CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Aku Nak Tengok Muka Rosmah! Kenapa Tak Datang Sokong Najib? - Netizen

4-7-2018 12:45 PM| Diterbitkan: Cari-Nurulain| Dilihat: 5883| Komen: 5|Original author: Oleh: Ain

Description: Malaysia, hari ini sedang hangat membincangkan dua isu yang bukan sahaja menggemparkan negara, bahkan ke peringkat dunia iaitu berita penangkapan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan mayat ...
Malaysia, hari ini sedang hangat membincangkan dua isu yang bukan sahaja menggemparkan negara, bahkan ke peringkat dunia iaitu berita penangkapan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan mayat bayi lelaki berusia lima bulan yang disorokkan dalam bahagian sejuk beku peti ais.

Bagaimanapun, penulis tertarik menulis mengenai reaksi rakyat berhubung isu penangkapan mantan pemimpin negara itu.





Walaupun dilemparkan pelbagai tohmahan berat, Najib masih menerima sokongan kuat daripada sebahagian rakyat Malaysia. Sebaik tiba di perkarangan mahkamah, Najib disambut penyokongnya yang berkumpul di kompleks mahkamah.


Foto: Reuters


Sokongan kuat serta himpunan solidariti tanda sokongan kepada Najib, bagaimanapun mendapat kecaman segelintir pihak.




Malah, ramai berasa kurang senang dengan segelintir masyarakat terutama penyokong Najib yang disifatkan bersimpati tidak bertempat.


Orang Malaysia mudah kesian




Dalam masa sama, netizen mempersoalkan motif Najib memuat naik sebuah video sebaik ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).





Minta simpati ke?


"Macam dah tahu awal-awal je Najib nak kena tangkap.

"Dah kena tangkap, dia buat video minta simpati pula,"
komen netizen.




Lebih menggamatkan keadaan, ramai tertanya-tanya di mana 'bayang' Datin Seri Rosmah Mansor yang tidak kelihatan memberi sokongan kepada suaminya.


Patutnya Rosmah yang kena tangkap


"Sepatutnya di saat begini Rosmah bagi sokongan pada Najib, tapi dia pula melarikan diri,"
ujar netizen.




Sementara itu, kecoh di laman sosial dengan penularan sekeping gambar memaparkan Najib dan Rosmah kononnya mereka bertemu bomoh sebelum penangkapan beliau.


Foto: Twitter

Bagaimanapun, kebenaran gambar itu masih belum dapat dikenal pasti.

Namun, apa yang pasti biarlah segala kebenaran terungkap segera supaya rakyat boleh hidup dengan tenang dan aman tanpa diselubungi teka-teki serta tuding-menuding memfitnah pihak terbabit. - CARI
22

Bagus
17

Marah
20

Terkejut
18

Sedih
22

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (114 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote fatinandreanna 4-7-2018 01:32 PM
Rosmah patut dtg to give mental n emotional support. Tapi maybe juga Najib xbagi dtg. Too much pressure for her. Rosmah pn mungkin next ddakwa. Klu sahih last gambar tu nampak perawat islam ja.
Quote zaziot 4-7-2018 01:39 PM
fatinandreanna replied at 4-7-2018 01:32 PM
Rosmah patut dtg to give mental n emotional support. Tapi maybe juga Najib xbagi dtg. Too much press ...

dlm keadaan skrg ni...pgl perawat islam utk apa? nk buang badi sial ke? saje tanya sbb confuse jugak
ke nk buang hantu dlm badan yg jd penyebab dia buat onar selama ni?
Quote Artemesiaa 4-7-2018 03:16 PM
Ada je dia datang tapi lepas selesai hal dalam kamar mahkamah, nampak Awani ada siar kan dia ada diruang legar sementara nak tunggu selesai bayar ikat jamin sampai berjumpa semula dengan Najib.
Quote swimswim 4-7-2018 09:12 PM
Time2 mcm ni masih lagi nk jumpa bomoh..mengaku salah sajalah
Quote misscendol 6-7-2018 09:34 AM
Rosmah adelah kat mahkamah

Lihat semua komen(5)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-2-2023 07:33 AM GMT+8 , Processed in 0.115806 second(s), 35 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top