CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

"Satu Dunia Dok Tengok, Malu Wei!" - Ogy Sindir Ellie Suriaty Ke?

5-7-2018 11:45 AM| Diterbitkan: Cari-Nurulain| Dilihat: 14875| Komen: 51|Original author: Oleh: Ain

Description: Kes perbicaraan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bukan sahaja menjadi isu paling hangat dibincangkan masyarakat hari ini termasuk golongan selebriti, malah ia turut mencuri tumpuan dunia.
Foto: IG Ogy/Ellie Suriaty


Kes perbicaraan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bukan sahaja menjadi isu paling hangat dibincangkan masyarakat hari ini termasuk golongan selebriti, malah ia turut mencuri tumpuan dunia.



Menerusi muat naik terkini di laman Instagramnya, Fauziah Ahmad Daud terpanggil untuk memberi sepatah dua kata berhubung situasi gamat yang berlaku di perkarangan mahkamah, semalam.


Satu dunia dok tengok, malu wei!!


"Tidak beradab, memalukan!" katanya.





Fauziah atau lebih mesra disapa Kak Ogy berasa meluat dengan tindakan penyokong Najib yang mendesak sidang media Peguam Negara Tommy Thomas diadakan dalam Bahasa Melayu.

Sementara itu, rata-rata pengikutnya merasakan posting berkenaan bertujuan menyindir pelakon Ellie Suriaty yang tampil di kalangan penyokong agresif terbabit hingga nyaris ditahan pihak berkuasa.


Mungkin ditujukan kepada Ellie Suriaty kot


"Ellie tu pelakon, kan? Malulah terjerit-jerit. Dahlah bini orang, tak adab pulak tu di kawasan mahkamah,"
komen netizen.




Pun begitu, segelintir netizen memihak kepada Ellie dan menasihati Kak Ogy supaya tidak menyibuk. Namun, dibidas pelakon berkenaan.

"Apa bukti saya sindir individu berkenaan?"
soalnya.


Foto: IG Ogy

Ada benarnya juga apa yang dikatakan Kak Ogy. Betul niat mereka mahu menegakkan hak berbahasa Melayu, tetapi tindakan mereka yang tidak menunjukkan adab sebagai orang Melayu itu agak melampau dan memalukan di mata dunia. - CARI
9

Bagus
7

Marah
6

Terkejut
13

Sedih
15

Lawak
16

Bosan

Friends Rank (66 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote gigi 5-7-2018 11:51 AM
betol tu kak ogy....sangat2 memalukan dan tidak menghormati undang2
Quote kiambang 5-7-2018 11:58 AM
Sokong najib tu hak individu tapi jangan lah terjerit jerit ... buat malu kaum wanita je ...
Quote K_Lily 5-7-2018 12:00 PM
memalukan sangat.....
Quote Leeanne88 5-7-2018 12:05 PM
kiambang replied at 5-7-2018 11:58 AM
Sokong najib tu hak individu tapi jangan lah terjerit jerit ... buat malu kaum wanita je ...

Yezza. Lantak la pahaman politik masing-masing tapi kalau dah macam tu gayanya, malu oiiiiii orang tengok
Quote sok_suci 5-7-2018 12:06 PM
kak ogy pun dok diam2 je la. xyh bzbody dgn isu semasa xde kesan
Quote LipasComel 5-7-2018 12:06 PM
setuju. nak2 yg ramai2 jerit "BAHASA MALAYSIA! BAHASA MALAYSIA!" tu. kampong dot com sangat. tak bertamadun. mmg malaysia ni kebanyakan rakyat minda kelas ketiga agaknya. tapi nk kesenangan macam negara kelas pertama.
Quote seattle 5-7-2018 12:07 PM
memalukan je, jerit jerit macam kerasukan!
Quote Andyscenes 5-7-2018 12:14 PM
Aku da biasa da tgk org jerit2 kat mahkamah ni. Masa anwar punya kes pun ada org terjerit jerit. Masa tun m punya kes pun ada terjerit jerit, masa azan pun ada terjerit jerit. Well org Malaysia kn
Quote itsmeshikin 5-7-2018 12:15 PM
begasaklaa pulak KakOgy oii.
Quote awexgaban7 5-7-2018 12:16 PM
seriously memalukan...... satu dunia tengok.....
Quote BoongaKertas 5-7-2018 12:18 PM
Andyscenes replied at 5-7-2018 12:14 PM
Aku da biasa da tgk org jerit2 kat mahkamah ni. Masa anwar punya kes pun ada org terjerit jerit. Mas ...

yg buat luarbiasa kali ni maybe sbb sheols pelakon yg dikenali yg buat hal
Quote Themilo 5-7-2018 12:19 PM
ye la kak ogy.. satu dunia dah tengok.. tapi kes kak ogy dulu, satu malaya turun-temurun dari dah tahu ..
Quote jin_lampu 5-7-2018 12:25 PM
lantak lah dia nak terjerit,tu fahaman politik dia..yg Ogynampak tetek sebelah dulu tu lagi malu...aku benci Ogy ni, mulut mcm pundek perangai dah lahanat
Quote Andyscenes 5-7-2018 12:27 PM
BoongaKertas replied at 5-7-2018 12:18 PM
yg buat luarbiasa kali ni maybe sbb sheols pelakon yg dikenali yg buat hal

Yela sbb dia artis je. Kalau rakyat marhen cam aku, camera pun xnk shoot. Hha.
Quote leftrani_kel 5-7-2018 12:28 PM
kali ni sangat bersetuju dengan statement kak ogy..betul..rata2 pompuan melayu pkai tudung..malu terjerit2...org melayu yg kaya dengan adab..x kan terjerit2..kalu iye pun sokong..x perlu jerit2..tolong je najib bayar ikat jamin lagi bagus..
Quote miemiecha 5-7-2018 12:30 PM
Themilo replied at 5-7-2018 12:19 PM
ye la kak ogy.. satu dunia dah tengok.. tapi kes kak ogy dulu, satu malaya turun-temurun dari dah ta ...

kes yg mana satu???
Quote scrocth 5-7-2018 12:31 PM
Masa pru13 dulu dgn penuh confidentnya kak ogy fire jaaa followers heshe yang marah dia sbb terang2 sokong BN siap upload gmbr dgn baju biru tua ngn bendera BN lg. Rsnya sheols mmg tegar BN lg cuma marah pd minah2 yg downgrade penyokong2 tegar yg lain kt court smlm laa kot
Quote kiah_mai_pulak 5-7-2018 12:32 PM
Betina muka hauk kepam elli amah indon suriaty ni mana tahu malu?? Terjerit jerit mcm org bodoh,, mcm mana lah si azri iskandar boleh layan nafsu ngn betina huduh kepam tu??? Kosserrr
Quote aciik 5-7-2018 12:35 PM
kak ogy ni pun bukan penyokong kuat BN ke ???ke bila BN dah kalah terus jadi lalang melentok ke PH...hehhehe....artis tak yah ler komen sgt....dok dendiam sudah...

Lihat semua komen(51)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

31-1-2023 09:16 AM GMT+8 , Processed in 0.199821 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top