Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Ustaz Kazim Elias Tangguh Jual Unit Tahfiz Al Quran Al Barakah

11-7-2018 12:38 PM |Dilihat:3725| Komen: 69
Datuk Ustaz Kazim Elias menangguhkan sementara keputusannya untuk menjual Unit Tahfiz Al Quran Al Barakah di pusat berkenaan di Manjoi, Ipoh.

Harian Metro melaporkan, keputusan tersebut dibuat selepas pihaknya menerima reaksi dari pelbagai pihak termasuk daripada kerajaan nergeri yang sudi membantu.

Ustaz Kazim berkata, Perbincangan akan dilakukan selepas ini dengan beberapa agensi yang ingin membantu sebelum saya akan mengumumkannya pada bulan hadapan sama ada akan menjual atau meneruskan unit tahfiz ini.


Keputusan akan dibuat pada Ogos kerana sekiranya keputusan untuk menjual unit tahfiz ini kekal, saya perlu memikirkan nasib pelajar yang terpaksa mencari pusat tahfiz baru dan tempoh empat bulan sehingga Disember memadai untuk mereka mencari pusat tahfiz baru."

Sebelum ini Ustaz Kazim mengesahkan akan menjual unit tahfiz selepas tidak mampu membiayai kos pusat berkenaan yang berjumlah RM150,000 sebulan.

Perkara itu tular di media sosial selepas dimuat naik ejen di mudah.my dengan harga jualan sebanyak RM5 juta.

Saya tidak pernah minta dana daripada mana-mana pihak termasuk daripada parti politik untuk menguruskan pusat pendidikan ini, namun sejak lepas Pilihan Raya Umum (PRU) bagaikan ada tangan ghaib yang cuba menghalang saya daripada menyampaikan ceramah.

Saya tidak tuduh sesiapa dan tidak mahu tuduh sesiapa kerana ceramah saya dibatalkan oleh penganjur di saat akhir dan ada yang dibatalkan selepas saya dah sampai di bilik menunggu." -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
2
Terkejut
3
Sedih
4
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 69
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote chinta89 15-7-2018 03:56 PM
kes budak2 tahfiz kena tutttttttttttt dlu ape cte

Lain-lain Komen

Quote abangbikerz 11-7-2018 12:40 PM
Mission accomplished..... hihihihi
Quote krustykrab 11-7-2018 12:41 PM
tak fahamlah, knp nak jual? lps jual, duit tu dpt kat siapa?
Quote BoLapciOus 11-7-2018 12:43 PM
Apela..org nk berdakwah pun da xbleh da skang ni..ksian ust.kazim..harap usaha murni ust.kazim diteruskan
Quote Maideen. 11-7-2018 12:44 PM
abangbikerz replied at 11-7-2018 12:40 PM
Mission accomplished..... hihihihi

As far as I'm concerned he can even shove the Tahfiz up his arse, abangbikerz. Tak payah bagitahu orang lah.....
Quote jcopy 11-7-2018 12:58 PM
tak jadi jual malah dapat bantuan untuk diperbesarkan lagi

ini betul2 bikin hati yahudi mengelegak berasap terbakar.

Quote abangbikerz 11-7-2018 12:59 PM
Maideen. replied at 11-7-2018 12:44 PM
As far as I'm concerned he can even shove the Tahfiz up his arse, abangbikerz. Tak payah bagitahu  ...

We all know die punye intention. Hahahaha
Quote dodolgemok 11-7-2018 01:18 PM
Drama nak mintak sponsor secara tersembunyi kan?
Quote kucingitam 11-7-2018 01:27 PM
senyum sinis je la aku baca...boleh dah blakon pilem uke..
Quote milo_888 11-7-2018 01:37 PM
Drama tak habis2 dia ni...
Quote Nenasketum 11-7-2018 01:39 PM
Percubaan untuk riding on Umno punya theme, PH dengan taktik dendam tak jadi ke? Ada jer dia dalam RTM walaupun ceramah pre recorded. Bukan dia tulis kalau Umno kalah, 8 minit pun dia takmo tinggal kat mesia. P/s : kes2 dia kat mahkamah dah nak up ke?
Quote drivethru 11-7-2018 01:41 PM
Samsul dedak pun nak berlakon dah. Job motivasi lucah kat jabatan kerajaan dah kena sekat lah tu. Sape suruh jadi calon umngok.

Sejak kes pusat tahfiz uke ni dulu, nampak kurus dan x sihat jer dia.
Quote lazim 11-7-2018 01:44 PM
dulu suka kot ustat kazim. sejak kes cabul budak tu malas nk hormat. ternyata ustat pon manusia biasa. propa lebih jugak
Quote namieamuro 11-7-2018 01:59 PM
ape yg sampai 150k per mth..byk gak ek..iols bru tau..

sejak kes cabul kt tahfiz uke..i dh x brp dgn uke..pdhl dulu i minat ke dgn uke.
Quote GigaMom 11-7-2018 02:13 PM
Cam kisah satu drama tu pula
Biaya pusat tahfiz melalui ceramah2
Quote roy3 11-7-2018 02:15 PM
Setad ni smlm da la menipu kata ada usaha sekat ceramah die..last2 gomen negeri jugak yg nk bantu..muka x malu btoi kamu ni setad
Quote jcopy 11-7-2018 02:18 PM
dengan sumbangan dari netizen, semoga makin ramai pelajar2 dari anak2 orang islam dapat belajar di al barakah dgn tidak jadi jual al barakah

mereka merancang, Allah juga merancang, dan Allah sebaik2 perancang.





Quote sonatalady 11-7-2018 02:19 PM
Tu mungkin dugaan dan cabaran tuk ustaz nak melahirkan tahfiz.
Dugaan kami ni lain..ustaz lain.
tp jgn lah ckp ada org sekat tu ini..
Bidang agama pn ada saingan.ustaz2 skg ramai yg muda..mcm2 idea tuk menarik minat org ramai.
mungkin disitu salah satu punca ustaz kurang dpt undangan.
semoga dipermudahkan urusan ustaz.

Quote chazey 11-7-2018 02:22 PM
Kes anak dia yang memantat paksa tu dah gimana?
Quote eyansss 11-7-2018 02:28 PM
namieamuro replied at 11-7-2018 01:59 PM
ape yg sampai 150k per mth..byk gak ek..iols bru tau..

sejak kes cabul kt tahfiz uke..i dh x brp  ...

ada baca kat fb dia buat kira2... katanya ikutkan dalam rm30-40k je sebulan dengan jumlah student + cikgu + pekerja... pastu dia tanya apsal nak jual bangunan dan tanah yang dah diwakafkan tu... apa hak dia untuk jual sebab wakaf... bangunan pun dibina atas hasil derma orang...

Lihat semua komen(69)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.095854s Gzip On
To Top