai2la cover, simpan sendiri dah la
Quote Nenasketum 11-7-2018 02:40 PM
Amboi bahasa, standard bahasa lorong ni. Mana orang tau kalau tak dari gambar ko upload, babun. Taknak orang sensasikan, simpan gambar elok2, biatch. Tetiba aku hangin plak.
Quote prettyuglybabe 11-7-2018 02:44 PM
rempitnya mak dia..
kalau mak dah budi bahasa gitu, anak-anak macam mana la agaknya..
entah-entah orang tu maksudkan lain kot..
Quote diss69 11-7-2018 02:44 PM
Lain kali xpyh layan org dm/pm.. Lelagi yg menyakitkan hati.. Bila kita jwp dngn emosi nmpk kita yg xbaik.. Semoga balqish cpt sembuh mcm biasa..
Quote yellowfish 11-7-2018 02:45 PM
Mak dia plak yg lelebih..
Quote itsmeshikin 11-7-2018 02:47 PM
bahasa Mak Aqish nipunn.. macam perempuan rempit
Quote gummygummy 11-7-2018 02:52 PM
Edited by gummygummy at 11-7-2018 02:56 PM

WOWW BAHASA DIA
Lepas stalk IG mak dia baru macam ouh patutla bahasa begituuuu sisturrr. roxxx
Quote jalfa 11-7-2018 02:54 PM
Ko yg haplod..ko yg hashtag tetibe x nak heboh...bodo
Quote jalfa 11-7-2018 02:55 PM
Btw gws aqish..suka tgk adik berlakon...deep
Quote Joannalee 11-7-2018 03:08 PM
maknye mulut puaka jugk

Lihat semua komen(118)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.045399s Gzip On
To Top